Därför ligger jag på alla fyra.

 

En härlig helg ute på ön har vi haft, lördagen var ganska blåsig och inte så varm men söndagen, oj vad skönt det var. En riktig sommardag.
Men helgen började ju med en tjejträff för min del och det var så kul, mycket prat, skratt och en del världsproblem blev lösta, hoppas jag....ha ha.
 
 
Västerbottenpaj till förrätt, potatisgratäng, sallad och fläskfile i sås till varmrätt, rabarberpaj och vaniljsås till efterätt. Så du hör att det var inte synd om oss och inte gick vi hem hungriga heller.
 
 
Vi har vinlotteri också och jag vann tre flaskor, nån gång ska man ha tur.
 

Åkte till ön på lördagen och där var det lite pyssel med trädgårdsarbete och lite annat.
Gubben min trimmade gräsmattorna, jag fixade lite inne som behövs efter vinter och vår.
 
 

Vi har en tall som växer direkt på berget och det förstår jag inte riktigt hur det går till men så är det och den är ju fin där den står.
 

När jag inte pysslar ute så ligger jag på alla fyra eller på knä och fotograferar, tycker det är så kul och man kan fånga så mycket fint på bild.
 

Söndagen bjöd ju på jättefint väder så då fick det bli lunch ute på altan i solen, så härligt.
En sväng till mamma på eftermiddagen, så hon och jag var ute och gick en promenad med rullstolen, hon tyckte hela tiden att det var så synd om mig som skulle dra henne och det är nog det att hon är van att gå själv, men åldern tar ut sin rätt.
I dag åker dom till Öland fyra boende och fyra personal från Erneborg och mamma är med så det var lite pirrigt och nervöst i går när jag var hos henne. Det är ju inte så konstigt när man är gammal men jag tycker det är bra gjort av henne att följa med. Mamma har alltid tyckt om när det händer lite och det är folk omkring henne, så det blir nog kul.
Och personalen är ju fenomenal, har sagt det förut och säger det igen.
Härligt att göra så mycket för dom gamla.
 
Nu blir det en tur för oss till Gunnebo och titta på när tjejerna är på fotbollsträning, ska bli kul att vara med och vi är efterlängtade har jag hört från en säker källa.
 
I morgon jobbar jag en delad dag, förmiddagen i hemtjänsten och eftermiddagen i simhallen, jag kan inte klaga på att det blir enformigt i alla fall det jag gör.
 
En skön kväll önskar jag dig / Kram.

Kommentarer :

#1: Johanna

Åh vilka härliga bilder!!

Svar: Tack, ja det är ett av mina stora intressen och natur är ju alltid tacksamt att fota. Och är det sedan fint väder också så är det ett plus. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: amanda

Jasså, hihi...det är därför du ligger på alla fyra !
Men så fina
bilder som du tar, så måste det nog göras !
Som den där tall som växer direkt på berget, otroligt vackert !!

Och alltid roligt att vinna, grattis på vinflaskorna !
Vilket vackert ställe att äta lunch ! Underbar ställe !

Kram vännen !

Svar: Tack, ja det är kul att vinna, vi är sex stycken så det brukar bli tre vinster. Tre flaskor, två flaskor och den sista får en, en kul grej. Visst är den fin tallen och säkert väldigt gammal. Kram på dig min fina bloggvän.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vackra bilder som fint visar hur fint det är i era trakter just nu.
Vilken trevlig kväll ni "damer" hade". Sådant behövs verkligen! Och roligt att du vann tre flaskor vin dessutom.
Jag förstår din glädje över din mammas boende och den fantastiska personalen. Jag önskar att många äldre kunde få ha det så. Jättemysigt med en Ölandsutflykt också.
Fotboll! Klart att ni är välkomna i hejaklacken!
Önskar dig en bra vecka och det ser den ut att bli och omväxlande också.
Kram!

Svar: Ja det är kul att vinna och vi hade så trevligt så. Kul för mamma att vara med på resa, lite vimsigt blir det kanske men huvudsaken dom trivs. Vi var och tittade på fotbollsträning i går, och det var så skojigt dom är så mysiga barnen en del har ju lite annat att titta på ibland men dom har kul. Ha en skön dag. Kramar.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Pernilla

Det låter så härligt med din ö. Ich vilken tall!! Otroligt!
/P

Svar: Ja det är så härligt och skönt nu när vi snart ska flytta dit för sommaren, det blir lite fram och tillbaka ett tag innan vi kommer dit på riktigt. Värmen har kommit nu på allvar känns det som. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ghugge

Här inne var det aktivt vill jag lova! Så mycket du hinner med och så fint ni har på ön! Fina bilder! Kram.

Svar: Ja ibland hinner man mycket och visst är det fint på vår ö, jag har fått "rätt föräldrar" så att säga för ön är ju ett arv som hört till gården jag kommer ifrån. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Bosse Lidén

Jag hade gärna suttit med om jag fått ha öronproppar. :) Mums för den menyn! Det är klart att ni löste många världsproblem. Er lilla ö ser mycket lockande ut. Härligt att ni kunde sitta ute och äta i söndags. Jag gillar att läsa att du lovordar personalen och att de fixar resor. Hoppas din mamma får det bra på den långsmala ön.
Kram Bosse

Svar: Ja du hade behövt öronproppar, det är jag säker på. Mannen i huset hade åkt bort ...hmm det kan jag inte förstå.....kan du ? Ja det är fint på vår lilla ö och vi trivs så bra. Det är så kul att mamma kan följa med, pratade med henne i går och det var bra, och bra gjort av personalen att göra en sån resa. Lite vimsigt blir det nog för dom när dom inte är där dom är vana vid, men vem är inte det, ha ha. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Mita

Tjejträffar brukar alltid vara roliga, och nog löser man världs problemen, för stunden i alla fall. Grattis till VINsten..**
Jag är ju avundsjuk på eran ö, det verkar så härligt där. Men man får njuta av dom fina bilderna...
Vad roligt att din mamma orkar och vill följa med på resan över till Öland. Det är toppen att personalen ordnar för dom gamla. Alla får inte den möjligheten.
Kram och ha det gott♥

Svar: Tack, ja det är kul att vinna ibland och visst, för stunden blir dom lösta i alla fall. Det är kul att mamma är med till Öland och bra gjort av personalen att göra en sån resa, det är fyra boende och fyra personal från Erneborg och sedan är det fler från andra boende. Tänk så härligt för dom gamla att bo på hotell och äta god mat och se sig om. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: mammakero

Vilka somriga bilder du visar från ön! Vi hade sommarväder på lördagen och jag satt ute på bänken vid ytterdörren hela eftermiddagen och pysslade med att få ihop studentpresenter som ska hängas runt halsen på dottern och hennes fem bästa klasskamrater! Ett glas vin i solen bjöd min snälla granne på! Och en glass!

Svar: Så kul att ha student och pyssla med presenter, att glas vin och en glass lät ju inte helt fel heller. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Ninnie

Nu blev jag ju riktigt hungrig, inte bra att gå på bloggpromenad på fastande mage :-) Ha det fint!

Svar: Visst lät det gott och det var det också, ha en skön kväll. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Eva`s blogg

God morgon ,,,,åh va härligt det låter o visst får man ligga på alla 4 ibland o vad gör man inte för en fin bild?? du har ju en massa ser jag :) härligt när man har tid o kan göra mkt med de gamla önskar att jag hade mer tid o så finns massor att hitta på :) ha en fin dag kramen

Svar: Ja man gör mycket för att få en fin bild och det är så kul att fota tycker jag. Visst har jag det bra att kunna göra mycket saker som man inte alltid hinner med annars, jag är så nöjd med det jag gör. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: amanda

Ligger du fortfarande på alla fyra ? hihi...bara skojar !

Ville bara hälsa på dig idag och skicka en hälsning
och kram till dig ! Allt gott till dig !

Svar: Ja det tar ju ett tag att komma upp vet du, men uppe är jag i alla fall. Ha ha. Ha det bra och kram tillbaka.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :