En massa steg.

 

Den här vyn vaknar vi upp till varje morgon, utsikten från vårt sovrum i stan. Nu är det ju inte så här fint väder varje dag naturligtvis, men det var en dag nu i veckan som det såg ut så här.
Våren är nog på väg i alla fall.
 
Den här lilla tjejen har varit hos oss hela dagen och piggat upp oss. Min gubbe har dragit ut en tand så han behöver att piggas upp, oj så ont han har.
 

En riktig tur att farmor har fått hjälp med matlagningen, hur skulle det gått annars ?
 

Liten tur med dockvagnen blev det också.
 

Lyckan  är ju total när man får måla med tuschpennor. Och mamor fick en massa som hon rullat i hop och kom och gav mig, och det tackade jag ju för.  
 

En mysig dag har vi haft och tänk så härligt det är att ha en i taget och vad man hinner med dom då.
 
Efter middag med kokt torsk, potatis, ägg och persiljesås som åts med god aptit  så gick jag hem med henne.
Vi har haft en kul dag, inte tyst nån gång. Hon pratar hela tiden och det är ju bara kul. Är man två och ett halvt år så lär man sig ju saker hela tiden och då måste man fråga, och vi vuxna är det ju som ska lära dom det.  
 

Även promenad har jag gjort i dag, började morron med hälsans stig när bara jag och en och annan hundägare var ute. Och tänk en guldmedalj, de du.
 
Ha en skön lördagskväll.
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Vilken trevlig dag och att få hjälp av en liten tös på två och ett halvt år är ju toppen.
Din "gå app" verkar så bra men jag kunde inte ladda ner den på min "ajfån" kanske fungerar den bara på android. Skall leta vidare för den verkar så bra. Och jag vill också ha medalj.
Bra jobbat Gittan! Du är väl värd din guldmedalj.
Kram från mig.

Svar: Det är kul att se hur många steg det blir på en dag, och den här är ju inget man måste stänga på eller så utan den finns bara där och registrerar stegen, telefon är ju alltid med. Det kanske bara finns på android. Visst är det bra att få hjälp med både det ena och det andra, hon är så go. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Bitte

Jag är också tacksam för att ha mina två barnbarn nära. Har varit kul att se dem busa fast man suttit i sängen och inte kunnat göra så mycket.

Svar: Visst är det bra att ha dom nära och kunna träffas ofta. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Jag har också en app som är liknande men jag brukar koncentrera mig på tiden i stället för stegen. Hag stegar ju runt trimbordet några varv men så värst många kalorier tror jag inte det bränner. Haha. Men för dina steg var ju äkta. Bra jobbat.
/P

Svar: Det är ju bra att gå efter tiden också, När jag masserar går jag ju lite runt som du, så kalorierna får vi bränna på annat håll. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ninnie

Walklogger använder jag mig av också och det blir en himla massa steg om dagarna när man trampar runt på himmet hos di gamle :) Fick post från dig i dag och vill tacka så mkt för det :) Du kan tro att jag ska testa i morgon på min lediga dag :) Ha det fint!

Svar: Det är kul att se hur många steg man tar, och det blir en del. Hoppas du tycker om fotkuren, den är jättehärlig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :