Bilaffär och ett mycket trevligt besök.

 

Vi har träffat vår släkt från Amerika och det var så kul och intressant att se var våra förfäder bodde.
Vi åkte runt och tittade på olika ställen och här har dom just kommit.
Så kul att träffa dom, Beverly och jag har skrivit till varann ett tag sen vi fick kontakt och vi är ju sysslingar.
Vilken känsla att ses.
Hennes mormor och min farfar var syskon varav hennes åkte till Amerika vid ganska unga år.
Dom bodde i Gunnerstad där vi fick gå in och titta.
 

Så fint och det fanns mycket kvar sen förr.
 

Vi åkte till Sothem där vi träffade ännu en släkting.
Beverly och jag med en 95 åring som var så pigg.
 

Tommy från Blekinge Beverly och jag.
Vi hade inte tråkigt en enda stund.
 

Robby hade gjort en släkt tavla åt oss, så kul och lättare att fatta släkt skapet.
Tänk att det är så intressant med sånt och det kommer man på nu, när man blivit äldre.
 

Fyra damer på rundvandring på ön.
 

Allt var förberett, borden dukade grillen i gång...då kom regnet...
Men då passade vi på att tränga ihop oss i köket och ta ett glas vin eller en öl och prata.
För mycket att prata om det hade vi ju som du förstår.
 
 
Upp med party tältet och det tog inga tider för dom som gjort det förr.
 

Grillat med potatisgratäng sallader goda såser och lite vin, dagen kunde inte slutat bättre.
Regnet gav sig iväg och vi fick en härlig kväll på ön.
 
Jag tror och vet att alla är väldigt nöjda nu när dom åker hem till sitt land igen.
Och så kul att få nya vänner att ha kontakt med.
 

Allison, Elizabeth, Robby, Beverly, Dick, Och jag.
En härlig kväll. Tack alla som var med.
 
Som du vet (du som följt min blogg) så köpte vi en ny bil som inte gick längre än en månad tyvärr.
 

En xc 70 och vi var nöjda med den, i alla fall jag så länge den gick.
I alla fall så var det ett riktigt måndagsex den går inte att få i ordning på...
Så nu har vi ny affär på gång, vi har tänkt, räknat och funderat.
I samråd med försäljningschefen på Skobes i Västervik där vi har fått så bra bemötande.
Vi har lite på gång och jag måste nog säga att är man van vid en lite högre bil så är det svårt att ha nåt annat.
 
Så nu tror jag det blir så nära Merca som går att komma, jag ska visa bild på pärlan när det är klart.
 
Nu blir det lite företagsjobb och snart är det semester.
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: TantGlad

Så kul med släktträff. Klart det finns mycket att surra om.
Visst har jag följt din blogg, och vet ju vilket trubbel det var med bilen ni köpte. Det blir spännande att få se den nya pärlan.

Ha det gott och kram

Svar: Ja det var så kul och det kändes som vi kände varann....Ja den bilen gick inte att få ordning på...men en ny på gång. Kram Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: j u n i t j e j

Synd att det strulade med bilen ni köpte, men så kul med en ny bil på gång.

Svar: Ja det har ju varit ett styr med den men den nya blir nog bra.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vad roligt med en släktträff och så kul att ni haft kontakt ett tag.
Fint med en släkttavla så att det hela blir tydligare.
Jag förstår helt verkligen att ni haft mycket att parat om och ta igen.

Vad gäller bilen är det ju bra att dte blir en annan och inte ett måndagsexemplar. Spännande! Önskar er lycka till!
Kram!

Svar: Så kul att träffa släkt som vi inte sett förut. Vi skriver ju en del på facebook till varann på min knaggliga engelska, men så bra att träna. Det gick riktigt bra att prata med dom för dom kan ju ingen svenska, jag blev förvånad själv....Tack hoppas på ett annat än måndagsex nu men sannorlikheten är väl inte så stor att det händer igen.Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

Men va roligt för dig/er Gittan :) och jätte fina bilder kul att saker är bevarade så fint :) när har du semester då? bodde du i Västervik? stor kram å fin fredag vännen

Svar: Ja det blir kul att hämta den (igen) hoppas att det är en bra bil denna gång. Vi börjar sem nu, eller på mån då om det ska va rätt. Men Bengt jobbar i dag sen åker vi till ön. Jag bor i Västervik men vi bor ju på ön mest nu hela sommaren, åker bara in ibland. Vi är i Västervik så lite som möjligt nu men det är ju mycket saker här inne. Nästa helg är det mc mässa på gränsö då ska vi nog dit på fredagen, tar cyklarna och ligger här i lägenheten. Har du sem än? Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Lotta

Vad trevligt! På min pappas sida så har vi släktingar från Amerika. Jag har inte träffat dem, men min farbror har det. Hur som så är det en fanatisks historia där min farfars far saknade Sverige så mycket att han tog två barn med sig till Sverige, modern blev kvar med ett av barnen.
Måste skriva ner allt pappa berättade så att det inte faller glömska.

Ha en fortsatt fin kväll!

Kram

Svar: Visst är det intressant att veta hur det var då och som du säger skriva upp det så man kommer ihåg. Dom åkte nog mycket till Amerika förr och kom ju tillbaka också då. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Bosse Lidén

Vad trevligt det låter i texten och ser ut på bilderna. :)
En pigg 95-åring och en intressant släkttavla. Jag har också släkt på andra sidan "pölen".
Sommarkram Bosse

Svar: Ja vi hade så trevligt och visst är det kul att ha släkt där. Sommarkram tillbaka.
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Eva`s blogg

Hej hopp...vi har lite funderingar på att kanske besöka Västervik när vi har sem :) ännu inte bestämt oss men kanske :) hur långt är det till ön från där ni bor då? hoppas du njuter o får en fin tisdag stor kram min vän

Svar: Hej. Det skulle va jättekul att ses. Det är 3,5 mil från Västervik till ön. Det finns sängplats också om ni vill stanna en natt hos oss. När har ni sem ? Jag ringer dig så kan vi kanske få till det. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: znogge

Så trevligt med släktträff och att träffa så många! Otur med bilen dock men det löste sig ju ändå.

Svar: Ja det löste sig ju och vi har en ny ( igen) Visst var det kul att träffa alla. Min syssling och jag har skrivit till varann ett tag men aldrig träffats, det var så kul.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :