Hemkomna

 

Godkväll på dig. Vi kom hem i fredags kväll så vi har haft ett par dagar på oss att komma i ordning till jobbet börjar i morron.
Vi har hunnit med barnbarns besök med gofika och kramkalas såklart.
 
I dag har vi varit och besökt våra mammor och eftersom dom bor nära varann så hämtade vi svärmor och tog med henne till mamma. Vi hade köpt semlor, tagit med datorn så vi kunde visa bilder från semestern.
Och det var uppskattat ska jag tala om. Dom fick se sina barnbarnsbarn för vi tittade på bilder från sem i nov när barn och barnbarn var med oss.  
 
Vi fikade och hade trevligt där.
 
Den här gången kom vi till san augustin ( vi visste inte det eftersom vi åkte ospecat )
Det var ett bra boende, lägenhetshotell var det och funkade bra.

Vi badade i poolen 21 grader helt ok för en som badar mycket, det var härligt och solen värmde så skönt.
 

Vi badade även i havet där var det 20/21 grader, inte så jätteskönt men i var vi.
Det gick väldigt höra vågor, det var till och med röd flagga ett par av dagarna.
Vi var väl inte i så länge, men men vi hade tur med vädret ändå för det brukar inte vara så här varmt så långt fram.
 

Många aloe vera växter finns det ju där, intressant eftersom jag säljer forever.
Jag visste inte att dom blommar men man lär så länge man lever.
 
Vi fick ett nytt hotell efter fyra dagar ( kan ju också bli så )  kom då till playa de ingles.
Det ligger så nära varann så vi har gått strandpromenaden många gånger dit, men spännande att se var vi skulle bo där.
 
Det blev en bungalow och det var jättebra, liten lägenhet med rum och kök.
Vi fixade fika och frukost, ganska mysigt.
 

Vi var mycket ute och gick, varje dag och långt gick vi.
Gick till Maspalomas och tittade på soluppgången det är så fint där.
 

Vilken härlig sand det är där.
 
 
 

Sammanfattning av semestern är att det varit jättevarmt dom första 5 dagarna solade och badade, lite svalt i vattnet men ändå skönt. Vi har gått jättemycket.
 Första boendet var nära strandpromenaden, andra mer i staden.  
 
Dagen innan hemresan började det bli kallare, och den dan vi åkte hem regnade det och var kallt så det var skönt att åka hem.
 
Det såg inte så kul ut när vi kikade ut på morron, kallt och regnigt.
 
 
 
Kul att byta boende så fick vi ju se mer av gran Canaria, god mat och dryck.
Vi är ju inga nattugglor så vi vaknar tidigt gått långa promenader på morron, och inte har det blivit några sena kvällar.
 
Men som du vet har jag väldigt svårt för att göra ingenting men det är nog bra för mig att åka iväg och göra just ingenting för då är jag ju inte hemma och kan göra någonting......
 
Det är väl det som är semester.
 
Ha nu en skön söndagskväll och en bra början på nya veckan. I morron är det nya upptåg på gång.
Kram.  
 

Kommentarer :

#1: Mita

Vilken härlig och avkopplande semester ni har haft, och så fina bilder du visade. Visst är det skönt att komma upp på morgonen och inte sova bort halva dan. Det är Allt sant som du säger, man behöver nog resa bort för att göra ingenting. Är man på hemmaplan finns det alltid nånting som måste göras, och vad blir det för semester?..**
Kramar

Svar: Ja det är skönt att åka bort. Borta bra men hemma bäst. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Låter som en skön vecka men såå snabbt det gick varför fick ni byta? såå vackert där är men är det kallt där nu?? kramen

Svar: Det kan ju bli så när man åker ospecificerat vi har gjort det förut. Det funkar och man får mail i god tid. Ja det blev omslag i vädret den dan vi åkte hem. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Millans Värld

Så otroligt fina foton du visar upp.
Det ser jättehärligt ut och verkar ha varit en riktigt skön semester.
Kram och ha en fin Tisdag!

Svar: Ja det var skönt, men som du vet borta bra men hemma bäst. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Marianne

Vilka härliga bilder du bjuder på. Det ser helt underbart ut.
Hoppas, hoppas nu att vi får se lite mer sol här hemma. Idag snöade det så jag knappt hittade tidningslådan. I morgon ska vi ha Lukas igen så då hoppas vi på sol. Tyvärr blir det blött och lerigt på våra promenader, så det blir att duscha underredet på honom innan vi kan ta in honom.

Må så gott.

Svar: Det är ju det värsta när det är blött och milt att dom drar in så mycket smuts. Här har det varit soligt i dag och blött 4 grader milt. Kram ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: mammakero

Så skönt att åka till sol och värme! Ni har då verkligen njutit märker jag. Vackra bilder oxå! Härligt att se Aloe Vera i blom!
Kram!

Svar: Ja det var kul att se aloe vera att den blommar. Det var varmt o skönt. Kram. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Bosse Lidén

Det verkade som ni hade det riktigt trevligt. Jag har aldrig hört talas om att man måste byta bostad. Fast efter vad jag ser på bilderna var ett trevligt och omväxlande inslag. En semester i själva semestern. :)
Då har du laddat batterierna. Mysigt att era mammor bor relativt nära varandra så man kan göra som ni gjorde.
Kram Bosse

Svar: Ja det var en semester i semestern som du säger. Jo det kan bli så om man åker ospecificerat det har vi gjort förr, man får veta det via sms ett par dagar innan. Det funkade bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Ditte

Vad trevligt aoch avkoppland! Och just att inte göra något är nog en del av att ha semester. Jag känner igen mig där och vill gärna ha något att göra och då är det perfekt med promenader.
Så bra det blev med hotellbyetet så nu kunde prova ett par olika ställen.
Det är så fint att gå här längs havet och sanddynerna i Maspalomas tycker jag också mycket om.
Jättefina bilder och ttack för att jag fick ta en tur hit. Vra många år sedan jag var på Cran Canaria och då var det just i San Augustin.
Stor kram från mig.

Svar: Det är en härlig promenad längst havet och vädret var ju toppen dom fösta dagarna så vi kunde bada. Kul att du följde med och att du varit där så du vet hur det ser ut där. Stor Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Pernilla

Så härligt! Det var länge sen vi var utomlands och ännu längre sen vi var på någon Canarie-ö. Skulle varit skönt nu.....
Håll kvar känslan av sol mot huden för det dröjer nog ett tag innan du kan njuta på det sättet här hemma.
/P

Svar: I dag har det varit soligt men blåst kallt. Det dröjer nog ja innan vi kan njuta här men det kommer. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: Lotta

Tack för alla fina bilder! Så fint ni haft det. Skönt att komma iväg på lite avkoppling så här års. För egen del så njuter jag fortfarande av mina veckor som jag hade i Australien, trots att det redan är 3 månader sedan jag kom hem.

Ha en fortsatt bra dag!
Kram

Svar: Vi hade det härligt och det förstår jag att du kan njuta av. Tiden går fort. Ha en skön kväll Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Madde

Härliga semesterbilder. Längtar bara mer nu till det är dags för oss att åka.

Svar: Kul att åka iväg, hoppas det blir en bra resa. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :