En fartfylld helg

 
Den här helgen har det varit fart på ska jag tala om, det händer ju oftast saker hos oss då men det har hänt ännu mer kul saker.
Vi har varit och åkt båt, ja inte vilken båt som helst utan en riktigt snabb båt.
 

En rib båt åkte vi med i Stockholm och det gick undan, 60 knop, 110 km gick det över vågorna, så kul det var.
Det roligaste var när han drog iväg på vågorna efter Ålandsfärjorna, det blev ju rätt stora vågor efter dom.
Man fick ju parera lite med benen och vara med och på sin vakt när vågorna kom, det var en upplevelse som vi kan tänka oss att göra om.
 

Jacka, byxor, mössa och glasögon lånade vi och det behövdes.
Det regnade lite men vad gjorde väl det.....
 

Jag träffade en fin bloggvän också som jag bara " pratat " med genom bloggen ett helt år, så mysigt att träffa Ditte.
Så kul att ses på riktigt som jag sa, härligt med såna fina vänner.
 
Vi har ju släkt som vi bodde hos på Skarpö och när vi började prata så kände dom igen varann.
Det visade sig att dom bott på samma ställe och hon hade haft deras dotter i skolan...tänk vad världen är lite va.
 
 

Här är vi klara för vår tur, lite pirrigt var det allt men det var häftigt eftersom vi tycker om fart.
 
Därav mitt förflutna som folkraceförare som jag skrev ett inlägg om för ett tag sedan, ska leta upp det tror jag, lite nostalgi är aldrig fel.
 

En härlig helg har vi haft och så mysigt att träffa Johan och Agnetha, vi har alltid så mycket att prata om.
Pratet tar aldrig slut, god mat och trevligt sällskap är bra för välbefinnandet.
 
Nu är det en ny vecka med nya möjligheter som gäller.  Och det är inte svårt att fylla den med olika saker.
Lite massage som börjar komma igång nu igen efter sommaren.
 
Och så blir 100 års kalaset i helgen, det ska bli kul.
Så här planeras och handlas för fullt. Det är ju inte så lätt att åka till affären bara så där när vi är på ön och det fattas nåt, så det vill till att få med allt.
 
Vi har beställt fint väder till helgen och jag tror att ni alla hänger på va ?
 
Positivt tänkande kommer man långt med, jag tror det blir jättefint.
 
 
Tack alla som gjort vår helg, Agnetha och Johan som tar hand om oss så bra.
Ditte som trotsade regnet och kom och kramade och vinkade av oss.
Barnbarnen som gav oss det här till julklapp som vet att mormor och morfar är lite tokiga och tycker fart och fläkt.
 
Ha en bra måndag och en skön början på nya veckan. Här börjar den bra med sol, fint väder och en glad " tjej" som varit ute på ett äventyr.
 

Kommentarer :

#1: Agneta Andersson

Alltid lika mysigt att ha er hos oss, ni tillför så , positiv energi som man lever länge på. <3
Ja, Ditte va kul att träffa, världen är så liten ibland.
Kramar <3 <3 <3

Svar: Det är så kul att vara med er också, så roligt vi har och tänk att pratat tar aldrig slut hur länge vi än är tillsammans. Kul att träffa Ditte och visst är världen liten. Ha en skön dag på jobbet. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Mita

Ja jag såg på FB vilka härliga äventyr ni är ute på. Jag skulle aldrig våga mig på det längre med min onda rygg, och det är synd.
Världen är liten ibland, och tänk så roligt det kan bli.
Håller tummarna för fint väder till ert hundraårs kalas, man ska tänka positivt helt klart....
Kram till dig♥

Svar: Det var så kul så, men har man ont i ryggen är det nog inte så bra. Ja världen är liten och så kul att träffa en bloggvän. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: amanda

Blå blå vindar och vatten blå blå himlar och hav. Blå blå känslor i natten....så där sjunger Tomas Ledin !
Passar för dig också Gittan för vilken fartfylld helg du har haft, helt underbar !

fartfyllda kramar !



Svar: Här har det varit fart och fläkt må jag säga, kul var det. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Bosse Lidén

Med den bakgrunden förstår jag att du älskar fart och fläkt. Den båten hade jag gärna åkt med.
Det duger såklart inte att glömma handla något viktigt. Eller så får du köpa en rib eller önska dig en i f-present nästa gång.
Världen är ofta liten. Jag har träffat på "överraskningar" under flera resor. Extra kul tycker jag det är att smyga lite och sedan dyka upp någonstans precis som det är helt naturligt att träffas i Wien en eftermiddag. (om det nu är jag som upptäcker först) Ditte verkar vara en riktigt trevlig kvinna. Kram Bosse Blyger

Svar: Det var en bra ide, kan ju önska mig en sån båt. Det tar 40 min in till stan från ön med en vanlig snabb båt och då går det nog på en kvart, ha ha. Kul att träffa Ditte så trevlig hon är. Du kanske dyker upp på vår 100 års fest då, du är välkommen i så fall. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Wow vilka äventyr! Det verkar ju hur kul som helst.
/P

Svar: Jättekul och vilken fart. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Ditte

Vilken fartfylld helg ni fick! Och sicken toppenpresent ni fick av barnbarnen. Det hela såg jätteroligt ut och jag har det i tankarna. Att ni båda gillar fart och fläkt har jag förstått. Turen verkade vara toppen!
Det var verkligen roligt att mötas i verkligehetn och hoppas på fler tillfällen att ses.
Roligt också att träffa på Johan och Agnetha, vi har ju nästan bott grannar och jag haft deras ena dotter i skolan. Världen är bra liten ibland.
Tänk vilka möten som sker.
Klart det blir vackert väder i helgen och till ert stora kalas. Nu har ni mycket att se fram emot och att fixa. Men så roligt...
Stor kram från mig.

Svar: Så kul det var och vi gör gärna om det, visst var det skojigt att ses hoppas det blir fler gånger. Och att ni kände varann...konstigt det blir ibland. Här har det beställts potatissallad, skinka och det ska handlas och göras pajer.
Jag tycker sån är så kul. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Eva`s blogg

Åh va härligt o skoj att hitta på saker som ni gör o såå roligt att du träffade Ditte :) ja jag hoppas oxå få träffa någon som bloggar har träffat Jane bara som bloggat mkt innan :) ha en toppen dag kramen

Svar: Kul att träffas på riktigt, ha det bra du med. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: TantGlad

Oj. .gick det så fort på vattnet. Vad spännande och kul.
Vad roligt att du träffade Ditte vår fina bloggvän. Roligt att träffas på riktigt sådär.
Hoppas att du får det trevligt på det stora kalaset.
En varm lördagskram från mig

Svar: Jättekul att träffa Ditte och det gick fort bland vågorna. Det gick så bra på kalaset och vädret var ju toppenfint så det kunde inte blivit bättre. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Anonym

Hujedamej vilket äventyr med att åka denna båt.. 100 års kalas låter spännande. Tror att ni kommer att få finväder dessutom.
Ha nu en fin kväll. Kramen

Svar: Jättekul och jättefort var det. Kalaset gick hur bra som helst och vädret var ju beställt av mig så det blev också bra ha ha. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Ghugge

Tjoho! Det där ser kul ut och så har ni träffat Ditte också, så skoj! Ha en fortsatt fartfylld sommar! Kram

Svar: Ja det var kul att ses på riktigt och så skojigt att åka med den båten. Ha en skön fortsättning på sommaren du också min fina bloggvän. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: AktivaDagar-Camilla

Oj, häftigt åkdon! Och ja, världen är verkligen liten :) Det påminns man om gång på gång.

Svar: Det var fart och fläkt på den båten.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :