En mormor och farmor helg.

God morgon måndag och alla mina bloggläsare.
 
 
Den här lördagen tillbringades hos familjen Jakobsson/Lindberg för nu är övervåningen färdig hos dom och fam har flyttat upp sina sovrum.
Så fint dom får det och Mathias har renoverat, målat och fixat under en längre tid. Och dom som känner honom vet att han inte gör något lite, utan det blir väldigt ordentligt och mycket noga gjort.
 
 
Jag stod för maten ( var och en gör ju det dom är bra på ) och hjälpte till så gott jag kunde.
Barnen badade i nya badrummet och lekte i badkaret och det var så roligt tyckte dom.
Stella gick omkring med sin dockvagn i alla rum och lekte, så kul att se dom.
 
En förmån för en farmor att vara med och natta två söta och trötta barn. Det var en händelserik dag för dom, så det var nog lite svårt att koppla av.
 
 
I går var jag på en välbehövlig massage, jag har en kompis som är sjukgymnast som jag byter med. Väldigt bra att få och att ge tillbaka en helkroppsmassage varje månad. Jag tror det är nästa ett måste för en massör att få massage för att få kroppskännedom, och också för kroppen och musklernas skull naturligtvis.
 
Söndagen avslutades med ett besök av tre söta tjejer som kom till oss så vi spelade bingolotto. Det blev ingen bild på det men vi kan väl titta på lite sommarbilder nu i vintern.
 
 
Bettan hade med en jättegod fiskgryta som hon bjöd oss på, barnen badade och lekte och som sagt bingolotto spelade vi men utan vinst tyvärr. 
 
 
En mycket givande helg har vi haft, jag har varit både mormor och farmor full ut.
 
Nu är det dags att ta tag i den här dagen efter ett besök i cybervärlden.
 
I dag jobbas det i hemtjänsten, avlösarservice ska jag på så jag ska snart ge mig i väg.
 
Ha en jätteskön måndag, ny dag och ny orörd vecka.
Denna dag är första dagen på resten av ditt liv, den tar vi väl vara på och gör något riktigt bra av va ?
 
Kram vi hörs.
 
 

Kommentarer :

#1: Mita

Härligt att kunna vara med och hjälpa till,att sen få tillbringa tid med goa barnbarn är inte dumt heller.
Fina bilder från sommaren, så skönt att kunna knalla ut och slippa bylta på en massa kläder.
Jag brukar tänka det ibland, att nog behöver väl en massör också få njuta av välbehövlig massage för sina muskler....
Måndag är det och snöat på förmiddagen har det gjort. Senare på em, ska jag njuta av mina barnbarn,ja tre av dom i alla fall..**
Kramar♥

Svar: Härligt att du ska få del av livets efterrätt i dag, det är bara att njuta. Visst är det skönt med massage men jag går mest för att det gör nytta, jag har hört fler som är massörer att man inte kan njuta av det som andra...jag måste nog hela tiden känna och ta in vad dom gör, ha ha. Många som kommer till mig somnar ju när dom får massage, men jag har ju också väldigt svårt att koppla av. Det kan ju vara det, men nytta gör det. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Så mysigt! Och att få vara både farmor och mormor fullt ut är ju lycka. Underbara sommarbilder, visst längtar man.
Så fint att övervåningen är klar. Förstår att mycket jobb ligger bakom att få till det hela. kLart att barnen var både spända och förväntansfulla inför sina nya rum.
Välbeövligt för din del med massage och hur bra är det inte att ni kan turas om.
Önskar dig en bra vecka.
Kram!


Svar: Ja det är många timmars jobb som ligger där, men så fint det blir. Så kul att se barnen i sina nya rum och kunna plocka in sina saker. Jättebra att turas om att ge massage känns så skönt i kroppen i dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Vilken underbar helg och så fint de har hos sej.
/P

Svar: Ja det har varit härligt och dom har så mysigt, trappan är jättefin och han har lagt ner många timmar där. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Bosse Lidén

Kan du hålla isär begreppen mormor och farmor? Måste vara härligt att vara det. Smart på många sätt att ni byter tjänster med varandra.
Sommarbilder piggar upp tycker en Ystadbo som bara ser regn och gråhet just nu. Fina ord på slutet.
Du får ha en bra vecka. Kram Bosse

Svar: Det kan vara svårt ska jag säga, om jag varit mormor nyss och dom andra kommer och plötsligt blir farmor då kan det bli lite rörigt i mormor/farmors huvud. men barnen är duktiga även om dom inte är så gamla att ha kollen. Ha en bra vecka du med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ghugge

Härlig helg!😊 Så bra gjort att renovera själv! Ha en fin vecka!
Kram

Svar: Ja han är så duktig och fint blir det. Ha en skön vecka du med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Camilla- AktivaDagar

Härligt med gemensam tid och "möten" generationer emellan!

Svar: Visst är det, ha en skön söndag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :