En händelserik helg

 
Ja helgen är ju inte slut än då det kommer ju en Valborgsmässoafton och en första maj också. 
Men min helg har varit full fart på än så länge i alla fall.
I fredags hämtade jag Anton och Stella lite tidigare från skola/dagis.
På dagis sa dom att det går inte att missa när jag kommer....
FARMOR ropar Stella när jag kommer så det hörs lång väg. 
Dom hade packat med sig för att sova över natt hos mig.
 
 
Lite mellis med rostade mackor och lite annat gott...
Yes, glass i stora lass.
 
 
Klart att det alltid finns glass när barnbarnen kommer på besök, det är vi noga med. 
 
 
Dom är väldigt kreativa mina barnbarn nu, mycket målande blir det och det är så kul och rogivande att sitta och måla med dom. 
 
 
Middag med favorit maten och en glass till efterätt. 
 
 
Och lite tv tittande på kvällen innan John Blund infann sig.
Och han kom ganska snart efter en hel vecka med ett heltidsjobb för våra små. 
Man kan ju bli trött för mindre...
 
På lördagen åkte dom hem och jag hämtade Fanny för avslutning på gitarrkursen.
Jättetrevligt med fika, glass och lite spelande också hann vi med. 
Vi har gått tio gånger och jag tycker nog vi lärt oss en hel del.
Sedan är det ju så att träning gör mycket och jag tar nog en trudelutt varje dag. 
 
Efter det så hämtade vi Leia och så var det deras tur att sova över natt. 
Jag brukar ju ofta ha alla fyra men den här gången blev det två och två. 
 
Vi målade ( väldigt kreativa dom också ) 
Vi var på restaurang och åt pizza, vi fikade och så glassen naturligtvis som alltid finns hos mormor/farmor.
 
 
I dag var vi ute och gick en promenad här i stan innan vi åkte hem. 
 
 
 
 
 Bra att kunna hjälpas åt när det går lite tungt...
 
 
Hopp över stock och sten...
 
 
 
 
 
 Jag har skjutsat hem dom nu och min helg har ju som du ser innehållit en hel del härligheter.
Och jag tror att dom njutit minst lika mycket som jag.
Gubben min är inte hemma så vi har haft egentid hela tiden.
 
Det är inte utan än att jag är lite trött så jag sover nog ovaggad i kväll.
Det blir väl inte riktigt som vanligt med sömnen med så gulliga nattgäster som jag haft hela helgen, men vad gör väl det....inte nåt. 
 
Nu blir det nya upptåg till veckan med först ska vi fira valborg med allt som hör till.
 
Jag har min må bra kväll den 2 maj och det är en hel del anmälningar, både dom som varit förut och en del nya.
Det är jättekul att många kommer fler gånger då måste det ju vara omtyckt.
Och lika kul att det kommer nya som får ta del av Forever och Wellcare. 
 
Ha en skön Valborg och en fin första maj. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Synd att jag nu bor så långt bort att jag inte kan komma på dina "må-bra-kvällar" . Och nu är jag än längre bort, i dne spanska sommarstugan. Men jag tänker på dig.
Vilken mysig helg med barnbarnen och så roligt att rå om dem. bra också ibland att dela upp och ta två i taget. Men visst känns det sen att krafterna kan tryta. Önskar dig fortsatt fina dagar och en härlig Valborgshelg.
Kram!

Svar: Ja det är ju lite långt från spanska sommarstugan då förstårs...men har du vägarna förbi nån gång så vet du att du är välkommen. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Fotona på dina barnbarn är jättefina.
Förstår att både du och barnbarnen njutit av helgen som varit.

Ha en trevlig Valborgsmässoafton och en fin första Maj!
Kram

Svar: Tack för det fina Millan. Ja mysigt har vi haft. Ha en skön helg, kram och ta hand om dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

Mysigt med tid för barnbarnen o att ha något hemma som glass vet barnen o vi har ofta snask i ett skåp dit går dem direkt ha ha kram på er o fin 1 maj

Svar: Visst är det mysigt och dom vet nog var det finns. Ha det så bra ni med. Kram.💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Deciree

Oj så mysigt med barnbarnen på besök...och glass måste man såklart ha hemma ;-) Kram

Svar: Jättehärligt, visst glass är ett måste när dom kommer. Kram😉👍💞
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :