Om att göra goda gärningar

 
 
Vissst är det härligt att kunna göra saker som kan hjälpa andra.
Jag tycker det är väldigt viktig att ställa upp om man kan.
Jag har ju jobbat i hemtjänsten på fm förstårs men det är ju det vanliga några förmiddagar i veckan och det är ju också att hjälpa till.
Men jag har varit och lämnat blod och det var 25: e gången jag lämnade.
4,5 dl varje gång...det blir en del och jag fick en liten söt pin att sätta fast på tröjan.
 
Jag har ju 0 rh- så jag kan ge till alla och det känns ju särskilt bra då.
Och ersättningen på 50 kr skänker jag till barncanserfonden, ett gott ändamål på två sätt.
 
Jag har gjort en egen hemsida till min forevers verksamhet med en webbshop så nu är det bara att gå in och kika runt i lugn och ro.
Vill du handla så är det ju lättare nu då, väldigt smidigt.
 
http://myaloevera.se/wellcare
 
När tjejerna och jag var hos mamma i fredags så hade vi köpt en jättegullig mjuk nalle och så fina rosor till henne.
Jag tror det kan va mysigt att ha ett litet kramdjur när man blir gammal, känner sig ensam och är lite dement.
Hon tyckte den var så söt.
 
 
 
 
I morgon ska jag ut på företagsmassage, om jag har enformiga dagar....inte ett dugg.
Natti Natti och sov gott till dig.  

Kommentarer :

#1: TantGlad

Tycker du verkar vara en otroligt fin och hjälpsam människa.
Gosedjur för äldre är fint. Dom blir ju lite som barn igen. Gulliga åxo.
Nu ska jag kika in på din hemsida.
Natti kram från mig

Svar: Jag mår bra av att ge men jag får också och det är väl så att det måste finnas en balansgång i livet, och jag känner att jag har den. Visst blir dom som barn när dom blir gamla så det är nog mysigt med en kramnalle för kära mor. Bra att kunna sitta hemma och kolla lite på min hemsida i lugn och ro. Ha en riktigt skön dag. Kram Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Beundrar verkligen er som jobbar inom vården. Ni gör ett fantastiskt jobb. Vilken fin nalle.
/P

Svar: Ja det är ett tufft jobb och det blir mer och mer att göra med samma personalstyrka, så man kan ju undra vart det tar vägen. Visst var nallen fin till min lilla mamma. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Anonym

Du är underbar gör ALLTID ALLT för ALLA! 😍 Så god. 😗 Puss på dig mor. 😗

Svar: Det är inte så svårt när jag har så många som jag tycker så mycket om kring mig. Puss på dig älskade dotter.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ghugge

Åh, så fint allt du gjort och skrivit! Har förstått att du har ett hjärta av guld. Kram💛

Svar: Tack snälla du, ha en bra dag och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: amanda

Det tror jag och också att det kan vara mysigt att ha ett litet kramdjur, hihi...även om man inte är så gammal !

Tycker du är så otrolig människa som hjälper och ställer upp för andra !

Kram på dig söta du !!


Svar: Det kan va mysigt för alla som du säger att ha ett kramdjur. Jag mår så bra och känner sån harmoni i livet med jobb, familj och allt så det är inte svårt att vara till lags då. Och sedan är det väl min personlighet också kanske. Kram tillbaka söta du.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Ditte

Goda gärningar känns det som om du gör många...Och till så stor glädje!
Förstår att din mamma blev glad både för rosorn och nallen.
Jag tyckte din hemsida för aloevera produkterna även tidigare var bra, men nu är den ännu bättre och lättnavigerad.
Blodgivare har jag varit, men får inte längre....Tyvärr!
Tankar och kramar till dig.

Svar: Jag har ju givit 25 gånger nu så vi får väl se hur länge jag håller på. Det går bara att ta på samma ställe på mig så det blir använt. Du har ju också gjort god gärning många gånger då. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Eva`s blogg

God morgon vännen ....ja det sägs att dom gillar mjuk djur vid högre ålder o bra att kunna krama någon när man vill :) vilken vacker bild bra att du kan hjälpa till med blod o skänka till bra saker ...hoppas du får en skön dag kramen

Svar: Jag tror det är bra att krama någon både som gammal och ung. Jag har feber i dag så det är bara att lyssna på sin kropp och ta det lugnt. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Mita

Goda gärningar är fint att göra, speciellt om man gör det med hjärtat och har värme och känsla för det. Och det är jag helt säker på att du har, det märks när du skriver.
Så fint med den lilla nallen, den skänker säkert värme och tröst till såväl gammal som ung..♥
Bra med din hemsida, då kan man precis som du säger kika in i lugn o ro när man känner för det.
Kram o krya på dig vännen♥♥

Svar: Tack, jag ska försöka att kurera mig men det är inte lätt att inte kunna göra det man vill. Men det är bara att lyssna på sin kropp, visst är det bra att kunna sitta hemma och kolla in vad det finns. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Annika

Tänk om det fanns fler med lika stort hjärta som du. Men visst känns det bra inombords om man har gjort någon glad eller att man kan hjälpa någon.
Tack för att du finns.
Kramen

Svar: Tack själv fina du, visst är det härligt att kunna hjälpa till. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Lotta

Ett varmt stort hjärtat gör oss hela! Så mysigt att läsa om din värme och generositet.
Jag har för lågt blodvärde för att kunna lämna blod. Men jag funderar på att ta tag i det för att jag vet att mitt blod behövs. Jag har samma som du,

Önskar dig en fin kväll!

kram

Svar: Ja vårt blod är värt mycket så gör det. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: amanda

Hej Gittan !
Ville bara hälsa på dig idag och önska dig en fortsatt skön söndag !
Hoppas du är frisk och kry eller på bättringsvägen.

Allt gott till dig med kramar !!


Svar: Har just skrivit ett inlägg om allt, går väl åt rätt håll hoppas jag. Tack snälla för omtanken och stor kram till dig min vän.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :