Om att komma överens...

Tyckte du att förra inlägget såg konstigt ut, det var konstigt också för när jag skrivit färdigt ett långt inlägg så, vips försvann det.
Då blir man inte glad och datorn var på väg i sjön...men då tänkte jag på vad Jenny brukar säga
( för det händer ibland ) att det är synd för datorer kan inte simma, så den är kvar.
Nog om det, min morgon har gått åt att diskutera telefonabonnemang.
 
Först ringde en tjej och frågade om allt var bra och om jag trivdes med min telefon, och det gör jag och allt funkar.
Mitt abonnemang går ut nu snart hos Telia, frågan var om jag ville förlänga det och det tänkte jag ju.
Då skulle jag få en ny telefon och betala ( tror det var 200 / mån)
 
Jag ville inte ha nån ny telefon utan bara förlänga mitt abonnemang men se det gick inte.
Men jag kunde få laddare och fodral med. Men jag var fortarande tvungen att ta telefonen.
Kan du inte dra av lite på kostnaden då sa jag istället för en ny telefon ( som för övrigt var en samsung S4 som jag har ) Nej det gick inte och efter att jag blivit idiotförklarad för att jag inte villa ha en telefon, så sa jag att jag får skaffa ett annat abonnemang då.
 
Lagom när jag satt händerna i köttfärs smeten så ringde en kille från samma ställe och undrade om allt var bra
Ja svarade som förut, det ringde nyss en tjej sa jag och jag är inte intresserad.
Men du kan få en surfplatta, laddare och det ena med det tredje.
NEJ TACK.
 
Jag ringde till Telia och pratade med en trevlig tjej där och undrade om det verkligen var så att man måste köpa telefon för att förlänga abonnemanget.
Det behöver man inte alls sa hon, du kan höra av dig och köpa det när och om du vill.
 
Hon tackade mig flera gånger för att jag sa till, det är lätt att förlora kunder på sånt.
 
Jag köper min telefon NÄR jag vill och VAR jag vill.
 
Så det så.
 

Kommentarer :

#1: amanda

Vad jobbiga och envisa alla som försöker sälja nåt per telefon !
Jag pratar inte ens dem, orkar inte, säger bara nej tack och lägger på luren, hihi...!
Jag gör som du, köper när jag vill och var jag vill, och
gör aldrig någon affär per telefon.

Och det är likadant på alla köpcentrum, för där får man aldrig går i lugn och ro, för alla telekillar vill sälja och nästan
springer efter en och försöker sälja !
Fast det är ju deras jobb att sälja, och jag
har sagt till många unga telefon försäljare också
att jag förstår att ni bara vill sälja och ni gör säkert ett bra jobb,
men jag behöver inget, så nej tack.

Hoppas du får en bra dag utan försäljare ! Kramar !




Svar: Visst är dom jobbiga och jag köper saker om, var och när jag vill. Pannbiffen blev klar och dagen blev bra i alla fall. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Mita

Bra att du röt till där, för dom är jäkligt jobbiga dessa försäljare. Prata kan dom minsann.
Kram och ha det gott**

Svar: Ja dom kan prata för sig men jag vann, det känns bra. Kram på dig
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Lotta

Det gäller att vara om sig och kring sig i dessa tider. Man ska inte ge sig, kunden har alltid rätt var det någon som sa. Tycker synd om många äldre som hör dåligt och köper saker på abonnemang som de egentligen inte har användning för.

Önskar dig en bra dag!
Snart ska jag hem och sova!
Kram

Svar: Ja visst är det synd om många som du säger hör dåligt och inte förstår vad dom går med på. Jag köper mina saker var, när och om jag vill, inte på telefon. Sov gott. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ninnie

Hur tokigt blev inte detta :( de kan väl inte tvinga en till köp om man inte vill. Och dessutom till en telefon som du redan har :( En gång ringde en försäljare upp mig, han ville att jag skulle svara på en del frågor angående mina tv vanor. Jag sa att jag inte var intresserad, men då lockade han med både dvd filmer och till och med till slut med en portabel dvd. Jag nekade och han tyckte att jag var knepig som inte nappade. :)

Svar: Tror du inte att det ringde en gång till, lagom när jag satt händerna i köttfärsen igen. Han undrade om jag fått samtal från dom förut i dag....Men han var väldigt förstående att jag inte villa ha nåt. Jag tror dom hade prata om mig, den besvärliga och arga människan, ha ha Ska jag köpa en ny telefon vill jag väl ha nått vassare än den jag har, man byter väl upp sig då. Man får stå på sig, synd om gamla som inte hör och går på saker. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Visst blir man trött på desa försäljare. Håller helt med dig om att man själv bestämmer vad man vill köpa, om man vill och dessutom när.
Bra att du ringde och sa ifrån.
Jag köper aldrig något per telefon för det är ingen som gör något för min del den vägen.
Kram! Heja på!

Svar: Ja det vill till att ta i ibland, dom kan förlora kunder på att försäljarna bär sig åt så där. Inget telefonköp för min del heller tack. Kram Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: AktivaDagar-Camilla

Rätt skrämmande... Inte bara med "säljar-tekniken" utan även med fenomenet att vi liksom "förväntas" ta emot eller skaffa nya saker fast de vi har fungerar fint...

Svar: Visst är det så, man behöver ju inte skaffa en massa saker när man redan har.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :