Om att ha bra hjälp

 
 
Dom här fyra har hjälpt till att måla i dag.
Vi köpte ju en ny!! folkracebil när vi var på tävling senast och den behöver lite omvårdnad...
 
 
Men först är det fika för det är det viktigaste så man hinner med det menar jag.
 
 
Sen var det full fart med penslar och roller.
Den mesta färgen kom på bilen och det blev jättebra.
 
 
 Och en målare till.
 
 
  Alla hjälptes åt.
Vi har alltid gjort mycket tillsammans i vår fam och det har varit en härlig dag med barnen.
 
 
 
 Kanske två nya folkracestjärnor, vem vet....
 
 
 
Den minsta kanske ska vänta några år, men sedan så....
 
 
När man varit så duktig och hjälpt till så blir man bjuden på mat.
Så vi åkte till en restaurang och åt när vi var klara.
Det blev tyvärr inga bilder på maten för vi var alla så hungriga så det hann vi inte med.
Men det blev både plankstek, pizza, kebabrulle och pannkakor och det smakade så gott.
 
Jag åt laxplanka så gott och väl lagat.
 

Jag önskar dig en trevlig lördagskväll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Eva`s blogg

Härligt med hjälpredor som ni har en massa he he tillsammans är skoj o fina bilder kram från oss ha en fin söndag

Svar: Ja vi hade en härlig dag, kram till er och ha en härlig söndagskväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Vad trevligt! Och visst är det roligt att göra saker tillsammans!
Kan tänka mig att dina målarhjälpredor gick in för uppgiften ordentligt.
Och klart man måste börja med att fika!
Härliga bilder från en mysig dag.
Och visst blev resultatet toppen!
Bilen kommer att gå som ett spjut!
Kram och trevlig söndag!

Svar: Ja vilken härlig dag vi hade och visst är det så att fika är viktigt. Det blev bra och som jag skrev det mesta kom på bilen dom var så duktiga så. Den bilen kommer nog att gå bra, vi har ju två nu men Bettan och Bengt ska nog köra med samma man kan ju dela bil. Men man kan ju bli av med den och det är ju det mest troliga, såna är ju reglerna. dom ska nog inte köra förrän till nästa år när det börjar i gen. Dom måste ju öva någonstans först, det finns inte så gott om ställen att öva på. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Marita

Härligt med så mycket bra hjälp, det ska man ta tillvara på. Måla är ju så väldigt roligt också tycker speciellt barn....
Toppen att äta ute och välja det man gillar, tummen upp för det..**
Kram vännen♥

Svar: Ja det var en härlig dag på alla vis, och god mat blev det med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Annika

Vilket härligt målar gäng. Klart att fika är viktigt. Hoppas att ni är nöjd med resultatet.
Njut av kvällen. Kramen

Svar: Resultatet blev bra och med glatt humör och lite fika så löser sig allt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Ezter

Vilken tur att ni kunde få hjälp av sådana experter!

Svar: Ja det var tur annars vet man inte hur det gått. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#6: Annorlunda

Ger er ett tips! Tycker att ni ska går in på deras bloggar m.m. Kollar dom här bloggar: "Mittlivsomsofia" och "Evahele.se"! Dela med er av dessa blogga till andra bloggar m.m. Jag bor i Småland tillsammans med min man och våra barn och våra hundar. Jag har världens bästa jobb, dvs jag är hemma och pyssla. Mina fritidsintressen är att blogga, ta hundpromenader, vara hemma, läsa böcker och att träna. Jag hoppas att du lämnar ett avtryck innan du lämnar min blogg. Välkommen tillbaka! Kom gärna in och kika vetja! Ger er ett tips! Tycker att ni ska går in på deras bloggar m.m. Kollar dom här bloggar: "Mittlivsomsofia" och "Evahele.se"! Dela med er av dessa blogga till andra bloggar m.m. Jag bor i Småland tillsammans med min man och våra barn och våra hundar. Jag har världens bästa jobb, dvs jag är hemma och pyssla. Mina fritidsintressen är att blogga, ta hundpromenader, vara hemma, läsa böcker och att träna. Jag hoppas att du lämnar ett avtryck innan du lämnar min blogg. Välkommen tillbaka! Kom gärna in och kika vetja!

skriven
#7: Deciree

Men va trevligt att ha så bra målarhjälp :) Kram

Svar: Ja vi hade en härlig dag och vilken bra hjälp, sonen antydde att det är BARA på farfars folkracebil man får måla, ha ha. Det var kul för dom att va med och för oss också. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#8: Pernilla

Vilka härliga hjälpredor. Perfekta overaller! Påminner mig om när maken lät vår äldsta måla staketet. Hon var 2,5 och till slut tog han saxen och klippte av tröjans armar. Jaja, allt för att ha roligt.
/P

Svar: Ja det var bra hjälp och visst var dom bra klädda. Lite stora kanske men vi tog teip som bälte då satt dom (ganska) bra. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :