Trött tröttare tröttast....

 
Ja det är jag i dag för vi har varit ute på galej i helgen. 
En ålandskryssning har vi gjort tillsammans med ett par goda vänner.
Så kul har vi haft med dans, allsång och riktigt håll i gång fram på nattkröken. 
 
Lite för många goda drinkar i baren kanske och lite för sent i säng så då blir det lätt så. 
Men så trevligt och vilken god mat det var. 
 
Vädret på hemvägen var jättefint väldigt lugnt och lite soligt. 
 
Ny vecka med nya utmaningar väntar.
Det blir ju lite av varje som vanligt för mig.
Ett företag här i stan ska få besök av mig och det brukar alltid vara uppskattat.  
Leveranser av forever ska jag också göra sedan jag hade hudvårdskvällen här.
 
Ett par dagar på mitt nya jobb, så härligt att hämta någon av dom boende ( har ju bokat in dom i förväg) 
Massera axlar, nacke och kanske deras fötter.
Vilken härligt känsla för en gammal människa som kanske har ont, lite ångest och känner sig ensam. 
 
Jag tar ett handtag också om jag går förbi och det behövs på avd.  
 
 
 
 
 
Önskar dig en skön, härligt och givande vecka som väntar. 
 
 
 
 
Visst är det sant, man ska ta vara på varje dag. 
 
Natti Natti. 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Mysigt med en Ålandskryssning.
Man brukar ju av någon anledning kunna kunna sig trött efteråt.

Ha en toppenvecka!
Kram

Svar: Det var jättekul och visst kommer det efter, vi är inte 22 längre. Ha ha. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Vilken trevlig helg med en tur till Åland. Och visst kan en få vara lite trött efter en sådan resa.
Så bra det verkar med ditt nya jobb! Och vilken lycka för de gamla som har förmånen att ha dig i sin närhet.

Önskar dig en bra vecka och lycka till med och på nya jobbet.
Kram!

Svar: Jag trivs så bra med jobbet och så mitt eget där jag bestämmer själv hur mycket jag vill jobba. Har många som bokar massage och visst vill man kunna ge tider så fort som möjligt men tänker på mig själv också. Kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ghugge

Full fart som vanligt men om man har kul klarar man det mesta!
Det där med massage för äldre tror jag verkligen på!
Ha det gott!
Kram

Svar: Ja om man trivs så går allt och jag trivs så bra. Jättebra jobb jag har med dom äldre. Massage/beröring och framför allt socialt och så skönt för dom att få lite tid. Tid är en bristvara nu mer, så bra av vår chef att satsa på det. 50% anställd i kommunen och resten eget där jag gör så mycket jag vill, jag har mycket kunder har ju haft eget 6 år fått upp en kundkrets. Ha en skön dag och kram på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Annika

Så roligt med en Ålandsresa. Men tyvärr lite jobbigt dagen efter.Vi har oxå en inbokad i November. Låter som ett jätte roligt jobb du har.Härligt att få göra människor nöjda och glada. Ha nu en fin helg. Kramelikram

Svar: Ja det var kul. Visst är det ett härligt jobb och så bra för dom gamla. För alla faktiskt. Ha en skön söndagskväll. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#5: Eva`s blogg

Hej hopp vännen ...hoppas du vilat ut & att ni får en fin dag kram till er från oss <3

Svar: Hej Hej. Vi har det bra lite trötta men allt väl. Kram tillbaka.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :