Födelsedagsfirande

 
 
Det har gått en vecka sedan vi kom hem redan, visst går tiden fort.
Första advent är det med allt som hör till.
Jag har tagit fram ljus stakar och bytt gardiner, en och annan tomte har kommit fram också.
Jag ska plocka mossa till min tomtegrotta som ska fram snart också.
 
 
 
 
 
 Vi har firat en tjej som fyllde 9 år också sen vi kom hem och hennes mamma ( vår dotter) fyllde också år så hon blev också firad. Mannen min har fyllt år när vi var borta.
Min svärmor fyllde hela 92 år när vi var borta men vi har inte hunnit att hälsa på henne sen vi kom hem.
Jag har jobbat på simhallen, haft julmingel som gick jättebra med många nya kunder.
Mycket bokningar, presentkortsförsäljning och bokningar av må bra kvällar hemma.
Det ska bli kul och spännande att åka hem till folk, visa varor och prata för dom.
Jag har också varit hos mamma en eftermiddag.
 
 
 
 
Det blev både fika och mat när vi var på kalas i söndags.
 
 

Jag önskar dig en härlig helg och en fin första advent.

Kommentarer :

#1: Mita

Mycket födelsedagar att fira,härligt. Vad roligt att din mingelkväll gick så bra, det är du väl värd.
Ja nu lackar det mot jul med en väldig fart. Men man måste ta sig tid att njuta och mysa också...
Kram vännen**

Svar: Det var kul och gick så bra, man vänjer ju sig att prata inför folk och det går riktigt bra nu när jag hållit på ett tag. Visst man måste njuta också av den här härliga tiden. Trevlig helg och stor krya på dig kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Vilken fart och så mycket roligt som händer. Men var rädd om dina krafter. Jätteroligt att er mingelkväll genererade mycket nytt. Härligt! och du brinner ju verkligen för det du gör.
Och roligt med alla födelsedagar! Många att fira! Och med barnbarnet blir det ju lite extra. Och dotter förstås!
Önskar dig en fin första advent med mycket glädje.
Stor kram!

Svar: Ja man får ju försöka att spara på krafterna, har ju lite svårt att lägga i bromsen. Behöver få en påminnelse i bland, tack. Visst är det härligt med födelsedagar.
Trevlig helg och kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Bitte

Ja kalas är alltid kul. Ikväll ska vi fira mitt äldsta barnbarn som fyllt 7 år.Har köpt saker till hans playstation 4 han precis köpt för sina jultidningspengar. Jag frågade så där försiktigt om han skulle vilja ha min gamla kamera för att han fick min gamla dator förra året så då kan han ju själv fota och sen lägga fotona på sin egen dator. Det ville han gärna och det har han pratat om sedan dess så ja allting behöver inte vara nytt.

Svar: Visst går det bra att lära sig på, jag förstår att han blev glad. Allt behöver inte alls vara nytt. tänk vad tiden går och så fort dom blir stora. Jag trodde att det skulle gå lite långsammare med barnbarnen men det springer i väg ännu fortare tror jag, Kram och ha en skön lördagskväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

Åh va mysigt det låter Gittan kul när det händer nåt, ja man saknar sin mamma nu ännu mer i juletider man brukade åka o fika prata jul osv ...du är så rätt man på rätt ställe :) tummen upp för fina dig kramen ha en fin lördag

Svar: Tack snälla du för det, jag förstår att du saknar din mamma och ännu mer i stora helger. Vi har varit och gjort enriskransar i dag, mamma brukar alltid vara med men jag tog inte med henne den här gången för jag tror att det bara rör ihop sig för henne. Det är så tråkigt när det inte får vara som förr, men det är så i livet. Kram på dig min finna vän.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Dessan

Oj vad du har haft mycket att göra och fixa med sedan ni kom hem. En massa fina barn ser ni ut att ha hemmavid också...så mysigt. Önskar dej detsamma...en fin helg och en fin första advent. Själv ska jag o sjunga in advent i morgon med min kör. Det blir nog stämningsfullt. Ha det fint. Kram

Svar: Ja barnen är så mysiga allihop och vi har ju så nära till dom, känns lyxigt. Men vad härligt att sjunga i kör det blir säkert julstämning. Kram och ha det bra.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: amanda

Första advent redan, visst går tiden fort !
Julen närmar sig, men jag ser fram emot det för jag älskar julen och
någon ”julhysteri” känner jag inte av !
Jag tycker fortfarande att det är en trevlig tradition att utbyta gåvor.
Det blir säkert roligt för dig att åka hem till folk, och visa dina varor och prata för dom !
Tack detsamma Birgitta, önskar dig en härlig helg och en fin första advent med en varm kram till dig !

Svar: Ja visst går det undan och jag tycker om julen också, känner ingen hysteri heller. Det är bättre att ta det lugnt skickar en varm kram tillbaka.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :