Helstopp...

 
 
En tidig morgon på ön igen.
Den himlen kan jag aldrig få nog av.
Både soluppgång och solnedgång är lika vackert.
 
I dag har vi haft besök av en elekriker här på ön.
Det kan behövas ibland.
 
Jag har gjort kött och grönsakssoppa till lunch.
 
 
Det var så gott passar bra nu på hösten.
I går gjorde jag rotmos det är gott det också.
Husmanskost är ju det bästa man kan få.
 
Jag gillar ju att baka som alla vet och jag har köpt en receptbok.
 
 
Nu tycker du säkert att jag är lite konstig för allt finns ju på nätet.
Och visst finns det där, hur mycket som helst.
Det är ju bra att hämta där och skriva av det.
 
 
För jag gillar ju papper och jag gillar att skriva.
Tycker om att bläddra i mina receptböcker.
Eller i min pärm där jag sätter in mina papper.
För att inte tala om mina almanackor som jag är väldigt noga med vad jag köper.
Nu har jag en som är lite mindre när jag inte bokar in några kunder längre.
Som sagt jag skriver mycket.
Många har almanackan i mobilen och det är inte något för mig.
Men alla sätt är bra huvudsaken att man är nöjd.
 
 
Jag hittade lite gamla böcker som min farmor hade fått av sin dotter.
Året var 1945 och det kan va kul att prova gamla recept också.
 
 
I går hade vi stopp i avloppet här ute.
Det var helstopp altså...
Vi provade med allt men det satt fast.
Vi hällde i varmt vatten i köket och det kom upp under duschen..
Inget kul och lite smått panik, jag såg framför mig att det blir ett bad i havet i stället för en dusch.
Det är 15 grader och jag tar ett dopp ibland men det är ju när jag känner för det.
 
Till sist fick vi lyfta av locket på brunnen, ösa ur vattnet och köra igenom att rensband.
Och det som kom ut där var inget jag vill berätta om här.
Det blir ju mycket avlagringar och annat i rören.
Så nu rinner det så fint här ute.
Jag sa till gubben min när vi låg på alla fyra vid brunnen att man skulle göra det här i bland.
Men det blir ju bara tyvärr när det är nödvändigt.
 
Jag tänker på vår kropp det måste (och blir) avlagringar och "skit" i våra kärl.
Det sätter sig fast lite i taget mycket beroende på vad vi stoppar i oss.
Man ska ju börja dagen med ett glas varmt vatten.
Det säger sig ju självt att om du sköljer en tallrik med mat i varmt vatten lossnar det...
Samma sak med våra kärl.
Jag ska inte säga att jag är duktig på det, men kanske blir när jag sett "husets kärl"
 
 
Jag köpte en fin krysantemum som har ändrat färg nu.
Den var vit när jag köpte den och nu är den rosa.
Ombyte förnöjer ju.
 
 
Jag önskar dig en trevlig vanlig torsdag.
 
KRAM KRAM 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :