Lite skillnad

 

Nu kommer vardagen och knackar på det är ganska skönt tycker jag.
Lite höstigt har det blivit och det är bara mysigt i mitt tycke.
 

Det är väldigt högt vatten i Östersjön nu, det finns ingen strand kvar hos oss på ön.
 

Så här så det ut i Augusti förra året, en viss skillnad då var det väldigt lite vatten i sjön. 
Vet inte om det är stormarna som har betydelse kanske.
 
Jag har fått nån bacill på mig som sitter i min hals.
Men jag kurerar mig med ingefära och citron så hoppas den ger sig av NU.
 
Ska ta ett par dagar ledigt till så ska det nog ordna sig för mig.
Ha en skön söndagskväll och en härlig början på nya veckan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Krya på dig, hoppas det inte blir värre.

Ha en fin början på veckan!
Kram

Svar: Tack snälla du, jag har ju lite svårt att vila när jag är sjuk men känner mig bättre. Hoppas att det är bra med dig och ha en bra vecka du också. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Ja, hösten är på väg men sommaren får stanna augusti ut. Nästa vecka ska det bli riktigt osligt och varmt. Men visst är kvällarna mer kyliga och svalare.
Jag ser ju att er strand är borta och ändå så borde det ju inte vara så högt vatten eftersom det inte regnat så mycket.
Undrar just hur det blev med era kanadagäss. Har de flytta? Hoppas.
Hoppas du kryar på dig snart och nu vilar dig i form.
Vackra bilder från ön.
Kram!

Svar: Ja det skulle ju bli riktigt varmt nu igen. Det där med havet blir man inte klok på det borde ju fattas vatten i stället, vet inte om stormarna gör något till det för storm var det i slutet på förra veckan, Man fick hålla i hatten...Kanadagässen har flyttat eller flytt...Bengt lånade en bössa och var ute två gånger på natten och sköt skrämskott upp i luften, sen hörde dom ju radio varje halvtimme samtidigt. så jag vet inte vilket som skrämde dom eller om dom har flyttat. Dom är ju mest och bråkar med oss i början av sommaren och huvudsaken är ju att dom är väck. Jag har ju lite svårt det där med vila, men känner mig bättre. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: znogge

Så vackert det är på er ö! Höstens klara och friska luft gillar jag men hittills är det mest gråmulet och regn...

Kram

Svar: Visst är det härligt på hösten, jag tycker också om den luften. Nu har värmen kommit tillbaka. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Pernilla

Visst är det mysigt när mörkare kvällar smyger sig på, men jag vill gärna ha värmen kvar på dagarna ett tag till. Älskar att ha dörren på vid gavel.
Hoppas bacillen gett sig av. Jag kurerat mig med extra Aloevera, det brukar hjälpa och lindra.
/P

Svar: Bacillen är på väg bort jag är fortfarande hes men det brukar jag bli. Aloe Vera är bra så det blir lite extra sånt nu. Visst är det skönt att öppna upp dörrar o fönster och värmen håller i sig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Millans Värld

Har ju cyklat omkull än en gång och värre än den första.
Hur ofta ska jag smörja med aloe veran?
Förra gången läkte det så fint hela tiden men såret är större nu och gör mer ont.

Kram

Svar: Oj din stackare du kan smörja ett par gånger om dan eller mer om du vill, visst är den bra. Men du kanske inte har så mycket kvar, vill du köpa en tub så har jag hemma skicka mail i så fall så kommer det blixtsnabbt. Stor kram.💟
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :