En liten visning

 
 
Jag gillar ju att fotografera som du vet och helst väldigt nära så nu har jag investerat lite till min Nikon S1.
Jag tycker själv att det blir bra bilder och man kan komma riktigt nära, nu har jag inte provat så mycket än för jag har haft fullt upp den här veckan ska du veta. Mina två jobb tar sin tid, barnbarnen vill ha sitt ( och jag vill va med dom naturligtvis när jag har den tiden )
Det är guld värt att kunna det.
 
I går var vi och hämtade Anton och Stella på dagis och du kan tro att det var två som sken i kapp med solen när dom såg oss komma i bilen, vi ska åka i farmors bil sa Stella. ( hon säger alltid farmors bil, ha ha )
Vi åkte till en lekpark och där gungade vi och åkte karusell, klättrade och sparkade fotboll.
 
Sedan åt vi hamburgare och pommes bara för att det var en vanlig onsdag.
 
Vi åkte hem med två glada och trötta barn som jag fick den äran att natta, så mysigt att känna en liten hand i sin och se dom somna så skönt.
 
I dag har jag haft min första " lilla visning " jag säljer ju Forever Living och när jag var på företagsmassage i dag så vid fikat visade jag mina produkter.
 
Det är väldigt skojigt och jag har alltid varit intresserad av såna saker, jag pratade med en barndomsvän för lite sedan, vi sov över hos varann förr ibland. Hon sa att redan då när vi gick och tittade i affärer så hamnade jag alltid vid krämer och sånt, ha ha.
 
Jag sålde Oriflame förr i en herrans massa år så jag är nog lite försäljare i alla fall.
 
Som sagt en visning i dag och det blir fler, lite massage och nu står kyckling grytan och puttrar på  spiseln.
Vi ska till ön i morgon och ta med Fanny och Leia som ska sova hos oss över helgen.
 
Vi tänkte att vi skulle fiska strömming men det ser ut att bli dåligt väder. Men den här mormordern är alltid förutseende så det är uppladdat med pussel, spel och nya målarböcker.
 
Så i morron när dom kommer ut är det en taccosmysfredag som står på agendan, sedan får vi se vad helgen erbjuder.
På söndag kommer barn och barnbarn ut till oss och vi ska bjuda på mat, ska prova vår nya muurikka med massor av grönsaker, kött och kanske nån sås till.
 
Är det någon av er som använt en sådan, tips tar jag gärna emot.
 
Jag önskar dig en trevlig helg. Vi hörs.
 

Kommentarer :

#1: Ghugge

Fin bild! Den kameran blir nog bra! Önskar dig och de dina en trevlig helg också! Hälsa ön från mig! Sååå häftigt med en ö att åka till! Kram🌞

Svar: Jag önskar er också en trevlig helg, ja här förbereds för en fartfylld helg på ön med barnbarnen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

God morgon ...jag vill önska dig en underbar helg på alla vis kramen

Svar: Det samma till dig min vän. Kram. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Jättefin bild! Och visst är det roligt med en kamera och objektiv där man kan ta bilder på nära håll.
Visst är det roligt med barnbarnen och ha dem på så nära håll. JUst att ses i vardagen betyder så mycket.
Mysigt att ta med Fanny och Leia ut till ön och kanske kan det ändå bli lite fiske. Men du verkar vara bra laddad med med annat också.
Trevligt med samling av alla de dina på söndag.
Och muurikka känner jag bara till. Har blivit bjuden på kycklingwok i en sådan och det var verkligen jättegott.
Önskar dig och de dina en trevlig helg.
Kram!

Svar: Vi hade en mysig helg om är regn och blåst, men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder......Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: amanda

jag vet inte ens vad muurikka är för något ? maträtt eller ??
Har aldrig hört ?
Men, var mycket energi du ha Gittan !
Du är en liten arbetsmyra, hihi...har mycket på gång hela tiden !
Jag sitter det mesta på latsidan, hahaha...när barnen och barnbarnen vill äta hos mig så får dem själva hämta pizza eller annat hämtmat, men jag betalar förstås kalaset !

Nu är fredag, den bästa dagen i veckan, tycker jag !

Önskar dig en riktigt myskväll med en myskram till dig !!







Svar: Muurikka är typ en stor stekhäll eller vad jag ska säga, Som går på gasol så man står ute och lagar mat, bilder kommer på min blogg sedan. Vi är i stan i dag gubben jobbar och jag har tvättstugan hela dagen, vi har ingen tvättmaskin på ön och vi åker ändå till stan ibland. Fullt upp som vanligt som du hör, ha ha. En bra dag önskar jag dig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Här fick jag energi! Full fart in i helgen, liksom.
Vi har fått äran att vara barnvakt åt Lilla H i natt. Vårt ena barnbarn har flyttat till Gotland igen och bor nu hos sin pappa. Vår dotter mår inte bra där uppe i norr och det här är det bästa sättet att lösa Lilla H:s situation. Till vår enorma glädje. Sååå mysigt att få ha henne nära. Vad det gäller vår dotter, det löser sig. Där lämnar vi det!
Ha en superlördag!
/P

Svar: Så mysigt att ha henne nära och kunna hjälpa till om det behövs och så kul att ha dom över natt. Ha en bra dag. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Lotta

Bra val av kamera! Det är ju så roligt att fotografera. Barnbarnen gläder oss båda här och där, alltid lika kul att få rå om dem.
Muurikka har jag aldrig testat men jag vill gärna höra om resultatet sedan :-)

Go helg!

Kram

Svar: Kameran är jättebra och kul att fotografera, bilder kommer på bloggen sen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Mita

Muurikka det var något nytt för mig, man lär sig alltid något här på bloggen. Att vara med barnbarnen är det bästa som finns, och bra terapi om man är lite ledsen. För dom har en sån glad energi och mycket prat och funderingar.
Vädret är riktigt dåligt idag, iskallt regn och blåsigt. Hoppas det ändrar sig till alla sommarfester och avslutningar.
Kram och ha det gott♥

Svar: Visst är det härligt med barnbarnen som du säger om man är ledsen så piggar det upp en. Jag var när min pappa gick bort för 8 år sen då hade vi fått vårt första barnbarn ett halvår innan och det hjälpte en del i sorgen tror jag. Hoppas det går bra för er och Bamse, man tror ju inte det ska göra det men som dom säger tiden läker alla sår, det är väl så. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Hanna Karlsson

Kul med ny utrustning!

Svar: Ja det är kul, ett skojigt intresse. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: TantGlad

Fota är jättekul. Jag gillar åxo det. Närbilder blir så levande om man fotar de med känsla och blick.
Härligt med barnbarn. Många glada upptåg förstår jag.
Nu söndag och morsdag.
Ha en jättefin sådan.
Kraaam.

Svar: Det är jättekul, jag ska träffa en " fotokompis " nån dag, vi brukar gå ut och gå en eftermiddag och ta bilder på fina saker, blommor och annat. Ha en skön dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :