320 mormorsrutor och 10 månader senare

 
 
Mitt projekt filtar till barnbarnen är färdigt nu.
Jag hoppas och tror att de blir lika nöjda som jag.
De blev jättefina och kul var det att göra dom.
Jag har ju gjort lite på varje för att de skulle få dom samtidigt.
De har valt färgerna själva och det är ju kul att ha nåt som mormor/farmor gjort.
Började i november förra året och har nog gjort nån ruta nästan varje dag.
I bland vid tvn när vi sett på nyhetsmorgon eller på kvällen. 
Ibland har jag suttit i husvagnen eller ute i solen.( eller skuggan för min del)
 
 
Det blir leverans till veckan.
Vi ska till stan på onsdag för lite ärenden så då passar det ju bra. 
 
Veckan har gått fort.
 
Vi hämtade Anton och Stella en eftermiddag i veckan när de kommit hem från skolan.
Var och åt pizza enligt önskemål och sedan var vi med när Anton tränade fotboll.
 
 
 
 
Vi skjutsade Leia när de skulle ut och paddla från skolan i torsdags.
 
 
Kul att vinka av dom.
Det skulla sova i tält på natten och det hade varit kallt och regn hörde jag.
 
 
Sov i stan ett par nätter men är nu på plats på ön sen i går.
Vi har varit ute på en promenad i dag i det härliga höstvädret. 
Hög och fin luft, det gillas av mig.
 
 
Men det har regnat så mätaren var överfull.
Jag har plockat in lite från växthuset.
 
 
Det kommer lite i taget men det är ju inte så varmt längre.
 
 
Lite morötter med betoning på lite.
Men så goda.
 
Jag har gjort kåldolmar till middag i dag.
De blev godkända av både mig och gubben min.
Passade på att göra lite köttbullar också.
Min airfryer hjälpte mig med det, min nya vän.
 
 
Funderar på att börja virka något nytt.
Det är ju inte riktigt min grej att bara sitta och då är det ju så rogivande att virka. 
 
 
Ny vecka med nya möjligheter.
 
Tjingeling från lusthusholmen. 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :