Första gången är alltid bäst...

 
 

Alla gånger vi är på vår ö är helt underbara men i går var vi där för första gången efter vintern.
Det var fint väder med en härlig sol så vi tog roddbåten ut.
Så härligt det är första gången på året, först står man bara på bryggan och tittar, njuter och andas.
Sen går vi runt och ser över allt, och allt var i sin ordning.
 
 
Knoppar på syrenhäcken. 
 
 

Ett helt gäng med snödroppar som trängdes under en buske.
 

Vårlöken tittar fram under löven.
 
 

Och sedan den första koppen kaffe på ön för i år...kan det bli bättre. Nej knappast.
 

Men jag tror jag hoppar över badet det kändes LITE kallt, hade ingen termometer men skulle tippa på en 6/8 grader kanske. Det stoppar till och med mig.
 

Skapa dig en bra dag, nu ska jag ut på nya äventyr som jag berättar om en annan gång.
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Vad fint att ni kom ut till ön och det ser helt ljuvligt ut. Och så långt våren har kommit. Känns hoppfullt. Förstår att ni hade en härlig dag.
Nya äventyr verkar spännande....
Stor kram!

Svar: Ja i påsk var det fint väder och så härligt att komma ut dit. Men lite kallt att bo där än så det får vänta. Men den som väntar på nåt gott....Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Deciree

Men vilken sommar ni har redan :) Härligt:)) Kram

Svar: Ja i påsk var det fint väder och det känns som värmen börjar komma så smått. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Bosse Lidén

Jag förstår att säsongens första gång är speciell. Längtan under flera månader. Jag gissar att det är speciellt sista gången också. En blandning av njutning och vemod.
Skönt att upptäcka allt såg bra ut med det viktiga. Sedan kan man ta in det "våriga". Undra vem som varit och bitit i äpplet. :) Smart av dig att avstå årets första utomhusdopp.
Kram Bosse

Svar: Visst var det smart av mig, blir lite förvånad själv faktiskt. Men i bland tänker jag innan för det såg inte så skönt ut och det blir förhoppningsvis fler tillfälle. jag tror det var husmusen som varit framme och gnagt på äpplet....Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :