Lite höst.

 

Vi var på ett utsiktsberg och den utsikten var så fin ser nästan ut som ett flygfoto på vår ö.
Semestern är snart slut och efter den här fina sommaren så gör det inte mig ett dugg att hösten knackar på.  
Det är skönt när vardagen kommer men allt det innebär.
 
Vi har målat lite och haft hjälp att sätta in fönster i vår bullerby.
 

Vi har varit i Göteborg och åkt med en rib båt och det var en snabb tur ska jag tala om.
Vi fick det av barn och barnbarn dom vet vad vi gillar. Tack för det.
Så kul det var att flya över vågorna.
Vi var vid Vinga fyr så fint det var där och vi fick lite bilder från utsidan, det är inte många som åker så långt för det är öppet hav utanför.  
 

Förväntansfulla va ??
Som barn på julafton....
 
 
Vi såg massor med sälar som låg och solade sig på klippan.
Syns lite dåligt men det var jättemånga både på land och i vattnet.
 
 
 
 
 

Det bästa sparade vi till sista semesterveckan.
 

Vi har haft alla fyra barnbarnen här i några dagar och vi har haft lika kul som dom.
Morfar/Farfar åkte och hämtade alla kl 6 i måndags morse.
Jag fixade gofrukost med varm choklad och annat mumsigt tills dom kom ut till ön.
Vi har gjort utflykter med fika ( väldigt viktigt )
 

Här är vi på utsiktsberget.
Sedan blev det en skogspromenad och vi plockade lite blåbär.
 

Blåbär fanns det och det är bra när man är liten att ha en stor kusin som kan bära i skogen när grenar och gräs blir för högt.
 
Vi hjälptes åt att göra en blåbärspaj när vi kom hem och den var uppskattad.
 
 
 
 
 

Vi avslutade dagen i går med en tur till kära mor och fikakorgen var ju med naturligtvis.
Det var uppskattat av henne men det kan bli lite mycket med alla barnbarnsbarn, svårt att skilja på dom.
Men med sina 95 år som hon bär med heder gör det inte ett dugg om man blandar ihop dom.
 
 
Rollator race på hemmet, kul med lite fart där....
 
Jag "levererade" 4 glada och trötta barn efter det. Handlade och åkte sen ut till ön och jag ska väl inte sticka under stol med att jag var liiiite trött.
Men såna härliga dagar vi haft och barnen fick lite förlängt sommarlov med några dagar.
 
Nu ska vi njuta av dom sista semesterdagarna för den här sommaren, du har säkert hört det förr att jag
älskar hösten, så mig passar det här vädret bra.
 
 
 
 
 

Ha en härlig torsdag det ska jag.
Tjingelig från mig.
 
 

Kommentarer :

#1: mammakero

Vilka härliga bilder! Tänk att få sitta och se ut genom dina fönster, trots att det regnar! Vilken frid! Jag saknar stugan....

Svar: Jag tycker om regnet men inte varje dag då, visst är det ett lugn då. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Znogge

Vilken härligt avslutning det blev på semestern! Kan tänka mig att det var mysigt att ha barnbarnen på plats och umgås med dem. Den tiden ser vi fram emot. När den nu kommer...

Kram

Svar: Det kommer vi väntade länge, men plötsligt händer det. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Jag blir så glad när jag tittar in och din energi förmedlar du genom text och bilder.
Roligt att ha barnbarnen hos sig men visst krävs det lite att hänga med i svängarna.
Jätteroligt med ribbåtturen och så långt ut ni kom. Vinga har jag ännu inte besökt.
Häftigt att se alla sälar!
Idag känns det höslikt här hemma med mulet och regn, men sommaren har verkligen varit fin så nu får vi väl ta vår beskärda del av regnet.
Stor kram!

Svar: Härligt att du tycker det, visst har vi haft det kul men man är inte 22 längre.....Men så mysigt att ha dom alla här och på morron när dom kommer och kryper upp till oss. Tre av dom sov i bäddsoffan och minstingen sov mellan oss. Ja hösten är nog här, mysigt det också. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: TantGlad

Åka båt va kul, och visst ser ni förväntningsfulla ut. Fattas ju bara.

Visst är hösten fin. Skönt det är din tid då. Det är många vackra färger på hösten.
Så mysigt du har det. Där skulle jag vilja höstmysa👍😁😊.
Ha det gott fina vän och tack för ett glatt inlägg.
Kram

Svar: Ja hösten är mysig. I dag regnar det inte som det gjorde hela dagen i går, kanske en promenad då...Stor kram.💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Veiken

En härlig och varierande semester! Ja, det är möjligt att vi sågs i Göteborg, men inte visste om varandra. Vi gick förbi ribbisarna. Vinga är härligt. Ha det gott! Kram

Svar: Ja det är skönt att göra lite av varje. Visst är det fint vid Vinga, ett härligt ställe det kanske blir fler gånger. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :