Julmingel och ett väldigt kalasande

 
 
Jag har haft mitt traditionella julmingel i restaurangen på vapengränd. 
Gick jättebra, alla glada och nöjda och så fint det är där. 
Ett riktigt mysigt ställe.
 
Julklappar handlades, himmelska händer gjordes, det provades, smakades och vi hade en trevlig kväll.
Vi fikade, drack glögg och åt pepparkakor med ädelost på. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Julerbjudanden har jag kvar ända fram till jul. 
Duchcreme + svamp. Och vinterns favoriter propolis + Lips
Hör av dig om du vill köpa nån julklapp av mig. Eller lyxa till det och handla det till dig själv, det är du värd. 
 
 
 
Nu ska jag bara beställa och leverera varorna till alla nöjda kunder.
Du vet väl att vi har 90 dagars nöjd kund garanti ?
Det innebär att om du inte är nöjd med varan så har du 90 dagar på dig att prova, om du inte är nöjd med den då lämnar du till baka det som är kvar eller tomma förpackningen till mig. 
Du får alla pengar tillbaka. Det känns tryggt som kund tycker jag. 
 
Jag har varit hos kära mor också, fikat, masserat hennes fötter och umgåtts som mor och dotter.
Tyvärr inte på samma sätt som förr, men det är en del av livet.
Hon är nöjd och glad när jag är där även om hon glömmer fort, aldeles för fort...
 
 
 
Vi har kalasat också nu ett tag.
Stella fyllde år i oktober. 
 
 
Den här lilla godingen fyllde fem år.
 
 
 
Mums så gott med fika.
 
 
 
 
 
 
Fanny fyllde 11 år i nov så då blev det tårta och annat gott igen.
 
 
Tiden går fort.
 
Lördag morgon igen, det var inte länge sen det var lördag morron förra gången....
 
I veckan har det varit fullt upp som vanligt här. 
Men det funkar ju bra att jobba mycket när man trivs med tillvaron, eller hur ?
 
Men i dag är jag hemma och vi ska fixa lite här, jaga dammråttor och sånt.
För dom börjar ge sig till känna nu, fångade en förut.
Jag låter " Björn" göra jobbet i dag. 
 
 
En riktigt bra kompis ska jag tala om, värt varje krona. 
 
Vad händer hos dig i dag ?
 
Vädret här i dag är disigt och grått + 2 grader lite trist väder.
Jag vill ha lite snö nu så jag kan göra en snölykta som lyser upp i kvällen. 
Men det kommer kanske. 
 
Tjingelig från mig. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Härligt att julminglet blev lyckad.

Ha en fortsatt trivsam helg!

Svar: Kram och trevlig helg till dig med.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Jättetrevligt med julmingel och jag kan tänka mig att många hittade bra presenter.
Och så roligt med alla kalas. Att ha barn och barnbarn nära betyder mycket.
Kan tänka mig att idn mamma blir glad över dina besök men visst tar åldern ut sin rätt. Vet så väl vad du menar.
Önskar dig en fin vecka.
Gläds mid dig över de dina och så fint att du sprider glädje till så många.
Kram!

Svar: Ja det är tråkigt när inte föräldrarna är som förr. Men det är en del av livet. Jobbet går bra och jag börjar komma in i det tycker ju mycket om gamla. Pratar, fikar och ger massage/beröring och mycket socialt umgänge. Minglet hade jag ju på Vapengränd och det är lite kul när jag visar mig dom undrar om dom ska få massage nu. (Det står massage i pannan på mig, ha ha ). Härligt jobb jag har. Stor kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Så fina tårtor! Mums. Så härligt att ditt mingel blev lyckat. Hoppas du säljer mycket. Min gamla mamma är med i huvudet men inte i kroppen. Så trist att se henne sitta "fast" i sin lägenhet och varken vilja eller orka gå utanför dörren. Men hon har alltid varit lite bekväm av sig och man väljer liksom sitt liv.
/P

Svar: Det går bra, säljer julklappar för fullt. Det är ju bra saker så det är inte svårt att sälja. Tråkigt när föräldrarna blir gamla.men en del av livet. Ha det bra.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Eva`s blogg

Va mysigt ni haft det o visst är det bra för kunden :) mingel är mysigt ännu mer nu när jag är sjukskriven då kan jag njut av allt :) kramar till er hoppas vi ses framöver igen <3

Svar: Ja kunden i fokus så att säga och jag gillar mina kunder ( hoppas det är ömsesidigt ) Hoppas vi kan ses igen. Kram och trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :