Hosta hosta och ännu mer hosta...

 
Vilken otroligt jobbig hosta jag har haft och har lite kvar än.
Tror jag har hållit på i en hel månad och hostat så jag har tappat luften.
Allt bara sitter fast, får inte loss på något ont i bröstet och hela överkroppen. 
Så jobbigt och nu i helgen fick jag så ont i ett muskelfäste i ryggen. 
Jag har nog hostat sönder det...
Har varit hos doktorn i dag och fått pulmicort ( inhalator med cortison )
Jag måste nog ta det så fort jag känner nån början till förkylning.
Jag får inflammation i luftrören av så mycket hosta. 
Som tur är så händer det väldigt sällan men nu så, var det väl dax. 
Fick också lite medikamenter för ryggen.
Nu tar jag det lugnt resten av det här året.
Det har varit en stressig december och det gör väl inte saken bättre heller...
Jag har varit på zonterapi i dag också hos bästa Helen.
Så nu ska det bli ordnig på denna damen, det lovar jag.
 
Ha nu en skön kväll, en trevlig helg och en bra avslutning på det här året.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Nu får du allt bara bry dig om dig själv så att du blir riktigt frisk.
Sån hosta är inte bra att gå med.
Bra att du sökt läkarhjälp.

Kurera dig nu och må så bäst du bara kan!
Varm Kram

Svar: Tack tack. Ha det bra och kram på dej 😉
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Just stress är det som sätter igång mina förkylningar. Så har det alltid varit och när jag var utbränd, hade jag konstant besvär med bihålorna. Helt klart hänger det samman. Försök att ta det lugnt och shota lite Aloevera innan frukost, men det gör du säkert redan?
/P

Svar: Bihålor och lungorna är ju det som tar stryk av stress. Aloe Vera har jag ingen nu men ska ta hem det. Stressen är inte bra, ska ta det lite lugnare är min plan. Har skrivit in ledigt i min almanacka i bland 👍👍 ha en skön kväll.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Eva`s blogg

ja många är sjuka nu, krya på dig vännen o kram på er

Svar: Tack och kram till baka till er.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :