Ny vecka och nya möjligheter

 
 
Vi har "landat" efter en skön semestervecka på Grand Canaria. 
Mycket sol och ganska mycket blåst, en hel del god mat och gott dricka.
En del promenader, mycket skratt och mycket bad. Lite shopping, mycket avkoppling.
Så är sammanfattningen av den veckan. 
Vi är nöjda och i morgon är det jobbet som väntar.
Det ska bli kul att börja igen och efersom jag gillar att jobba så är det helt ok att göra det. 
 
Vi blev ju lite snuvade på snön förstårs den här gången....
Det var ju 10 - och snö med pulkaåkning och så men men...det går inte att få allt. 
 
 
Jag har aldrig sett nån sån frukost förut, det fanns allt. 
 
 
Hotellet var jättefint, riktigt lyxigt.
 
 
Det är viktigt att ta hand om sin hy också, det är jag väldigt noga med. 
 
 
Vilken härlig bild jag fick på en äldre herre, han stod ute i vattnet med sin käpp.
Det syndes hur han njöt av vågorna som kom på honom, byxorna blev lite blöta men det bekom inte honom ett dugg....vilken mysig farbror det kallar jag livskvalite.
 
 
Det blev bad både i polen och i havet, jätteskönt.
Finns väl inget som går upp mot ett bad i det salta havet och dom härliga vågorna. 
 
 
Badbrudarna. 
 
 
 
 
Vårt hotell.
 
 
 
Med full laddade batterier, kroppen är tankad med D-vitaminer och många kramar av barn och barnbarn så kör vi i gång nya veckan.
Vi har även gjort dagen för våra gamlingar, hälsade på mamma och svärmor när vi kom hem. 
 
Och i går började jag på en gitarrkurs.....ja visst. jag är sån som ger mig på saker och brukar gå iland med det också faktiskt. 
Det var jättekul, hade med med mig två av barnbarnen som var intresserade också.
Anton var med men han tyckte det var svårt ( han är ju bara 7 ) han ville vänta lite längre fram.
Men han var med och försökte och det var ju bara på prov första gången. 
Fanny som är 11 var med och hon ville fortsätta, hon var så duktig och lär sig snabbt. 
 
Kul att göra nåt sånt med barnbarnen. 
Så här övas det för fullt så jag har ont i fingrarna, ha ha. 
Jag har väl inte tänkt på att spela gitarr förut, men du vet när jag kommer på nåt då är det nu....inte sen.
Sedan existerar inte för mig utan helst i går, eller ännu hellre förra veckan...sån är jag. 
 
Det kommer lite nyheter i företaget också framöver, som du vet gillar jag när det händer lite. 
 
Ha en bra början på nya veckan och ta hand om dig och varandra.
Man vet aldrig vad som händer i morron...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Härligt sätt att ladda batterierna på och så roligt att du ska lära dig spela gitarr.
Kul att ett av barnbarnen oxå blev intresserad. Det verkar vara fart och fläkt runtomkring dig. *L*

Ha en fin början på veckan.
Kram

Svar: Ja det var inte helt fel att ladda på det sättet. Det var jättekul att spela gitarr , det ska väl inte va så svårt. Det är nog bara att öva och öva, så är det ju med allt. Skulle va kul att kunna spela lite med barnbarnen eller kanske mina gamlingar. Fart och fläkt är det garanterat omkring mig. Ha en bra vecka du också och stor kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Ditte

Så skönt ni haft det!Ett njutbart avbrott. Och att ha ett bra hotell är ju viktigt i sig! Och Meliahotellen brukar leverera. Fint med havet och visst är det en särskild känsla att bada i ett hav. är bara temperaturen ok så...

Jag tycker du är så härlig som verkligen tar vara på dagarna. Och dessutom trivs du med at ha mycket om dig. (Jag också men jag jobbar ju numer bara ibland)
Gitarrkursen med ena barnbarnet låter verkligen rolig och så fint att göra något tillsammans.

Önskar dig en fin fortsatt vecka hemma.
Kram!

Svar: Tack Ditte jag tycker ju det är kul att ha mycket om mig. Och så kul det var att spela gitarr då, det kunde jag ju inte veta har ju aldrig provat, ha ha. Jättekul och så ha med Fanny också det är så mysigt att göra nåt tillsammans. Det du gör låter ju också härligt, visst vill det till att ta vara på dagarna. Ha det bra och kram.på dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Härligt att ladda upp alla batterier. Gitarr är inte min starka sida. Jag har provat. Artonåringen får stå för musikaliteten här i familjen och det få förbli hennes grej.
/P

Svar: Ja det är bra med lite uppladdning. Ha det bra.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :