Tre boenden

 
 
Vi har landat här hemma på ön nu.
Ja jag säger landat för det känns som vi är ute och far hela tiden.
Förra veckan var vi i Ullared med husvagn.
Handla när det är mycket folk är ju inte min grej riktigt och då är det ju väldigt käckt att åka dit...
Men det gick bra faktiskt det var en del människor men det är ju väldigt stort.
Köpte en airfrier det hade vi bestämmt att vi skulle köpa.
Och lite annat smått och gott fick följa med.
Vi åkte tillbaka till husvagnen efter ett par timmar.
Jag skulle inte kunna tänka mig att åka dit och vara en hel dag.
 
Vi hade så mysigt i husvagnen och grillade på kvällen.
Det var en härlig tur med Lisbeth och Håkan.
Vi satt i förtältet och hade det så mysigt. 
 
 
Det var en fin camping i Ullared.
 
På hemväg stannade vi på Gyllene Uttern och åt så god buffe till lunch.
 
 
 
 
Vi åkte in till Vadstena och kikade lite.
 
 
Vi har varit i stan ett par dagar så vi kom ut till ön i går kväll.
Jag har tvättat och gubben min har varit på möte. 
Vi har handlat och så var jag och hälsade på en kär vän. 
Lite kakbak blev det också på kvällskvisten.
 
 
Dumlekakor är min favorit.
Både att baka och att äta.
.
Vi har ju tre boende stan, ön och husvagnen...
Så visst kan det bli lite rörigt ibland.
Men jag klagar inte, tar dagen som den kommer och är glad och nöjd.
Den är så mysig vår lilla husvagn, räcker så bra till oss.
Ett fint ekipage.
 
 
Men jag ska inte lämna ön nu i alla fall på några dagar.
Ska pyssla i växthuset.
 
 
Det växer och en tomat har börjat bli röd.
 
 
Det är så mycket tomater så hoppas de mognar snart.
Men det tar sin lilla tid.
Det blir ju lite kallt i bland och regn har det ju kommit en del.
När det blir svalare stannar det upp lite.
Men jag ska gå ut och se till dom i dag.
Älskar mitt växthus. 
 
 
I går var vi och spelade golf i stan.
Det gick ganska bra. 
Som sagt, träning ger färdighet.
 
 
 
 
Jag besökte bunkern också men det gick bra att komma upp.
Det gäller att slå i sanden under bollen.(lättare sagt än gjort ibland)
Men i går var det en bra dag då.
 
Det regnar i dag så då blir det en innedag här på ön. 
Bengt ska skutsa Fanny till jobbet nu.
Och vi andra håller ställningarna här ute.
Kanske blir lite köttbullar i airfriern till pålägg.
Och så ska vi göra chili con carne till kvällen.
 
Vi gör matsedel och handlinglistor, lagar mat och fixar.
 
Jag önskar dig en trevlig dag. 
 
 
KRAM KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Kristine

Så mange fine bilder! De kakene ser veldig gode ut :)

Ønsker en fortsatt finfin fredag ^^

Svar: Tack, ja de är mina favoritkakor. Och jag gillar ju att baka. Fin blogg du har jag tog mig en "bloggpromenad" Ha det bra.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :