Lite flytt och annat.

 
Lördag morgon igen, en härlig vecka har gått med sportlov här hos oss. 
Jag har väl inte sportat så mycket kan jag väl säga.
Några vanliga promenader, lite jobb och en del ledigt. Lagom av allt. 
Det snöar lite hela tiden små dalande flingor fyra minus, perfekt väder.
 
I går var jag till simhallen med dom två största barnbarnen, vi hade kul och mysigt tillsammans.
Hade sovit över där så efter frukost så åkte vi iväg. 
 
Jag håller ju också på att flytta in i min nya lokal och det blir så bra. 
Härligt att ha allt på samma ställe. (Både anställning och eget)
Tjejerna var med mig dit i går och dom tyckte det var fint där.
Dom ville jobba så sa dom så det är klart, dom tar över sen....
 
 
 
Mina duktiga killar hjälpte mig att få ihop det, tack snälla för det. 
 
 
Jag kommer att ha en del erbjudanden nu när jag startar upp i det nya.
 
 
 
Härligt att ha sitt intresse som jobb. 
Hudvård som är så viktigt.
 
Nu ska vi ta tag i den här dagen.
Vi tar väl en promenad på förmiddagen, det brukar vi göra i helgen.
Sedan är det nog lite kökstjänst som står på chemat. 
Det blir nog mitt jobb i dag för gubben min ramlade i veckan så han har ont överallt...
Men det kunde gått mycket värre, bra att "bara" va mörbultad. 
 
Gitarrkurs med Fanny i eftermiddag, det går framåt.
Kul att kunna spela och sjunga lite med barnbarnen. 
 
I morgon är det Stellas egen dag så vi får se vad lilla fröken bestämmer.
Spagetti och köttfärssås hörde jag talas om och så får det ju bli då.
 
Ha en riktigt skön helg. Hej Hej. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Vad skönt att du fick hjälp med att flytta och härligt att du har allt på samma ställe nu.
Låter så mysigt med barnbarn, längtar tills även jag får rå om en liten telning.

Kram och ha en härlig helg!

Svar: Det kommer säkert några små barnbarn så småningom till dig med. Men dom väntar ju längre nu för tiden än vad vi gjorde men den som väntar på nåt gott.... Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Eva`s blogg

Grattis va roligt för dig Gittan <3<3 blir säkert super bra :) o fint mysigt med barnbarnen ...trevlig lördag kram på er alla

Svar: Ha en trevlig lördag ni med. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Så fint det blir på ditt "nya ställe"! Och praktiskt att ha allt samlat. Önskar dig all lycka och visst kommer det att bli bra. Fint att du fått hjälp både av de yngre och äldre med iordningsställandet. Och har jag vägarna förbi så ska jag i god tid boka in mig hos dig.
Skönt att maken inte gjorde sig mer illa, men det räcker bra med att bli rejält mörbultad.
Önskar dig en trevlig dag med Stella och en fin helg.
Kram!

Svar: Tack för det Ditte. Det ska bli kul och bra att vara på samma ställe. Ska bara dra åt handbromsen rejält när jag känner att det går för fort, men det är inte så lätt när man har sin hobby som jobb. Har ju mina små att tanka energi hos som oftast också. Ha en skön och härlig helg du med . Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#4: Pernilla

Vi har vårt jobb och intresse gemensamt. Alltså, att vi har vårt jobb och intresse som jobb. Det kan vara både underbart och jobbigt. Intresset, alltså mina hundar, ska ju också ha sin vård. Då måste jag jobba, även om jag är ledig. Men jag brukar köra in dem på små lediga stunder. Ibland bokas det så lunchen blir onödigt lång. Då kan ja lägga in mina egna och ta lite i taget på dem. Perfekt!
/P

Svar: Det är kul att ha det men som du säger lite jobbigt också. I bland så är det som skomakarens barn som får gå med trasiga skor. Mina egna får inte alltid så mycket massage som jag känner att dom behöver. Men man gör så gott man kan.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :