Om att vara pensionär på heltid

 
 
Så här kommer jag nog att sitta här på min ö och bara koppla av.
Jag har haft min sista kund i dag.
Och den här fina grodan fick jag av henne.
Jag har fått så fina presenter av mina nöjda kunder.
Ljuslyktor, cava och annat smått och gott.
 
Jag har skrivit ut det sista kvittot.
Skickat den sista fakturan.
Det låter ju lite tråkigt och visst känns det efter 12 år.
Så många trevlig människor jag träffat under de här åren.
Och så mycket nya kontakter jag har fått.
Så fina möten och många har jag hjälpt med rygg och nackbesvär.
Ett jobb som massör är så uppskattat.
Jag ångrar inte en sekund att jag startade eget.
 
Men det är ju faktiskt så att nån gång måste man sluta och det var tid för det nu.
Det känns bra och jag har alltid något att styra med.
 
I dag har vi ju varit i stan.
Vi spalade golf som jag hoppas hinna med lite mera nu.
En del slag blev bra och en del mindre bra.
Men det känns som att det går framåt.
 
 
 
 
De här fina blommorna fick jag av Bettan i går och de ska jag sätta på ett armeringsjärn.
Jag köpte det i dag med glömde de i bilen.
(annars hade de varit utställda)
Men det är en dag i morgon också.
 
 
Växthuset får sin tillsyn varje dag.
I dag hade jag varit där 3 gånger innan kl 10.
Jag pysslar och håller på.
Det är några plantor kvar att sätta ner nu så snart är det färdigt.
Vi ska köpa lite blommor till våra krukor och urnor att ha ute, men det har varit och är så kallt.
Det är bara 9 grader om nätterna så det är ingen brådska än.
 
 
I går hade vi besök av Zelda.
Hon var här själv en stund först med hon kände sig nog inte så bekväm med oss.
Men sedan när familjen kom blev det annat.
Katter är så mysiga och kloka.
 
 
Flaggan i topp på mors dag.
 
 
Vi var och tittade till vårt potatisland i bullerbyn.
Och de har kommit upp.
Det är lite olika sorter så det blir spännande.
Vi köpte några till och satte i dag för det var några rader kvar.
Och tomma rader ska vi ju inte ha när det finns plats.
 
 
Jag tycket de ser jättefina ut men det är torrt.
Det är ju så kul att kunna ta upp sin egen potatis.
 
Jag tror inte att jag kommer att sitta som grodan hela tiden här ute men ibland så blir det avkoppling.
 
Tack till alla mina goa kunder som varit så trogna och kommit till mig.
Vi ses och hörs.
 
Natti Natti och kram på er. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Dessan

Men då får man kanske gratulera till att du får njuta av livet nu då och bara göra precis vad du vill eller ingenting:)
Ha det fint och njuuuut

Svar: Tack för det ja det är skönt.Senaste året har jag ju bara haft företaget och jobbat en dag i veckan, men det är ju en del med bokningar och bokföring. Så det blir bra att inte ha några tider just att passa. Ha det bra.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :