Om att leta efter en osthyvel.

 

Gokväll mina bloggläsare och hoppas ni har en härlig helg.
En bild från Puerto Rico där vi var förra året med fin utsikt.
 
Vi hämtade Anton och Stella från dagis i går och så har dom sovit hos oss i natt, så mysigt att ha dom här.
Vi åt tacos, vi fikade, åt glass och lekte en hel massa.
När dom skulle klä på sig i morse sa jag att vi skulle se vem som kom först, en tävling tycker dom ju alltid är kul.
Anton var snabbast jag kom etta sa han, och jag kom trea sa Stella och var lika glad för det. Ha ha.
 
I dag har vi varit på öppet hus hos Hallens buss i Ankarsrum. Vi hämtade upp kusin Leia och tog med oss alla tre knoddarna och åkte dit.
Vi åt korv.
 

Och det var ju jättegott.
Och spelade på ett hjul men dom vann inget tyvärr.
Men fick var sitt tröstpris, en kexchoklad.
 

Vi fick gå in i en buss och provsitta, vilken komfort.
 
 
Dom hade en minigrävare där från Gustafssons uthyrning ( där gubben min och sonen jobbar)
De besökande fick göra en liten tävling på tid och Leia provade men assistans av morfar.
 
 

Vi lämnade hem några glada barn som haft en kul förmiddag med farmor/mormor och farfar/morfar.
 
Jag har haft ganska mycket jobb den här veckan, det kan ju variera mycket som egen.
Hemtjänsten är ju ett par dagar i veckan och det andra flyter på.
 
Jag är ju ute hos mina "gamlingar" och det ger så mycket. Är ju på olika ställen eftersom jag ofta är utöver och är där det fattas. ( och det gör ju det i det jobbet )
Jag åkte till ett par jag inte varit förut, det var dusch och sånt det är ju lätt när man jobbat så länge som jag.
Frukost med gröt och det dom vill ha, men var är osthyveln.....
Tänk vad man kan leta efter en sak SÅ länge och så mycket.
Det går inte att hyvla ost utan osthyvel, det är en sak som är säker.
Efter mycket letande så hittade jag den och det vill till att vara lite detektiv i det jobbet. ( inte så lite heller)
En utmaning varje dag och en härlig sådan.
 
Vi blev lite trötta på kylan som var här för ett par veckor sedan, men nu är det + 9 konstigt väder....
Vi beställde en resa ospecificerat till Gran Canaria den 12 februari gubben min och jag en vecka.
Får se vart vi hamnar, vi har åkt så förut när vi åker själva nån gång och det har varit bra.
Det är väl i alla fall varmare än här för i dag känns det som en höstdag.
 
Föresten så blir jag bjuden på biff alla Lindström i kväll, han är ju en hejare i köket.
 
Ha en skön lördagskväll.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vad härligt att få spendera tid med barnbarnen.
Å så mysigt med en utlandsresa.
Ha en skön Söndag!
Kram

Svar: Ja vi hade en härlig dag med dom små. Det blir skönt att komma till värmen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Mita

Vad härligt med barnbarnen, och så mycket roligt ni hade för er. Igår hade jag alla mina här och det är underbart verkligen, dom ger så mycket♥..
Ja du hur hyvlar man ost utan osthyvel? Skär man med kniv blir det rejäla skivor..**
Det låter skönt med en resa till värmen. Hoppas ni hamnar på ett toppenställe...
Kram vännen♥

Svar: Grattis på födelsedagen om än lite sent. Det kan jag tänka mig var en bra dag med dina, visst är det kul att ha alla hos sig. Hittade den till sist, ja inte går det utan. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vad mysigt att vara med barnbarnen, det blir ju verkligen kvalitetstid för både stor och liten.
Kul med en tur till Hallens buss, förstår att dte är många saker där som lockade barnen. (Och säkert även vuxna...)
Ja, du har ju en del jobb på olika håll och dte är nog skönt att du varit med ett tag. Tänk för de gamla med en äldre person som komme roch har/ger lite extra tid.
Och bra gjort av "detektiv " Birgitta att hitta den gömda osthyveln.
Så skönt med en resa till värmen! Blir toppen!
Kram från mig!

Svar: Visst är det skönt för dom gamla när man kommer och är van, men en del är lite skeptiska när dom inte sett mig förut och jag förstår dom. Det är inte lätt för dom med alla som kommer till dom. Men det märks snart att dom tycker det är bra när man är lite till åren och har varit med förr. Jag kan ju lägga till detektiv i mitt cv också....det är en merit, ha ha. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Hanna Karlsson

Mysigt att rå om barnbarnen så där!

Svar: Ja vi har det så lyxigt som har dom så nära. Ha en skön dag.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Eva`s blogg

men gud va skönt att ni skall åka i väg blir lite avis ju hi hi hoppas man får följa med då ;) kramen ha en fin dag

Svar: Jag kanske kan ta med dig i resväskan....ska fundera på det. Ska bli spännande att se vart vi hamnar. Det blir säkert bra och skönt att koppla av lite, jag har en hel del jobb nu innan vi åker. Ha en skön dag och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: amanda

Ja, Gittan, hihi....det går nog inte att hyvla utan osthyvel !!
Men det finns också en hel del färdig "hyvlade" ostskivor i förpackningar.

Är det din man som är hejare i köket ? Det är inte min man, inte jag heller förresten, hahaha ! Men biff alla Lindström gillar jag också !

Kram och ha en trevlig eftermiddag !


Svar: Om du visste vad jag letade och eftersom jag är på så många olika ställen i hemtjänsten så är det ju nytt ibland. Men en utmaning varje gång att hitta saker...Ja han är en hejare i köket, och det är så god mat han gör. Jag tycker också det är kul att laga mat. Ha en skön dag och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: TantGlad

Så mysigt ni har haft det. Härliga glada bilder man blir glad av. Roligt att umgås med barn. Man får så mycket energi av dem.

Varm kram.

Svar: Vi har det så mysigt, visst blir man glad av barn. Ha en skön dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Znogge

Att göra en tävling av vardagsaktiviteter är att bra sätt att få dem med på noterna. Plötsligt blir det spännande i stället!

Kram

Svar: Ja det gick riktigt fort och Stella var ju lika glad att komma trea även att dom bara var två...Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :