Jag vänder på det.

 

Gjorde en Jansson så här på kvällskvisten som vi har ätit och den blev så god.
Hoppas du har haft en skön påskafton, vi har varit och firat sonens sambo Jenny på sin födelsedag.
Vi blev bjudna på gott fika med tårta och allt som hör till en sån dag.
 
Många vänder ju på dygnet har man ju hört på lov och sånt.
Jag vänder också på dygnet men åt andra hållet....
Vid sju åtta på kvällen om jag sätter mig vid tvn så är det lögn att hålla ögonen öppna, jag somnar ju ändå om jag sitter på en pinnstol. Det går bra så länge jag gör något men så fort jag sätter mig så kommer John Blund som ett brev på posten. 
Jag vaknar vid fyra fem på morgonen och då är mr Blund som bortblåst.
Jag får mina timmar men på fel tid så att säga.
Men den bästa sömnen har man ju före tolv så det kanske är bra då.
 
En härlig dag har vi haft här i dag med kalas, träffat barn och barnbarn, såg en skymt av påskharen...
 
Vi cyklade en sväng till krogen på hemväg från kalaset och tog en cider.
En lugn och skön lördag har vi.
 
Hur har din dag varit ?
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Duktiga du ☺ här har jag legat på latsidan efter maken gick till jobb ha ha sov gott sen kramen

Evas blogg

Svar: Men du har ju varit sjuk, då måste man koppla av. Krya på dig. Ha en skön söndag
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Jag tror det där varierar en del hur dygnet blir. Du jobbar ju en del och har tidiga mornar och då är dte ju bra att vara vaken och sedan är du i farten hela dagen så det är ganska naturligt att du somanr när dte blir stillasittande tv- tittning. Kansk efår du börja sticka när du ser på tv så att du kan hålla dig vaken. Men oftast är ju inte tvprogrammen så dä rintressanta heller...
Låter som en perfekt dag med lite av varje och så att få träffa nära och kära. Det får jag göra i morgon då vi alla ses här hemma.
Önskar dig en fin avslutning på påsken.
Kram!

Svar: Ja det är skönt att vakna tidigt eftersom jag åker i väg en del tidigt. Och som du säger så blir man ju trött när kvällen kommer. Kanske en bra ide att göra något när man sitter där. Kul att träffa alla. Skapa en bra dag vilket jag är säker på att det blir för dig med alla. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Millans Värld

Jag försöker att hålla strikta rutiner rörande den tid jag lägger mig, jag kan inte vända på dygnet för då sover jag ännu mindre än vanligt.
Och jag har ju just sömnproblem och vill inte med vilje se till att det blir sämre för mig.

Påsken har annars varit en ljuvlig helg med Mini här och igår hade jag tjejerna här oxå.

Kram och ha en fin dag!

Svar: Nej det förstår jag att du inte vill få det värre, jag kan ju som jag sa sitta på en pinnstol och sova, ha ha. Det är lyxigt att ha bra sömn och kan tänka mig att det är jobbigt att inte kunna sova. Härligt att du haft en skön påsk med barnen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Pernilla

Jag sitter gärna uppe när de andra går och lägger sig på kvällen. Men jag är också bland de första uppe på morgonen. Men lite powernap någon gång på kvällskvisten kan vara väldigt skönt. Fast kanske inte om man sitter på en pinnstol.
/P

Svar: Du kanske inte behöver så mycket sömn det är ju olika och inte var du intresserad av sova på en pinnstol då...ha ha. Ha en bra dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Mita

Jisses, sova på en pinnstol låter inte skönt, men sova i soffan gör jag gärna. Sover nästan bättre där än i sängen**..
Ja nu är påsken över för den här gången och vädret kan man inte klaga på, toppen helt enkelt.
Ha en fortsatt fin vecka nu..
Kramar♥

Svar: Nä det är väl inte så skönt kanske men jag kan...Vädret är toppen här också jag har varit hemma hos en dam och givit massage i dag och vad det är uppskattat. Både bra för kroppen och så väldigt socialt, dom behöver det. Ps snygg du är i håret ds. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :