Två tanter

 

Skogens guld har vi varit och plockat en kväll i veckan, så gott med kantareller och det finns gott om dom. 
Det är kul att plocka när man inte behöver gå tomhänt hem och vi ska ju ha fest här ute snart så då kommer dom nog väl till pass.
 

Snart är det dags för en må bra kväll här i Västervik.
 

Det kanske syns lite dåligt här men den 31 augusti ska jag ha en må bra kväll på restaurangen på Vapengränd kl 18:30.
Jag bjuder på information om hälsa, Aloe Vera produkter, prova- på- massage, hälsodrink, fika och fina erbjudanden samt ett hälsolotteri.
 
I går var jag hos mamma på eftermiddagen, jag var med hela gänget som bor på den avdelningen ner till centrum och fikade.
Så mysigt vi hade det och så trevligt dom har det, gör så mycket för dom boende.
Med risk för att vara tjatig så är ju personalen guld värd, det är värt mycket för en dotter.
Och hon trivs så bra.
 
På kvällen var jag med min svärmor och kollade synen, hon har opererat ögonen så då behövs det nya glasögon, det svåraste är ju att välja men hon hittade ett par snygga.
 
Och sedan var det ju så att jag hittade också ett par snygga, men jag köpte nya för ett par månader sen......
 
Jag får väl se om det går att förhandla fram nåt. Ha ha.
 
 
Det är mc dagar här i stan nu så vi får väl se om vi tar en sväng i kväll med cyklarna, brukar ofta ha något annat och så är det för nära kanske.
 
 
Ha en skön torsdag.

Kommentarer :

#1: Bosse Lidén

Det är inte dumt när det finns rikligt med guld i skogen. Själv älskar jag att hitta blåbär. Hoppas du lyckas med din "glasögonkupp".
Som barn till föräldrar som "flyttat hemifrån" förstår jag att du är tacksam för att hon fått det bra. Det är tyvärr inte så på alla ställen av olika skäl. Lycka till med din bjudning. Kram Bosse

Svar: Tack för det, blåbär finns det också mycket och dom smakade vi ju så vi var blåa om våra läppar. Nu ska jag iväg på min kupp, ha ha. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Härligt bara man vet vilken sort man kan äta o det vet jag inte ha ha ha frukt från skogen är gott o skoj att plocka oxå :) hoppas din dag blir toppen stor kram

Svar: Vi plockar bara kantareller och dom känner man igen, men det är viktigt. Ha en skön dag du med. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: amanda

Oh, det är så gott med kantareller !! men jag går inte i skogen,
får skaffa mina kantareller på annat sätt !

Det är mc dagar där i stan skriver du, kör du också mc ? eller cyklar du en vanlig cykeln ?
Min man vann en postkodlotteri cykeln nyligen, hihi...jättefin och grön i färg.
Min egen cykeln blev stulen men jag har inte köpt en ny !

Kram på dig och ha en skön sommarkväll !

Svar: Jag åker bara med på mc, kör inte själv. Men i går cyklade vi till Gränsö här i stan där den stora träffen är, mycket folk och uppträdanden. Det var kul och skönt med en cykeltur. Kul att vinna en cykel då, mindre kul att din blev stulen. Konstigt att folk inte kan skilja på ditt och mitt. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: TantGlad

Härligt med allt man hittar i skogen nu. Blåbär ska jag plocka nån dag. Nyttigt ochbra.
En bjudning låter trevligt tycker jag.
Ha nu det gott och en fin kväll till dig.
Kramkram

Svar: Visst är det gott och nyttigt med blåbär och det finns ju gott om dom. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ditte

Så härligt med alla dessa kantareller. Kantareller är så väldans gott. Kanske ska vi också e oss ut i veckan och leta och det lär finnas blåbär också.
RTvärr så blir det nog lite långt att åka till Västervik den 31/8 men det verkar väldigt trevligt. Hoppas många vill komma och dessutom kommer när de anmält sig.
Jag blir så glad när jag läser om din mammas boende och den fina personalen. Just så önskar jag att alla gamla ska få ha det. Och säkert är det väldigt uppskattat att du följer med de boende ut för att dricka kaffe.
Kramar till dig från mig.

Svar: Ja det kanske är lite väl långt för en kväll. Det ska bli kul och jag har varit runt och satt upp lappar i dag på äldreboende och olika ställen. Jag har ju jobbat på många ställen och känner ju många här i stan både genom jobb och företaget. För hur det är så är det ju bättre att prata med folk och jag hoppas det blir många.
Det var uppskattat att va med på utflykt om än så bara till centrum o fika, värt mycket för dom gamla. Ha en skön helg. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Eva`s blogg

God morgon ....ja så klart skall du göra reklam för ditt företag :) önskar att jag hade nåt eget som jag gillade att jobba med o inte så tungt för kroppen ...hoppas din dag blir fin stor kram

Svar: Vårdjobbet är ju väldigt tungt och slitsamt för kroppen, ledigt en eller två dagar mellan passen är ju för lite. Men hinner lagom vila upp till nästa. Ha en skön helg, kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: mammakero

Härligt att åka ut och fika på stan sådär! Mycket uppskattat från alla håll! Ha det underbart i Stockholm!

Svar: Tack det ska bli kul, vi gillar ju fart så det blir nog en upplevelse. Ha en skön helg. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Mita

Man ska äta mycket blåbär, det är bra för ögonen sägs det.. svamp är jag inte så förtjust i, så det får andra gärna plocka.
Du pratar så varmt och gott om din mammas äldreboende. Och det betyder mycket för både den som bor där och även för anhöriga att det funkar bra och känns tryggt.
Kram och ha det gott♥

Svar: Ja blåbär är ju bra sägs det, och det fanns det också gott om. Skönt att gå i skogen också mellan skurarna för såna kommer ju en hel del den här sommaren. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Lotta

Mums vilka fina svampar, de ser verkligen goda ut! Hoppas de smakade. Jag tänkte ta en runda i veckan som kommer, för jag gillar svampmackor och hur mycket jag än hittar så äts det upp när de är nystekta.

Hoppas vädret tillät en fin runda på era cyklar.
Kram

Svar: Dom var goda, en del uppätna och en del i frysen. Cykelturen blev bra och vädret likaså. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Eva`s blogg

God morgon vännen ....hoppas du haft det gott i helgen o får en skön söndag på alla vis kramen

Svar: Här är det bra, nyss hemma från en härlig helg i Stockholm. Bilder kommer. Kram på dig
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :