Mat och prat..

 
 
Vi har landat på ön i dag.
Jag säger landat för det har varit mycket nu ett tag.
Vi har ju varit borta i Norge och gubben min är hemma därifrån nu.
Så skönt när alla är hemma och allt har gått bra.
 
I fredags var jag på tjejkväll hos Ingalill.
Vilken god mat och så trevligt vi har.
 
 
Till förrätt fick vi gravad oxfile och en jättegod sås.
Och sedan fisk som ju är min favorit.
 
 
God mat, dryck och massor med prat skratt och världsproblem som löstes så klart.
Klockan går fort när man har trevligt så det blev sent innan vi kom hem.
 
 
Här har vi tjejgänget som hållit ihop 30 år.
 
På lördagen hade vi den årliga återträffen från kost och näringsrådgivningen.
Bettan och jag gick den utbildningen för några år sedan så vi har träffat våra kurskompisar flera gånger.
Vi var hos Anna i Jönköping den här gången.
Det är så kul att träffas och du kan ju tro att vi har mycket att prata om.
Så kul att höra vad de andra gör och hur det går.
Flera håller på med massage och lägger in lite kostrådgivning i det jobbet.
 
 
Så god mat vi fick.
Det var kyckling på en långpannan med en massa grönsaker och rotfrukter.
Fetaost och goda kryddor.
 
 
Limepaj till efterrätt som också den var jättegod.
 
 
Vi fick recept så klart så den ska jag göra och bjuda på vid något tillfälle.
 
 
Nästa år ska vi åka till Linda i Smålandsstenar.
Den utbildningen ångrar jag inte att jag gick.
Tack vare den träffade jag alla de här härliga trejerna.
Jag har ju gått många kurser och utbildningar och det har givit mig så mycket.
 
Det var min helg god mat och trevligt sällskap hela tiden.
 
Jag var själv i veckan för att Bengt var ju i Norge och åkte motorcyckel.
Så jag bodde i stan och hade lite att fixa med där inne.
Jag var och spelade golf ett par gånger.
 
 
Jag åkte ut till ön en dag med min lilla roddbåt.
 
 
De gula tomaterna är riktigt goda.
 
Vi har börjat riva husen i bullerbyn,
Ja inte jag då men våra grabbar är så duktiga.
Jag åker dit med mat, fika och glada tillrop.
 
Det skulle kunna bli som bullerbyn (det är därför jag kallar det så)
Men husen är väldgt gamla...och då menar jag väldigt gamla...
 
 
Visst är det kul att bevara det gamla men det skulle kosta alldeles för mycket både tid och pengar och de är för dåliga att göra något med.
 
Men det är ju inte bara att ösa ner för det ska sorteras och det är noga.
Men som sagt duktiga grabbar har vi ju.
Det är ett tungt jobb och vi fortsätter nästa helg.
 
 
Och vi har bra hjälp av en kompis till Mathias.
 
 
Men vi tar det lugnt nu några dagar,
I morgon ska jag göra kåldolmar som är en favorit här hos oss.
Sedan ska vi ha styrelsemöte här ute på ön hos oss på kvällen.
 
 
Den här donnan har vi kamperat med hela sommaren.
Men nu har hon flyttat hem till gunnebo.
Vi funderade på hur det skulle gå att bara va inne där men det funkar jättebra.
Hon förstår nog att om man är på ön är man ute och jagar fåglar, löv och allt som rör sig.
Är man i Gunnebo ska man va inne.
 
Nu är det läggdax här i stugan.
I morgon är det en ny dag med nya möjligheter.
 
Natti Natti
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 

Kommentera inlägget här :