Om att vara på kräftskiva

 
 
Vi var på kräftskiva i går på mc klubben.
Det var så gott med pajer av olika slag, sallad bröd och ost.
Kräftor så klart vilket inte är min favorit men som många andra tycker om.
 
Och en jättegod kaka till kaffet fick vi.
 
Kul att träffa alla men man känner sig nog lite trött i dag.
 
 
Jag var ute och gick en promenad på morgonen i dag.
Var och handlade lite och sedan bakade jag en kaka.
 
Har ett bra recept på biskvier i långpanna som jag sneglat på ett tag.
Det tog sin lilla tid och det har jag ju.
 
 
Först bakade jag en botten av mandelmassa, äggvitor och socker.
 
Det fick stå kallt och svalna.
Sedan gjorde jag en fyllning som jag bredde på när den kallnat.
Sedan fick den stå i kylen igen.
Smälte choklad och lade på överst. 
 
 
Efter en hel del tålamod och en vass kniv blev det allt biskvier.
En fyrkantig variant och det funkar ju det med.
De är både smakade på och godkända.
 
Så det blir nog flera gånger.
 
 
Recept om någon vill prova.
 
Jag gjorde en mall på bakplåtspapper 30x40 cm.
Lade mandelmassabotten på det och gräddade.
När den kallnat vände jag upp den så bakplåtspappret kom överst så jag kunde ta bort det.
 
Som sagt lite pyssel men kul när de blir bra. 
 
Vi åker ju till Rhodos på torsdag så det blir väl att börja packa till veckan.
I morgon ska vi bjuda Bettan med familj på middag.
Jag gillar laga mat och gillar lika mycket att bjuda barn och barnbarn.
 
I kväll ropar nog kudden tidigt på mig tror jag. 
 
Ha en bra början på nya veckan det ska jag ha. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :