Vad gör man ?

 
 
En ledig förmiddag har jag och vad gör man då ? 
Jo den gör man något bra av. 
Jag som är uppe före tuppen tar det bästa sällskapet med mig = jag sjölv och mina stavar.
Drog iväg klockan sex i härliga västervik. 
 
Jag var ganska ensam ute, bara en och annan hundägare och jag. 
Björn Ulveaus bygge börjar ta form, härligt när det händer lite i vår stad tyckar jag. 
 
 
Det här såg lite kul ut, tänk om dom sover där uppe...Ha ha. 
Här snackar vi om husbil....
 
 
Vad tycker du om vår fina kyrka ? Riktigt fin .
 
Men visst är det konstigt hur det har blivit med oss människor.
Jag läste på en väns blogg megansblogg.se ( gå in och kika på den, riktigt bra )
Hon hade varit ute och handlat med en äldre dam som hade lite svårt att gå och stå.
Hon skulle bara köpa en liten sak  och dom stod i kön med sin lilla sillburk i vagnen.
 
Framför stod en tant med sin dotter och hade två överfulla vagnar...
Tittade bara lite surt på dom, så hon fick stå där på sina darriga ben...
Hur svårt hade det varit att säga , ni kan gå före för vi har så mycket. 
 
Vart är världen på väg, vart har vänligheten och empatin tagit vägen....
Kan man inte tänka på någon annan än sig själv...
Man blir ledsen när man tänker på det. 
 
Nu ska jag ta tag i denna dagen, en ledig förmiddag som jag sa med bästa sällskapet. 
Jag ska ta med bästa sällskapet och åka till affären för det är eko i vårt kylskåp. 
 
Sen finns det alltid lite som ska fixas och i eftermiddag blir det några kunder på simhallen som får en bra dag. 
Ska beställa tågbiljett till ett event i stockholm med forever.
Jag har ju som du vet alltid nåt på gång, då trivs jag.
 
Varvat med hemtjänst, nu är det inte många lediga dagar på min agenda eftersom jag har tagit ett semestervik några veckor. 
 
Jag älskar ju att jobba och med mina olika jobb blir det aldrig långtråkigt ( möjligtvis lite mycket ) 
Men vilan kommer, det är jag säker på. Jag är ganska bra ( tror jag ) på att ta hand om mig själv. 
 
Jag och en kompis har bokat ett spa över en helg sedan framöver, det kan man väl säga är avkoppling.
 
Ha en skön dag och ta hand om dig.  Kram. 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Mysigt med en Spahelg.
När jag handlar och nån efter mig har väldigt lite i sin vagn låter jag dom alltid gå före mig då jag oftast handlat mer.
Har dock märkt att många inte bryr sig alls om sådant!

Kram och ha en fin dag!

Svar: Ja det ska bli kul, inte förrän i oktober men det är kul att ha nåt att se fram mot. Visst gör man det om den inte har så många saker, men alla tänker inte så tyvärr. Kram till dig och hoppas du också får en bra dag.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Jag förstår att du trivs med att ha mycket att göra. Känner igen mig här. Dock blir det sällan morgonpromenader...
Bilden på husbilen var riktigt bra. Hus&bil! Vad gäller kyrkan har jag faktiskt en gång för länge sedan varit inne där. Men kansk edags för ett nytt besök.
När du berättar om kassakön och sillburken blir man ju beklämd. Tycker att jag i Stockholm ser en mer vänlig attityd numer både på tunnelbanan och i butiker och det är glädjende.
Mysigt med en spa- helg.
Önskar dig fortsatt fina dagar.
Kram!

Svar: Morgonpromenader blir inte så ofta för mig heller men när tillfälle finns så tar jag ju det. Är ju så härligt på morron. Det kan vara dax för ett nytt besök då skulle va kul att ses igen. Härligt att det finns vänlig människor i alla fall, det behövs. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

mysigt Gittan ..visst låter man dem gå före men det finns folk till allt som bara tänker på sig själv ..kramis till er

Svar: Ja det finns folk till allt. Kram kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Lotta

Häftig bil med huset på taket, nästan som en snigel :-) Visst är det bra när man kan förgylla sin dag med allehanda ting. Jag gillar också att vara igång och ha många järn i elden.

Kramar till dig!

Svar: Ja visst ser det ut som en snigel, mysigt. Trevlig helg och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Pernilla

Björn Ulveus ville bygga på Furillen här på Gotland men han fick inte bygglov. Så typiskt för ön och alla restriktioner. Inte för nära strand, inte här och inte där. Furillen är väldigt speciellt så jag är i och för sig inte så förvånad. Hoppas han får sitt i Västervik i stället.
/P

Svar: Ja visst är det mycket hit och dit och folk klagar hej vilt. Visst är det bra med lite nytt tycker jag. Det blir jättefint. Trevlig helg till dig. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :