Hösten kommer närmare

 
 
Bara 5 grader hos oss på ön i dag när vi vaknade kl 6.
Men det ser ut att bli en fin dag i alla fall.
 
 
Solen kommer nog upp så småningom och det är ju skönt att inte behöva åka iväg på morgonen.
Här inne har vi det så mysigt, varmt och skönt med en kopp kaffe och tända ljus.
 
 
Vi kan nog inte ha det så mycket bättre.
 
I går var vi och tittade på plöjning men det var kallt och så blåsigt.
Solen var varm men blåsten var kall.
 
 
3 gubbar och en traktor, här är det min trottoarbonde som kör för fullt.
 
 
Vi var och gick en sväng på lysingsbadet en dag när vi hade slagit lite bollar på golfbanan.
 
 
 
 
 
 
I dag ska vi åka till stan och tar som vanligt med en kärra med skräp från Bullerbyn,
Det börjar bli klart nu och ingen är gladare än jag.
 Mycket jobb har det varit men nu är det gjort.
 
 
Vi gör alltid något, fullt upp precis så mycket som vi vill ha.
 
I dag ska jag tvätta lite och så har vi ett skåp i förrådet som vi ska sälja.
Det har stått där i 23 år sedan vi flyttade in så jag tror inte vi behöver det...
Så skönt att bli av med lite saker som inte används och bra att inte ha så mycket plats att samla  på....
Så det blir vad som händer i dag.
Vi ska väl ta en golfrunda nån dag under veckan också.
 
På torsdag är det tjejkväll i stan då jag visar mina Aloe vera produkter hos Helen på Sköna fötter.
Vi kommer att ha lite fina erbjudanden så kom in och kika vet jag.
 
Till helgen ska vi ut på nya upptåg med husvagnen.
Här sitter vi inte och slöar utan det vill till att hitta på lite saker.
Och hittar på gör vi ju...
 
Nu är det frukost här i stugan.
Havregrynsgröt och stekt ägg var det önskan om i dag, så får det bli.
 
 
TJINGELING OCH KRAM PÅ DIG
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :