En båttur till en härlig ö.

 
 
Vi har haft en härlig helg för vi tog en liten minisemester med barn och barnbarn.
Åkte i fredags ef till Gotland och eftersom båten går här från Västervik så var det ju smidigt att bara kliva på och lämna bilen hemma.
 
 
Så fint det är där med alla mysiga smågator.
Vi har gått så mycket och bara haft det bra, ätit god mat och lekt i lekparken, ätit glass och sovit i ett litet hus som vi lånade av några vi kände.
Det låg tio minuters gångväg från färjan så det var perfekt.
 
 
Botaniska trädgården var fint att gå och strosa i, en del sprang mer än gick och det funkade ju det också.
Full fart är det på Stella, precis som det ska va när man är tre år.
 
 
Anton kollar utsikten.
 
 
Spadar kan man använda till mycket...
 
 
Är man på Gotland är det ju klart att man ska äta glass i stora lass.
 
 
Vi åkte tåg och fick lite historia om Gotland och det var intressant.
Det var kallt så en filt om sig när vi åkte var skönt.
 
 
Som sagt så har vi gått mycket och många fina små gator och mysiga ställen har vi sett.  
 
 
Den lilla lilla stugan med det lilla lilla köket...
 
 
Här är "vår" fina lilla stuga som vi fick låna och där sov vi så bra.
 
 
Vi var i en lekpark och lekte också, blev tyvärr inga bilder för farmor hade fullt upp med att leka.
 

Vi är hemma igen efter en jättehärlig helg med Mathias Jenny, Anton och Stella.
 
Tack för att ni finns och håller igång farmor och farfar.
 

Ny vecka som är full av nya möjligheter.
Det ska vi göra något bra av. Mycket kan vi påverka själva, inte allt men en hel del.
Skapa en bra måndag och en bra början på den nya veckan.
Vi hörs. 
 
 

Kommentarer :

#1: Fanny

Vad mysigt!

Svar: Ja vi har haft det jättemysigt Gotland är ett härligt ställe.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Vad trevligt att få följa med er till Gotland på äventyr. Hade alldeles glömt att det går båt äver från Västervik, men nu kommer jag att minnas detta . Skönt att inte behöva ta med sig bilen.
Så fint att ha vänner som lånar ut sitt hus. Perfekt!
Förstår att ni haft en underbar helg med nära och kära.
Stor kram och tack för fina bilder.

Svar: Ja det går ju båt nu efter mycket om och men...Det var perfekt och så mysigt att bo där, Gotland är så fint och det är ju inte svårt att åka över en helg det är ju inte så långt. Men det var lite kallt så vi hoppas att värmen kommer. Stor Kram tillbaka.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Ni verkar ha haft det väldigt mysigt. Så härligt. Vi har haft det lite upp och ner. Har man barn som går i samma skola som den olycksdrabbade i helgen. Det har ventilerats och pratats en hel del. Så sorgligt alltihop.
/P

Svar: Det var jättemysigt men kallt, det är ingen värme än men hoppas den kommer. Så tråkigt det som hänt så jag förstår att det är jobbigt. Tänker mycket på alla inblandade dennes fam, släkt vänner och alla som var med. Fy så hemskt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Marita

Åh så mysigt, och det lilla huset hade jag gärna bott i. Gotland är så fint. men jag har aldrig varit där. Fast det är ju inte försent än..**
Härligt med barnbarnen, dom håller verkligen igång sina far o morföräldrar..*l*..
Nu har jag fått ordning på bloggen, men jag tog bort domänen så nu kör jag med den gamla blogg adressen som är http://mitasliv.blogg.se
Kramar♥

skriven
#5: Marita

Åh så mysigt, och det lilla huset hade jag gärna bott i. Gotland är så fint. men jag har aldrig varit där. Fast det är ju inte försent än..**
Härligt med barnbarnen, dom håller verkligen igång sina far o morföräldrar..*l*..
Nu har jag fått ordning på bloggen, men jag tog bort domänen så nu kör jag med den gamla blogg adressen som är http://mitasliv.blogg.se
Kramar♥

Svar: Det är ju inte försent som sagt gotland är så fint. Ja full fart är det och det vill till att hänga med. Kramar. 😆
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Bosse Lidén

Nu fick du mig att bli extra sugen på att åka till min favoritö. Fina bilder. :)
Kram Bosse

Svar: Ja det är så fint på gotland och nu går ju färjan härifrån västervik så det är ju smidigt för oss. Kram. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#7: Eva`s blogg

Åh va mysigt ni hade det :) Gotland är fint :) hoppas allt är bra med dig kramen

Svar: Visst är det fint på gotland och vi hade det mysigt. Allt är bra här, hoppas det är bra med dig med. Jobbar några veckor till sen har jag tagit sem😆 kram kram 💟
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: annette

Mm lite avis blir man iaf...skulle gärna vilja besöka Gotland

Svar: Ja gotland är så fint, lite kallt var det men kul att va med barn o barnbarn.
Birgitta Jacobsson

skriven
#9: FREEDOMtravel

Vad somrigt och härligt det ser ut! :)

Svar: Ja det var härligt men lite kallt.
Birgitta Jacobsson

skriven
#10: Millans Värld

Vilken härlig tur ni var ute på.
Fotona är jättefina.
Jag skulle gärna besöka Gotland någon gång, det kanske blir någon gång i framtiden.

Ha en finfin dag!
Kram

Svar: Ja det var en härlig tur, det är värt ett besök. Kram. ☺
Birgitta Jacobsson

skriven
#11: Znogge

Jag har tyvärr aldrig varit på Gotland men skulle väldigt gärna åka dit. Ser så fint och mysigt ut...

Svar: Ja det är jättemysigt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#12: Pauline Hurtig

Härliga bilder

Svar: Ja vi hade en jättehärlig midsommar och bra badväder var det ju också.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :