Promenad, gofika gitarrspel och ett bygge.

 
 
Morgonen börjar tidigt här hos oss och min började med en stavgångspromenad.
Härliga vårblommor såg jag på vägen, visst är det fint med krokusen i olika färger.
 
 
Fanny och jag går ju på gitarrkurs på lördagseftermiddan och så gjorde vi i dag med.
Det går framåt men det är inte så lätt.
Lille katt, upp och ner, Idas sommarvisa och några till har jag på min repetoar än så länge....
 
 
Men jättekul är det min tanke är ju att jag ska kunna spela och sjunga med barnbarnen och kanske med dom gamla på jobbet. 
 
Gofika fick vi när jag skjutsade hem Fanny och kramkalas också naturligtvis. 
Goda hembakade kakor.
 
 
 
 
 
 
Leia hoppade studsmatta och gjorde volter, hon är en riktig gympatjej och är så duktig.
 
Jag stannade till hos sonen med fam när jag åkte hem.
Där höll dom på att sätta upp en lekstuga som dom byggt...bara så där...
 
 
Jaha...det gick fort med såna duktiga grabbar.
David och Mathias jobbar bra ihop tror jag.
Har du sett att jag kom med på ett hörn också...., ja det var ju att hålla i ETT HÖRN ha ha. 
 
 
När den är klar så hörde jag ryktas om att det blir inflyttningsfika och vi blir bjudna...
Det låter mysigt dom skulle bjuda kusinerna också. 
 
 
Så härligt dom hade det på sin altan, dom skulle grilla där i kväll.
Känns som att våren är på gång nu.
I morgon ska vi åka ut till ön är det tänkt, alltid så kul fösta gången man kommer ut efter vintern.
 
Gubben min hade gjort mat i lergrytan, stek med en massa grönsaker.
Och det var jättegott som vanligt.
 
Så nu har vi ätit, tagit en öl, jag har spelat lite gitarr för det gör jag alltid direkt när jag kommer från kursen. 
Och det låter bra ( enligt min gubbe i alla fall )  och jag tror på honom. 
Gå in på Peters Musik han spelade in oss förra gången vi hade kurs och han var inponerad sa han, jättekul ju.
 
Nu är det avkoppling för hela slanten i kväll.
Ha en skön lördagskväll. 
Kram på dig.  
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Så underbart att komma hem och maken lagat så god middag.
Jag gick in och lyssnade på "Peters", lät helt okej.

Kram och sov gott i natt!

Svar: Kul att du lyssnade på oss jag tyckte vi var bra ( om man får säga det själv ) kram och sov gott du med. 😏👍💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Vilken lycka att få vara barnbarn till er! Nog för att vi har en här hela tiden, barnbarn alltså, men det blir inte samma sak. En träffar vi inte alls då hon bor hos en pappa långt bort och den kontakten är inte så bra. Den tredje är bara ett år men den hoppas vi få behålla här nära oss.
/P

Svar: Jag hoppas och tror att dom tycker det är kul med oss. Vi har ju sån förmån att bo så nära varann och har bra kontakt. Vilket inte alltid är så och det är ju tråkigt. Den som ni har alltid blir ju kanske inte riktigt samma sak med. Men den lilla minstingen får vi hoppas ni får ha nära till. Ha en skön kväll. 😏👍
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :