En skön söndag

 
 
Nu har de fått smått.
Vi har följt den här familjen (tror det är samma i alla fall) så länge vi bott här.
Hon har legat på ägg och han har skyddat henne till 100%
Om nån fågel har kommit för nära har han kört bort dom, långt...
 
Vi tittade på dom i går dom kom in mot bryggan.
Tyckte dom kom så nära oss men de kom in på grunt vatten för att de små skulla äta
 
 
Mamman och pappan stod utanför dom och hade full koll åt alla håll.
Så kul att se och de små dök ner och hittade väl nåt att äta antagligen.
När de varit en stund så simmade dom tillbaka och skyddade dom en var före och en efter.
 
 
Och då är dom bara ett par dagar gamla tänk vilken skillnad det är på oss människor.
Vi är hjälplösa länge innan vi klarar oss själva.
 
 
Växer gör det här i växthuset.
Gurkor har vi plockat och de är jättegoda.
Tomaterna kommer nog.
 
 
Jag fick en fin hortensia i fredags när jag hade tjejträff.
 
 
De här snyggingarna blev hämtade av gubben min och vi hade en trevlig kväll.
Det hade regnat lite på eftermiddagen och det behövs ju.
Men vi kunde sitta ute hela kvällen det blåste lite men var ändå skönt.
 
Jag bjöd på toast med tonfiskröra till förrätt och så blev det grillat som min goa gubbe gjorde.
Efterrätt citronpaj.
 
Mycket prat och skratt blev det och tänk att pratet aldrig tar slut....
Bettan tog hand om köket, så bra det är att ha nära och kära omkring sig.
 
Jag hade bakat dumlekakor till fikat och de var godkända de också.
 
En fin kväll trots lite blåst men med så trevligt sällskap så funkar det ju.
 
 
Två fina tjejer som ser ut som älvor var med också.
Så fina.
 
I dag kommer två finingar till, Anton och Stella ska vara hos oss några dagar.
Det ska bli så kul och vi har planerat lite som vi ska göra.
Blir så mysigt att ha alla fyra här.
 
Vi ska spela fotbollsgolf och det blir nog kul.
Sedan ska vi nog göra nån utflykt och ta med fika.
Vi ska väl baka lite kanske för det går ju åt.
 
Tror vi får en mysig vecka. 
 
Nu är det frukost här i stugan sedan ska jag göra kålpudding och köttfärslimpa till middag.
 
Jag önskar dig en riktigt härlig söndag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :