En regnig men mysig midsommarhelg.

 

Midsommarbordet dukat och gästerna är på väg, elva stycken var vi till mat i vårt kök på ön.
 

Och vi hämtade vid kajen med båt, så mysigt att ha alla här hos oss.  
Regnet kunde vi varit utan, men men....vädret är som det är, inget att göra något åt.
 
 
Midsommarstången blev klädd som vanligt, tänk vad härligt det är med traditioner i alla fall.
 
 
Full aktivitet, härligt när det var ett litet uppehåll så vi kunde vara ute.
 
 
Bettan fixar till den sista på stången.
 
 
Dans blev det också, både små grodorna och vi äro musikanter.
 
 
 
 
Fotboll, alla mot alla tror jag visst att det var.
 

Vi brukar alltid åka upp till gården där jag kommer från och ta med en fika korg på eftermiddagen, men det regnade hela tiden så vi blev kvar på ön och fick ta med korgen till grannarna (dottern med fam )
Det blev ju en picknick i alla fall och mysigt var det.
 
 
Det var första gången dom sov där, så Anton ville kolla läget och det var godkänt till kusinerna.
 

Det spelades kort.
 
 
Och kan man inte sätta upp tält ute så får man väl göra det inne i vardagsrummet.
 

Det var vår helg, alla var nog mer eller mindre trötta efter en hel helg full med roligheter.
 
Nu är det nya saker på gång, ett 94 års kalas till helgen som jag beställt lite gott kaffebröd till.
" Jag är ju snart 100 " säger mamma, och det kan man ju hålla med om, inte så långt kvar i alla fall.
 
Natti Natti.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Nadja

Fint du har gjort om i bloggen, har inte kikat på länge nu, varit upptagen med min ;) Fina foton från midsommar :)

Svar: Visst var det en härlig midsommar, hoppas det är bra med er. Konstigt att jag inte kan kommentera på din blogg, jag får kolla igen. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Bosse Lidén

Det ser riktigt mysigt ut när jag ser på bilderna. Hade solen ställt upp och kranen däruppe stängts av hade det blivit helt optimalt. Vilken härlig liten ö ni tycks ha. Vilka mysiga och personliga minnen det kommer att bli för barnen. Sex år kvar till hundra. Min frus mormor som var klar i huvudet nästan ända till slutet blev nästan 98 år. Kram Bosse

Svar: Ön är så härlig att ha, jag brukar ju säga att jag fick rätt föräldrar efter som den har hört till gården som dom köpte på 40 talet. 98 år, det är en hög ålder det. Mamma börjar bli glömsk, rör ihop saker och känner att det inte funkar alltid. Hon säger, vad ska jag gå här för....allt har väl en mening och det är bara att hänga med så gott det går. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: I mitt huvud

Vad mysigt det ser ut, även om vädret inte var det bästa!

Svar: Ja mysigt är det och vädret kunde varit bättre, men det kommer säkert.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ghugge

Härligt är bara förnamnet! Ön ser underbar ut..och så roligt för barnen!
Säger ändock att sol vill vi ha..om man säger det som en besvärjelse kanske det sker!! Kram!

Svar: Ja det är så kul för barnen att vara hos oss där ute, jag brukar säga att jag fick rätt föräldrar eftersom det är ett arv från dom. Dom köpte gården som ön hörde till på 40 talet, säkert inte så dyrt då. Man kanske ska dansa regndansen...men det ska man väl göra när man vill ha regn, så det går ju inte. Jag vet inte vad man ska göra snart. Men i dag har det varit uppehåll i alla fall hela eftermiddagen. Jippi Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: TantGlad

Förstår att ni har haft det mysigt. Det ser ju mysigt ut och trevligt ut på dina fina bilder.
Varm kram från mig

Svar: Härligt har det varit, Varm kram tillbaka.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Ditte

Så fint med er härliga midsommar på ön. Och vädret kan man inte råda över. Är stämningen hög och humöret likaså fungerar det mesta,
Härliga bilder som får mig att le. Allt går om man bjuder till...
Stor kram!

Svar: Ja allt går, till och med utflykt och tält inne på golvet. Ha ha. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Lotta

Så mysigt ni haft det! Så fina foto du bjuder oss på :-)
Tänkte skriva något om vädret men jag hoppar över det.....hihihi

Kram

Svar: Ja det har varit härligt med alla barn och barnbarn. Vädret pratar vi väl inte om.Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Eva`s blogg

En midsommar man kan drömma om att vara alla samlade härligt så skall det vara om man kan :) hoppas du har bättre väder än mig så du kan njuta av dagen kramen

Svar: Ja det är härligt, vi har väl turen att ha alla så nära också. Jag har bakat lite knäckebröd nu det blev gott, har inte gjort det förut. Sånt med kärnor och frö i vet du. Vädret är inget kul här, visserligen uppehåll men blåsigt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Mita

Mysigt firande ni hade trots vädret, bara humöret är på topp så funkar det mesta, och vädret kan man inte göra mycket åt.
Här fick vi bättre väder än vad som utlovats så det var ju en bonus....
Kramar♥

Svar: Ja det är ju alltid en bonus att få bättre väder än lovat, men med lite fantasi med tält i vardagsrummat och utflykt inne i stugan så funkar det mesta. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :