Om att skrämma grannarna.

Så här såg det ut i morse när jag slog upp mina gröna, jag tycker ju det är mysigt när det börjar bli kallt och frosten ligger på taken. Samtidigt är det skönt så länge det är milt så det går att cykla.
Men det går ju inte att få allt, vi får nog ta det som kommer skulle jag tro.
 

Jag hittade några blåklockor i dag på min cykeltur till affären, men blåklockor den sista okt....är det normalt eller ?
 
 
I dag på fm har jag varit och shoppat lite med dom två äldsta barnbarnen och mamman var också med, vi köpte en del som var bra att ha och så åt vi pizza och hade mysigt.
 
En akut nackspärr massage har jag haft på eftermiddagen också, allt för kunden.
 
Och så lekte jag lite med min kamera och det finns mycket att lära så det är ju bara att pröva sig fram. Fina bilder blir det.
 

Ja och så nu är det halloween ska man då klä ut sig, hoppa in till grannarna och fråga bus eller godis...
men jag tror jag hoppar över det. Barnbarnen kanske kommer farande utklädda den ena farligare än den andra, ja det återstår att se.
 
 
I vilket fall som helst så vill jag önska dig en jättehärlig helg, med eller utan spöken och hoppas det blir bra väder så man kan vara ute och ta långpromenader som jag tycker så mycket om.
 
Vi hörs / Kram.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Ja jag skrev just om halloween o en pumpa som jag gjort :) o jag håller med dig att cykla är skönt att göra när det är milt jag gillar inte cykla när det är kallt ..fina bilder o jag önskar dig en skön helg stor kram

Svar: Hoppas du får en fin helg du med. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Tack för jättevackra bilder! Känns extra fint så här i Allhelgonnatider. Vad gäller Halloween förstår jag inte vistes, i USA har jag varit med vid ett par tillfällen. Men i Sverige, där man inte ens har det på rätt dag tycker jag det bara är dumt affärsjippo. Och frågar man barnen så vill de skrämmas för att få godis. TYcker det räcker bra med påskkärringar, är i alla fall inte inlånat från ett annat land.
Men kommer barnbarnen och skrämmer er så får man ju ta det som det kommer. (Det skulle jag också göra och de är alltid värda ALLT.)
Att dekorera pumpor och sätta ljus i är en helt annan sak...
Önskar dig en trevlig helg!
Kramar!

Svar: Jag håller med dig, bara för affärsmännen. pumpor och ljus är ju fint. trevlig helg. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Jag ska nog inte busa och godis ska jag undvika, säger vågen. Jag tror inte några barn vågar hit så här blir nog inte så mycket Halloween:ande.
/P

Svar: Det blir inte så mycket av det här heller faktiskt, vi har ätit räkor, tar en cider och när fredagen kommer så behövs inte så mycket mer aktiviteter. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Mita

Fina bilder med din kamera,och visst är det roligt att fota.
Inga utklädda spökbarn har ringt på här,lika bra det kanske, hundarna har väl skällt ut dom...
Vi mötte flera stycken på kvällspromenaden förut,och nog såg dom läskiga ut,hehe...
Nu får du ha en riktigt skön helg,
Kramiz**

Svar: Inga spöken här heller som tur är, jag kan tro att hundarna skäller ut dom om dom kommer till er. Bra vakt du har. Ha en skön helg du med. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Bosse Lidén

Akut nackspärr låter inte trevligt. Det gör däremot långpromenader. Vädret får man ta som det kommer och rätta sig efter det. Själv föredrar jag spökfritt. Kram HelgBosse

Svar: Jag hoppas jag fick i ordning på nackspärren och spökfritt är ju bäst. Vädret är ju som du säger något som man får ta, i dag lite regnigt men vad gör väl det. Jag ska iväg med mina barnbarn på nya upptåg i dag. Bilder kommer. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Bitte

Barnbarnen kom hit utklädda men vet inte om det kom fler sedan för vi var inte hemma.
Har gått utför med halloween för mig detta året för det blev ingen pumpa här, brukar jag ha. Tycker dock att det är lite äckligt när man gröper ur så ja det slapp jag nu ju.

Svar: Det är fint med pumpor men kan tänka mig att det är lite jobb att göra dom. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Ninnie

Så fina bilder du tagit! Men blåklockor är nog inte vanligt alls på denna årstiden :-) Fick precis en bild av min kära kollega som visar jordgubbar de 1 okt här nere i Skåne. Inte vanligt det i heller :-) Trevlig helg!

Svar: Vädret är ju lite hur som helst nu tycker jag, och jag är ju glad så länge det går att cykla. Jordgubbar är ju inte heller som det ska vara 1 okt. Ha en skön lördagskväll. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: mammakero

Vilket fint höstarrangemang du fixat på sista bilden! Helt i min stil!

Svar: Visst är det kul att pyssla och sätta ihop olika arrangemang. Hösten är en härlig tid till sånt också. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :