En dag med dom minsta trollen.

 
Godkväll mina vänner.
 

Vi tog med dom två minsta barnbarnen i dag på en tur till marknaden i Kristdala.
En härlig dag har vi haft men tyvärr regnade det hela tiden så vi var inte där så länge, och inga bilder blev det heller men vi köpte lite godis, leksaker och smakade en korv.
 
Vi åkte vidare och åt mat, tummen upp för det som du ser och kan du tänka dig att det fanns pannkakor till
barnens förtjusning.
 
 
 
Vi avslutade med fika och kokosbollar som vi köpt, hemma hos mamman och pappan.
En lugn kväll har vi haft och snart är det läggdax för oss, och det bästa är ju att vi får sova en timme längre i natt. Tur att vi fick tillbaka den där timmen som vi blev av med i våras.
Så glöm inte att ställa om klockan.
 
 
Natti Natti.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Mita

Ni har verkligen haft mycket mys med barnbarnen,god mat och sen fika på det är inte dumt...
Inte så tokigt heller med den extra timmen i natt,
Kram vännen**

Svar: Ja vi är mycket med dom, men har ju förmånen att bo nära också. Dottern med fam bor en mil härifrån och dom andra bor här i stan. Vi passar verkligen på så länge man kan. Man ger allt och så lämnar tillbaka sedan...livets efterätt. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lotta

Åh så mysigt! Vilken underbar gosebild! De där barnbarnen ger så mycket fint till hjärterorten :-)

Kram

Svar: Ja det lever vi länge på, och så härligt när man har dom att ha tid att ge allt. Det var ju inte på samma sätt när ens egna var små, det var så mycket måsten också då. Det är verkligen livets efterätt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Spanaren

Så kärleksfulla bilder!
Här går det fram att ni myser så bra allihopa och gissar att det är en stor LYCKA för er alla.
Ha en bra dag/ kram

Svar: Ja mysigt och härligt att vara med dom. Ha en skön söndag. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

oj va härligt att ha så mkt tid med barnen här blir det dock inte så ;( men så är det vad gör man ..önskar dig en skön söndag kram

Svar: Ja det är lyxigt att ha det så, men nu börjar snart veckan med både hemtjänst och massage. Men det är skönt att kunna bestämma över sin tid som jag kan göra. Ska snart åka och handla, förbereda lite mat till veckan och så blir det en sväng till kära mor i ef.
Ha en skön dag du med. Kramar
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Marianne

Men visst är det mysigt med de små liven. Snart är de stora och då saknar man den här tiden. Eftersom det är höstlov nu så kanske våra två tjejer också dyker upp här snart.

Må så gott.

Svar: Visst är det härligt och tiden går så fort så. Varje ålder har sin charm men dom har ju inte samma tid sedan och det är så mycket annat som är viktigare, precis som det ska vara. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Susan

Så myyyysiga småtoll!
Vilken härlig utflykt!

Kraaam

Svar: Ja dom är så mysiga, vi gjorde den utflykten förra året också så det blir vår tradition. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Pernilla

Fast jag glömde. Jag fattar inte hur det kan vara möjligt när vi pratade om det på kvällen och jag tänkte ställa om dem, klockorna. I morse var minnet som bortblåst.
/P

Svar: Lätt att glömma, jag vet att jag kom för tidigt till jobbet en gång för många år sedan när jag glömt. Tyckte det var tomt....Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Mita

Jag tror vi är rätt många som skulle vilja ha stopp på flyttandet av den där timmen fram och tillbaks.
Kramiz**

Svar: Bara onödigt vet ja, men det är väl bäst att hålla på och dra den där klockan än fram och än bakåt. Det blir väl lite konstigt annars om en del gör det och en del inte...ha haKramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Dejan JUL

Jag tycker du kan göra ett inlägg, och berätta lite mer om dig? Din passion? vem är du? etc. Kram

Svar: Ok, inlägg kommer. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Ditte

Mysigt! Och roligt för er att vara tillsammans. Och visst håller man sig i god form i sällskap med de små. Vilka goingar!
Känner att jag också längtar efter mina "killar".
Men vi stannar ett tag till.
Kramar!

Svar: God form blir det, vi leker häst och allt vad det är. Men visst blir man trött och det känns att man inte är 22 längre men ack vad roligt vi har. Jag kan tro att du längtar efter dina men tids nog träffar du dom. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: Annika

Vilka underbara bilder på underbara barn. Kan tänka mig att ni njöt av att få vara med dem.
Kramen

Svar: Ja vi njöt i fulla drag hela tiden. Dom stunderna lever man länge på. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :