2018

 
Ett år har gått väldigt fort och mycket har hänt under 2018 ser jag när jag går igenom det.
Jag tänkte visa dig lite vad vi gjort och vad som hänt här hos oss under detta år.
 
JANUARI  börjar med lite lagom kyla och en hel del snö.
Jag började på gitarrkurs, Anton ville följa med så han var med och provade men får nog vänta ett par år. Fanny hängde på och tyckte det var kul. 
 
 
Vi var på Grand Canaria med Lisbeth och Håkan.
En härlig semester hade vi med sköna bad som du ser. 
 
Anton hade sin egen dag också i januari.
 
 
 
FEBRUARI hade vi två av våra goa grabbar och världens bästa pappor som fyllde år.
Mathias sonen och Mattias mågen. 
Stella hade sin egen dag med farmor där hon bestämmde vad vi skulle göra.
Vi gick till lekparken och det var kallt minns jag. 
Och sedan blev det ju fika narurligtvis. 
 
 
En spakväll på midgård där vi bjöd in till lite prova på massage bland annat.
 
 
Flyttade min verksamhet till Vapengränd.
 
 
MARS kom och Mathias sambo fyllde sina år.
Fanny hade sin egen dag och även Leia hade sin.
 
 
 
 
Vi hade en tjejträff hos Inger.
 
 
Jag tog med barnbarnen till backen för pulkaåkning och fika med varm choklad.
 
 
Och vi hann med en tur till Åland med Ciderella innan månaden var slut. 
 
APRIL Jag hade födelsedag och Anton fyllde 8 år stora killen.
 
 
Jag gick också en kurs i Linköping där jag fick mer kunskap om massage.
Triggerpunkter och lite annat lärde vi oss.
Jätteintressant och bra att kunna. 
 
 
En stängningsdag på skolan och då är inte farmor/mormor sen att ta ledigt. 
Jag tog med Anton och Stella till kusinerna och det blev mycket lek, varm korv med bröd fika och kramkalas naturligtvis. 
 
MAJ kom och lite vår är det allt i luften.
Nostalgidag på jobbet på Vapengränd men raggarbilar och 60 tals musik hela dagen.
Korv och mos på bricka i restaurangen precis som förr.
De boende får åka med ett varv på stan i dom snygga bilarna, alla hade en härlig dag. 
 
 
Lådbilsrally var vi på i slutet på maj.
Gustafssons hade en bil med som var så fin, tyvärr inga bilder men trevligt var det.
Varmt och skönt. 
 Vi handlade visst lite också i maj.
Vi blev med husvagn..
 
 
 
JUNI Börjar med många härliga dagar ute på ön.
 
 
 
 
 
Varmt var det och pannkakor gjorde vi i stora lass till barnbarnen. 
 
 
 
Vi åkte till stan och tittade på mc kortegen.
 
 
Skolavslutning och midsommar kommer med fart.
 
 
 
 
 
 
Midsommar på ön är ju en tradition. 
Och fyrhjuling upp till gården med fikakorgen likaså.
 
 
Vi började semestern efter midsommar och varmt var det hela tiden...
 
 
Mycket bad blev det. 28 grader i vattnet. 
 
 
Mamma fyllde 97 så det blev lite fika på Erneborg med henne. 
 

 
JULI börjar med vår blöllopsdag den 3/7 
Det var ju några år sedan, tycker du att vi blivit äldre...
Lite va. 
 
 
Vi var med husvagnen till Borensberg.
Hade med cyklarna och cyklade vid göta kanal.
Det var en härlig tur men lite för varmt för att cykla 4,2 mil i 30 graders värme...
Men det gick bra, skönt med ett bad sedan. 
På hemvägen stannade vi och körde race som Bengt fått i present.
Han fick åka med två varv i en snabb bil. 
Mågen köpte det till dottern när vi var där men hon ville inte, vem tror du ville...
Fartdåren i familjen så klart..
DET VAR JÄTTEKUL. 
 
Vi tog husvagnen till Kosta Boda Lisbeth och Håkan var med oss.
Min bror och svägerska var hos oss på ön och grillade.
Christina och Paul från Göteborg var hos oss, vi hade det mysigt på ön. 
Jag sov i stan en natt och hade alla fyra barnbarnen hos mig. 
Det är livskvalite.
Vi slängde ut vår gamla soffa på ön. 
Köpte ny som passade så bra.
Vi möblerade om lite. 
Vi började jobba vecka 29 Bettan och fam började sin semester då så dom kom ut och bodde på ön ett par veckor. 
Vi hade maten på bordet när vi kom hem från jobbet, det var lyxigt.
Vi hämtade min svärmor en dag och bjöd henne på mat, fika och umgänge hela dagen. Hon var så nöjd. 
 
 
Alla våra barn och barnbarn var hos oss så hon träffade dom också. 
Varmt var det hela tiden inte ens svalare på nätterna. 
Vi fick sand till vår strand på ön så gubben min körde många vändor. 
Den 13 juli kom lite regn men det gjorde inte så mycket skillnad, det var för lite.
Det börjar bli ont om foder till djuren på grund av torkan. 
Barnen har varit ute hos oss mycket. 
 
 
AUGUSTI  Leia fyllde 9 år 
 
 
Det blev kalas med tårta och allt som hör till.
 
 
Vi var på öland med husvagnen det var ganska tomt men det är bara skönt tycker vi.
Vi cyklade till Soliden och hälsade på kungen.
Han var inte hemma tyvärr så vi blev inte inbjudna. 
 
 
Men en härlig cykeltur fick vi. 
 
 
 
 
SEPTEMBER äntligen kommer regnet som vi alla väntat på hela sommaren.
100 mm kom det på en kort stund.
Men så skönt.
Gitarrkursen börjar igen, jag ska gå en gång till.
Fanny ville inte fortsätta hon har mycket i skolan. 
Vi var och tittade på Anton och Stella när dom var på fotbollsträning. 
Jag hade en pysseldag med barnen när det var stängningdag på skolan.
 
 
 
 
Vi pysslade, fikade och åt hemgjord pizza som var uppskattat.
 
 
Vi var till Oskarshamn med husvagnen.
Jättemysigt och hade cyklarna med.
Köpte med lite gott till kvällen.
 
Var och hälsade på mamma och hon var så pigg så vi tog rullstolen och hälsade på min svärmor.
Vädret var skönt.
 
OKTOBER Stella fyllde 6 år.
 
 
 
 
Det blev kalas igen med tårta och annat gott. 
Vi satte upp snökäppar vid sommarstugeområdet och den dagen kom det lite snö som gick bort lika fort.
 
Tyvärr lämnade min älskade svärmor detta livet snar 95 år.
Så det blev lite tråkigheter.
 
Men vi var till Cypern med Lisbeth och Håkan mitt i allt också.
Resan var beställd så vi åkte dit i oktober.
 
 
 
 
NOVEMBER Det var begravning och det vet vi ju alla hur jobbigt det är.
Men ändå en fin begravning för en mycket älskad mamma, syster, svärmor, mormor, farmor.
Skönt att ta avsked och kunna gå vidare.
Vi firade fars dag med fika här hos oss men alla våra. 
Maud och jag var till öland och bodde på spahotell Skansen.
En härlig helg med bad och massage. God mat och dryck. 
 
 
 
 
Mamma ramlade och bröt armen, så tråkigt.
Jag hade en må bra kväll och det var ett 70 tal som kom så det är uppskattat. 
Fanny fyllde 12 år så vi firade med tårta och tillbehör.
 
 
Bettan fyllde 40 och dom var bortresta till teneriffa då.
Vi fixade en flaggstång till henne i present tills dom kom hem.
Så det var att åka dit och gjuta och sätta upp den, hissa flaggan i topp när dom kom hem.
Hon hade önskat sig det så det var uppskattat. 
Vi åkte till Helsingfors som en liten överaskning till gubben min.
Det var en rolig resa med goda vänner.
 
 
DECEMBER kommer med lite gråväder.
Det har väl kommit några snökorn emellanåt men inget som stannat kvar nån längre stund tyvärr.
Jag har jobbat mycket men det brukar vara så i dec, varför vet jag inte.
Kanske många vill ha massage i stressen och många har inte tagit ut friskvårdsbidraget för året. 
Men pepparkaksbak har vi gjort som vanligt. 
 
 
 
 
 
Ett pepparkakshus blev det också, snyggast i stan. 
Dansavslutning för Anton och Stella var vi på.
Tyvärr inga bilder tagna för dom sa till att vi inte fick filma eller ta bilder. 
Sedan kom då julafton som dom väntat på.
Så trevligt vi hade. 
Härligt att vara tillsammans alla. 
God mat åt vi och tomten kom på besök med klappar till oss alla. 
 
 
 
 
 
 
Varvat med jobb, besök hos mamma, barnbarnsbesök och andra saker så var det vårt år i korthet. 
 
Nu vill jag önska en god fortsättning och ett riktigt 
GOTT NYTT ÅR.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Deciree

Oj vad ni hunnit med på 1 år☺️Kul inlägg av dej att samla ihop allt under 1år. Bra minne ska man ha också...eller som jag gör skriva dagbok 😆Gott nytt års kram

Svar: Ja det har blivit en del på ett år. Jag skriver lite dagbok också och sen alla bilder ser man ju vad man haft för sig. Jag har så många bilder men man kan inte ta med allt. Gott Nytt År och Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Du har verkligen haft ett händelserikt år.
Härligt att läsa.

Önskar dig ett gott avslut och ett riktigt Gott Nytt År!

Kram, kram

Svar: Ja tänk vad mycket det händer under ett år, och så många bilder man tar. Fanny brukar säga att jag tar kort på allt...kan nog stämma. Jag tycker det är så kul att fota och jag har ju fyra väldigt bra motiv 💞. Kram och Gott Nytt År.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

Oj oj oj trodde du skrev en bok :) ja mkt kul under 1 år o GRATTIS till allt ...önskar er ett GOTT NYTT ÅR stor kram

Svar: Jag älskar att skriva så jag har svårt att skriva lite som du märker. Och tycker det är kul att ta bilder med. Så blev vårt år 😊. Kram och Gott Nytt År 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Ditte

Vilket fint och innehållsrikt år. Och så fint du dokumenterat det i både text och bild.
Önskar dig och de dina en god fortsättning och ett fint 2019.
Kram!

Svar: Det är så kul att gå tillbaka och se vad man gjort under året. Kram och detsamma.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :