Grattis

 
 
I går skulle min älskade mamma fyllt 102 år.
Vi var där med blommor.
Hon har alltid haft så fint i sin trädgård och gillat blommor.
Vi hoppas att de haft ett hejdundrande kalas där uppe bland molnen.
 
Jag har gått varvet här ute på ön och tagit lite bilder.
Nu börjar det komma igång i växthuset.
Det har varit trögt eftersom det varit så kallt.
 
 
Jag har satt melon för första gången hoppas det lyckas.
 
 
Gurkorna växer de börjar nog bli klara en del.
 
 
Jag gillar ju att ha lite blommor i växthuset också det lyser upp.
Och tagetes är ju bra mot ohyra sägs det.
 
 
I dag ska jag va på ön hela dagen.
Det har varit lite farande i veckan men i dag blir det en hemmadag.
Finns alltid något att pyssla med.
Börjar morgonen med att baka lite kakor tror jag bestämmt.
Kanske det blir en plåt mussli också det börjar ta slut såg jag.
 
Pensionärslivet är bra härligt.
 
 
Ha en riktigt skön torsdag, det ska jag.
 
KRAM
 
 
 

Kommentera inlägget här :