Gränna

 
 
I dag blev det hemgjord pizza till middag.
Ungdomarna (eller dom kanske inte är några ungdommar längre...
(kommer snart ifatt oss...)
De har i alla fall köpt en pizzasten sån att lägga på grillen.
Så här bakades det pizza på löpande band i kväll.
 
Det blev nog bra till slut men man måste nog göra det några gånger för det var inte så lätt.
Men jag tror det är lättare när man gjort det några gånger.
 
Den på bilden gjorde Bettan i ugnen.
Men träning ger färdighet.
 
Vi har varit en tur med husvagnen i veckan gubben och jag.
Grännacamping  blev resmålet denna gång.
En mysig liten stad och en fin camping.
Vi åkte färjan över till Visingsö men det regnade så vi var inte där så länge.
Det var skönt att sitta och mysa i husvagnen också och höra på dropparna på taket.
Vi var ute och åt och gick lite när det var uppehåll.
Golfklubborna var med men på hemvägen när vi skulle stannat och spelat regnade det oavbrutet så vi hoppade över det tyvärr, hade varit kul annars.
 
 
 
 
 
 
Det är fint på Visingsö men som sagt, vädret var inte med oss.
 
På hemvägen stannade vi på kaffestugan som ligger högst upp på grännaberget.
 
 
Vi åkte dit på hemvägen och tog en fika.
Tänkte kanske nån liten fika med nån liten macka...
 
 
En stor räksmörgås åt vi och den var jättegod.
 
 
 
 
Vilken utsikt vi såg över hela campingen och gränna. 
 
 
Och  borta bra men hemma bäst.
Härligt att komma hem efter ett par nätter i husvagen.
Det är så mysigt att sova där men ändå skönt att komma hem.
Bettan har fixat växthuset när vi varit borta.
Det växer för fullt.
 
 
Tomaterna ser fina ut hoppas och tror att det kommer att bli en bra skörd.
 
 
Jag har satt melon för första gången, spännande.
 
I dag har vi varit med NIsse och Ing-Lill till frödige och ätit ostkaka.
Så gott med sylt och grädde.
Vi köpte med oss lite hem också.
 
 
 
 
Här är pizzabagarna i full gång.
 
 
 
 
Jag köpte mig en jättefin burk till mussli i Gränna.
Den var inte billig men jag föll för den.
Jag köper inte så mycket men ibland om jag gillar något då köper jag det.
 
 
Jag gjorde en plåt mussli och fyllde den, mums så gott på filen.
 
I morgon ska en del av oss åka på folkrace.
En ska jobba, en ska tvätta.
Nån ska baka paj och ha några kompisar på besök.
 
 
Så vi får dagarne att gå här ute.
Men det är skönt att vara lediga.
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :