En härlig dag på en ö

 

Första veckan av sem har avslutats och den andra nyss börjat.
Vi har varit till Ölands djurpark med dotter och barnbarn.
Bokade in oss på ett hotell i Kalmar på söndagen och åkte sen till Öland på måndagen och vi har haft så mysigt.
Lite egentid med Bettan och så kul att ha ett av barnen/barnbarnen med.
 
Kalmar stadshotell det var jättefint och frukosten...mums.
 
 
Vilken häftig " kaviarklämma " har aldrig sett det förut.
 
 
En dag på djurparken är inte helt fel heller och så bra dom har det med djur, tivoli och bad på samma ställe.
Väldigt fint ordnat och alla djuren såg ut att ha det så bra med skugga att gå in i och dom kunde gå inomhus om dom ville.
 

En flamingo som sover på ett ben med huvudet under vingen...
Bra balans va ??
 

Han va en riktigt höjdare.
 
 

Surikat dom var SÅ söta, satt och kollade läget lite.
 

Morfar och Leia åkte det mesta medans jag höll mig på backen...
 
 
Bettan hängde också på.
 
 

Mig fick dom med upp  i pariserhjulet....ska väl säga att jag tittade inte så mycket åt sidorna men fick några bilder.
 
 
 

Avslutade dagen med lite bad och lek.
 
 
 

Morfar/Farfar vann också till barnbarnens förtjusning.
Ett besök där kan jag verkligen rekommendera.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Vilken trevlig "njutflykt"! Förstår att ni hade det bra! Bilderna talar. Mysigt att bo på hotell också.
Ölands Djurpark besökte vi för sådär en 30 år sedan när döttrarna var små och vi semestrade på Öland och det regnade flitigt...
Kanske blir det nu ett nytt besök med barnbarnen....Vem vet!
Stor kram!



Svar: Ja vi hade så mysigt och kul att ligga på hotell. Det var så fint och bra ordnat där så det blir nog fler gånger.👍 det rekommenderas. Kram.💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Det var många år sen vi var där. Vi besökte Astrid Lindgren och det går nog räcka. Men ett annat år kanske. Eller om de har öppet lite senare i höst. Få ska dottern till Kalmar och tävla igen. Då kanske?
/P

Svar: Ja det var kul och vädret var ju toppen. Det kom en skur men då passade vi på att fika...
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Dessan

Hotell frukosten är det bästa med hotellvistelse tycker vi :) Sen att få umgås med barn o barnbarn....oj vad jag förstår att ni njöt. Kram

Svar: Ja vi hade ett par trevliga dagar. och frukosten är ju bara SÅ god. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

God morgon ...va mysigt ni haft det :) att sova över på hotell är ju såå mysigt sån kaviar klämma såg jag på ett slott som vi var på för nåt år sen super bra :) fina bilder o fin dag till dig kramen

Svar: Visst är det mysigt och kul att sova på hotell, vi hade det superbra. Ha det bra Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Marita

Härligt med ett besök på Ölands djurpark, mycket att se där. Hotellfrukost går inte av för hackor, tänk så mycket gott att proppa i sig..**
Jag håller mig också ifrån dom värsta åk attraktionerna, man var modigare när man var yngre..**
Kram vännen o ha det gott♥

Svar: Kram tillbaka och visst hade vi en härlig dag.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Millans Värld

Så mysigt ni har haft det.
Jättefina foton.

Kram

Svar: Tack ja det var kul. Kram.💚
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Veiken

Härliga dagar på Öland. Det är så mysigt att uppleva saker tillsammans med barnbarnen! Jag är också ett fan av surikater! :)

Svar: Det är så mysigt med barnbarnen, livets efterätt.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Veiken

Jag vet inte om min förra kommentar kom fram eftersom jag fick ett felmeddelande.
Jag gillar också surikater! Toppenkillar och toppentjejer. :)
Ni hade verkligen en härlig dag på Öland!


Svar: Visst är dom mysiga surikater så söta. Vi hade en härlig dag på öland. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: TantGlad

Oj vilken fart. Jag skulle alldrig tordas åka karuseller å sånt.
Bra djuren har det bra. Det är viktigt.
Mysigt har ni haft, och det är som det ska vara.

En varm kram å natti natti från mig😊

Svar: Nej jag håller mig på backen, det räckte att titta på dom andra. Vi hade det så mysigt. Kram Kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Millans Värld

Tack snälla du för alla prover du skickade mig.
Ska bli spännande att prova.

Varm Kram

Svar: Tack, ja det är kul att prova lite nytt. Det är bra grejer från forever, är det något du vill handla så hör av dig så skickar jag det. Ha det bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: Annika

Vilken rolig dag ni hade. Minns inte när jag var till en djurpark sist. Det kanske är på tiden....Ha det fortsatt bra och kramen på dig.

Svar: Ja det var kul att gå på djurparken och så härligt att se att djuren har det bra för det är viktigt. Ha en skön dag du med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :