Stellas egen dag.

 
 
I söndags var det Stellas egen dag med farmor. 
Jag hämtade henne på morgonen efter frukost hon ringde när hon var klar och sa, nu är jag beredd...
Vi åkte till ica maxi först och hon hade med sin peng som hon fick av mig till julklapp. 
Dom fick var sin slant som dom kunde ta med på sin egen dag som dom fick köpa det dom ville för. 
Och den bestämde dom vad dom ville göra med. 
Anton var ju först ut på sin dag, han sparade sin slant till ett garage som han hade önskat sig eftersom det inte räckte riktigt. Han skulle spara ihop till det. 
Stella köpte en polisbil. Sedan köpte vi lite kaffebröd, åkte hem till farfar och fikade. 
 
 
Vi bakade bullar och hon var så duktig och smörade dom för fullt. 
 
 
Vi gjorde pannkakor och hon ville gå till lekparken.
Och så är det på deras egen dag, det är bara den som har den dagen som bestämmer vad vi ska göra. 
 
 
Kallt var det, vi var ute en och en halv timme men vi hade kul och det var skönt ändå.
Stella höll sig varm, var uppe i varje snöhög och klättrade.
Så mysigt att ha en i taget och bara kunna ge allt till bara det älskade barnbarnet. 
Kvalitetstid kallar jag det för. 
På kvällen var hon trött, vid kl halv sex tyckte hon att vi kunde gå och lägga oss.
Men vi höll ut till kl sju. Efter kvällsmat och lite tv mys så kröp vi i säng. 
Den här gången på deras egen dag sover dom över från söndag till måndag och jag skjutsar till skola/dagis på morron. Stella fick börja lite senare på dagis den dagen, fick vi lite extra tid. 
Bäst att passa på, till hösten börjar hon skolan ( 6 års grupp) sedan har vi inga dagisbarn längre.
Bara skolbarn. Men varje ålder har sin tjusning. 
 
Jag har flyttat nu till min nya lokal på vapengränd.
 
 
Tar emot kunder på bokade tider. 
Jag erbjuder en gratis ansiktsrengöring till dig som bokar en massage nu i mars. 
 
Så kul att flytta in i ny lokal. Jag har ju mitt jobb på komunen där så nu har jag bara ett ställe att vara på. 
Forever har jag där också så är det nåt du vill handla så går det också bra. 
 
 
Ganska mysigt här inne när snöstormen yr utanför.
Jag köpte en present till mig själv.
Blev så förtjust i den här när jag såg den.
Passar väl bra med en skön massage att njuta av...
 
 
 
 
Ha en skön kväll. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Härlig idé att låta barnbarnen få sin egen dag med farmor och sen få bestämma vad som skall hända den dagen.
Det tar jag med mig i minnesbanken!

Kram och ha en fin dag!

Svar: Ta med dig den i minnesbanken tills det är dax för dig att få små troll. Jättebra present, uppskattat av alla parter. Kram och trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Vilken fin ljusstake. Verkligen passande. Kallt är det som sjutton, här också. Stunderna utomhus blir korta men fler.
/P

Svar: Ja visst passar den bra, man ska njuta av stunden hos mig och det gör dom som kommer. Trevlig helg.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Vilken mysig dag tillsammans med Stella. Och visst är det värt mycket att ägna sig åt ett barnbarn i taget. Och att det just är deras dag.
Jag har liknande med mina barnbarn, dock baar två. Men väldigt roligt och givande att ha en i taget.

Roligt med din nya lokal och hade jag bott närmare hade jag redan bokat in mig. Önskar dig lycka till med allt.
Kram!

Svar: Det är den bästa present man kan ge dom tror jag. Kostar inget, båda parter väldigt nöjda, en hel dag av kvalitetstid och massor med kramar. Kan inte bli bättre. Det blev jättebra på nya lokalen, har haft några kunder där i dag och alla tycker det är så fint. Kram och trevlig helg till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :