Fredags kväll.

 

Visst är det nåt speciellt med fredagskvällar ? Nån särskild ledighetskänsla på nåt sätt.
Förut när jag jobbade helger så tyckte jag nog också om fredagen, men nu, ja fredagen är mysig.
Och det är ju inte dumt med lediga helger i alla fall, har jobbat var annan eller var tredje helg ända sen jag började jobba inom vården . (30 år sen) oj vad fort det gick då.....
Visst kan jag jobba nån helg eller en av dagarna ibland om jag vill och kan om det behövs, när jag själv vill.  
 
Jag har jobbat mycket den här veckan på lite olika ställen som vanligt.
Det går ju lite upp och ner i mina jobb som du vet, ja i hemtjänsten behövs det ju alltid och i min massageverksamhet är det mer i bland och mindre ibland.
Försäljningen av forever funkar bra.
 
Har du sett min "farmors" creme som jag säljer från forever ?
Det är namnet jag har på den för när vi var borta med barn och barnbarn så slog sig lille Anton på sina knä, jag smörjde på den och det läkte snabbt. Jag brukar kalla den för farmorscreme när jag är ute på mina visningar.  
Den är också bra till småsår, solsveda, myggbett, underlivet, kliande hårbotten....ja du hör ju
Det är bra till allt och för alla från topp till tå.
Hör av dig om du vill köpa den, vi har 90 dagars nöjd kund garanti vilket innebär att du får pengarna tillbaka om du inte blir nöjd med varan.
Aloe Vera Gelly.
Det är gratis att prova, gör det.
 
Vi tog vår vanliga promenad förut efter jobbet, stannade på stan och åt en bit mat och nu tar vi var sin öl och slöar framför tvn.
 
Vad gör du i kväll ?
 
Jag vill önska dig en trevlig helg.  
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Sussi

Jag har bara jobbat helg ca 2½ år. Innan jobbade jag aldrig helger. Man vänjer sig fort.
Jag gillar Forevers sortiment men det jag älskar mest är läppceratet. Jag är beroende av det ;) Jag har minst 4 st utspridda överallt i huset :)

Trevlig helg

Svar: Visst vänjer man sig och det är ju lite annat jobb i helgerna, kan ju också va kul. Jag har också såna överallt och visst är dom bra. Ha en skön kväll. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Ja fredagar är underbara , men om jag jobbar så kvittar det :) jobbar ju helger men så är det inom vården ,,,,hoppa du har det bra & får en fin lördag stor kram

Svar: Ja så är det, jag ska jobba hela nästa helg. Jag har varit hos mamma i dag vädret är toppen här. stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

När jag jobbade tyckte jag fredagar var sköna för de var inledningen på helgen, men n märks det inte så stor skillnad. Just den här krämen fick jag i present förra året och man kan milt sagt sga att den kan användas till allt. Lanske inte att äta, men i övrigt.
Önskar dig och de dina en fin helg.
Kram!

Svar: Jag hörde att det var någon som var hes, tog en liten klick på fingret och svalde och det blev bättre...det gick säkert inte över men lenade kanske lite. Farmorcremen är ett måste i alla hem. Ha en skön söndag och kram på dig. Ps. Välkomna hem.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Dessan

Visst är det nåt speciellt med fredagar:)) Skönt med helg. Aloevera finns alltid hemma hos oss. Jag fick en the kopp över mig för 10 år sedan säkert. Inte ett märke syns, eftersom jag öste på med aloevera gel. Men fruktansvärt ont gjorde det...varmvatten från vattenkokaren....Kram

Svar: Ja det är så bra mot brännskador, jag brände mig på ryggen i someras av solen när jag målade och öste på med det och det lade ner sig. Men jag kan tänka mig att det gjorde ont att få varmvatten över sig. Ha en skön dag, här skiner solen för fullt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Eva`s blogg

kikar in & önskar dig en skön söndag hoppas allt är bra kramen

Svar: Allt bra hoppas det är bra med dig också. Ha en skön söndag du med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: mammakero

Farmorgelen är jättebra! Jag har oxå några förpackningar av dem hemma, för att de är så användbara!
Fredagkvällar är nog de skönaste kvällarna, även om jag brukar däcka rätt tidigt då....
Då brukar jag tvätta de sista två maskinerna med jobbkläder, tömma tvättstugan sent och äta innan jag är så trött att jag somnar ovaggad!

Svar: Visst är det bra och många har den just som du säger för att den är så användbar. Jag läste ditt inlägg om de nya handukarna, tråkigt. Det hände mig en gång när jag tvättade, jag delade upp det men lade det i tumlaren och allt blev ljusgrönt...Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: amanda

Jag tycker att fredagen är den bästa dagen i veckan. Det har ju blivit allas mysfredag ! Nästan som julafton, hahaha....!
Datorn stängs, och inget prat i telefon, bara
trivsam samvaro inom familjen, så
visst är det nåt speciellt med fredagskvällar !!

Ha nu en fortsatt trivsam söndagskväll ! Kram !

Svar: Kan bara instämma. I dag är det så härligt väder här. solen skiner och det är ett par minus grader. jag har jobbat i hemtjänsten på fm. Ha en skön dag och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Pernilla

.....och brännskador är den suverän till. Vi åker inte någonstans utan att den är nerpackad.
/P

Svar: Ja visst är den, går inte att vara utan. Ha en skön dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Ghugge

Hej Gittan!
Aloe Vera hjälpte mig när jag fick ett förfärligt eksem för några år sedan. Det är helt klart en mycket verksam ingrediens!!
God kväll önskar jag dig.

Svar: Visst är det bra jag är så glad att jag började som återförsäljare, har bara fått bra respons. Aloe vera har ju används så länge. Alexander den stora hade det till sina sår och Cleopatra hade det i sina bad. Och det är ju en stund sen,,,Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: ninnie

Godmorgon från ett regnigt Malmö, läste dock att det är humpday Idag och jag ville bara poppa in och säga Happy humpday, vi har nått onsdagen i veckan och då klarar vi oss till fredagen och säger TGIF... :)

Svar: Hej dagarna går fort, hoppas du fick mitt mail så det blir rätt summa. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: Millans Värld

Ja Fredagskvällar är härliga särskilt när man får vara ledig.
Har ju oxå mitt grundjobb inom vården så jag har alltid jobbat varannan helg, mycket tradigt tyckte jag när jag jobbade.
Så fort jag hade helgjobb så hände det roliga saker jag blev tvungen att tacka nej till.
Nu är jag förvisso sjukskriven så det är länge sedan jag helgjobbade, och jag ogillar det verkligen inte.

Aloe Vera har jag oxå alltid hemma, bra till det mesta.

Ha en skön vecka!

Kram

Svar: Jag ska jobba i helgen som kommer och det var länge sedan jag gjorde det. Visst kan det bli tråkigt om man jobbar varannan och som du säger mycket kul som händer när man jobbar. Kan ju va kul att jobba nån helg när man får bestämma själv. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#12: Eva`s blogg

God morgon min vän ...hur är det med dig? bra hoppas jag ju själv är allt bra :) stor kram å fin dag till dig

Svar: Här är det bra, nyss hemkommen från företagsmassage på landstinget. En " ledig" eftermiddag som går åt till lite skrivbordsjobb. Men så skönt att vara hemma. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#13: Lotta

Fredagar är mysiga, även de där jag ska ge mig iväg till jobbet. Idag börjar jag 13.00 och slutar 21.00
Förra helgen var ju fantastisk med solsken och nästan lite vårvarning. Tänk vilken härlig tid vi har framför oss.

Trevlig helg till dig!

Kram

Svar: Ja nu är det fredag igen och visst är det härligt. Jag jobbar ju lite i hemtjänsten och har jobbat i dag och helgen med. Våren är ju en härlig tid som man kan njuta av. Trevlig helg till dig också. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :