Om att ha hela världen i sängen

 
 
Nu börjar det bli fina färger ute och min favoritårstid börjar.
Jag gick en promenad på morgonen i dag och mycket bilder blir det.
 
 
Vi har varit en sväng ut till ön i dag och tog hem det som var kvar i kyl och frys.
Det känns ändå lite vemodigt att stänga till där ute men jag vet ju att det går fort till vår och sommar.
Alla årstider har sin charm.
 
 
Så det blev lite fika på altan då i det härliga vädret.
Det är så högt vatten men det brukar vara så på hösten.
 
 
 
 
 
 
Så nu ligger ön i vintervila.
 
 
Jag har "låst" växthuset nu, det blir kul när våren kommer och jag ska börja plantera där.
 
 
Tomaterna som var kvar får följa med hem och mogna.
Vi satte in husvagnen en dag i förra veckan också.
 
 
Den får också vänta på våren.
 
 
Några som inte är på vintervila än är golfklubborna.
Vi var ute både lördag och söndag och spelade.
Mathias och Jenny var med för dom har börjat också, jättekul.
Det blåste storm men var i alla fall skönt.
Jag spelar mycket hellre i både storm och regn än när det är för varmt.
Som du vet är ju värme inget för mig.
 
 
 
 
Hösten alla dar i veckan gillar jag.
 
 
Jag plockade lite höstastrar som jag har på ön.
Mamma hjälpte mig att sätta ett stånd för länge sedan.
 
 
Hon hade namsdag i går så då passade det bra men lite blommor på graven från ön.
 
 
Här är några överlevare på ön.
 
Kålpudding som jag gjort i lergrytan i dag är nu uppäten och uppskattad.
Det blir så gott i lergrytan.
 
 
Lite bullbak blev det i helgen.
 
 
Jag köpte lakan med hela världen på.
De var så mjuka ock sköna.
 
 
Vi pysslar med lite av varje som du hör.
Vi ska hämta Anton och Stella på onsdag då blir det våfflor till mellis.
Middag här på kvällen när de blir hämtade.
Det är ju skönt att bli bjuden på mat när man jobbar och kommer hem sent.
Och det är ju så kul att ses också.
Jag ska hälsa på en kompis en dag.
Vi ska gå på bio nån kväll med Leia och Bettan.
I bland ringer nån av barnbarnen och vill ha skjuts då ställer morfar/farfar upp.
 
Dagarna går ju, härligt att ta dagen precis som den kommer.
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :