Varmt, varmt och åter varmt

 
Just så är det, bara varmt hela tiden.
Men jag ska väl inte klaga med två steg till vattnet så kan man ju bada hur ofta som helst.
Och badar gör vi, mycket och ofta.
27 grader i vattnet så det är perfekt. 
 
Bettan med fam har bott här den här veckan när vi jobbat så maten har stått på bordet när vi kommit hem.
Vilken lyx va. 
Det var pulled pork, kött i ugn, fiskgryta och världens godaste kyckling med sås i ugn. 
Hennes mat går inte av för hackor, vet inte vem hon brås på. Måste va sin far. 
 
Och så mysigt att va med dom.
 
 
Dom åkte ring efter båten en kväll, barnen tyckte det var så kul.
Gubben min åkte och det gick bra.
Klart att dom fick i mormor/farmor också i den "baljan" .....
Ha ha, så nog kul ut, tur att jag inte såg det själv. 
 
 
Fick hjälp av Fanny en dag att betala räkningar, kanske nya kontorsarbetaren, vem vet.
 
Som sagt mycket bad, väldigt varmt men så härliga kvällar. 
 
 
 
 
 
 
 
Bryggan blev så bra. Jag är nog lite stolt att ha en sån duktig son.
Perfekt bygge stadig och bra.
Jag vet ju att han gör inget halvfärdigt, han gör allt ordentligt. 
 
 
Och så en badstege har vi fått upp nu också, jättebra. 
 
Nu får det nog bli ett bad i gen för sjätte, sjunde gången i dag. Jag vet inte hur många gånger jag varit i plurret i dag...
Jag har konstaterat att det är fel på min termostat.
20 -25 grader är perfekt.
Under 20 för kallt
Över 25 för varmt
 
Och så lång tid med 30 grader, ja du kan tänka dig....jag smälter bort snart.
 
Men vi kan inte styra vädret som tur är, och som sagt jag klagar inte bara gå och bada. 
 
Ha en skön lördagskväll. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Så skönt ni har dte ute på ön och med närheten till sjön och bad. Perfekt att ni haft Bettan boendes där ute och härligt med maten klar när ni kommit ut. Visst är kvällarna sköna! Kan tänka mig att ni badat mycket. Kul med båten och att åka ring. Jag har också testat och det var så kul.
Så fin bryggan blev- Och toppen med en badstege.
Önskar dig och de dina en fin helg och en bra start på veckan.
Stor kram

Svar: Ja mycket bad har det blivit, visst är det lyx att ha maten på bordet när man kommer från jobbet. Det är "bara" 25 grader nu i kväll så det kanske blir lite bättre luft nu. Hoppas på regn. Kram och ha det bra.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Millans Värld

Jag tycker också att den här värmeböljan är plågsamt jobbig.
Jag mår bättre i mer lagom temperatur.

Ha en härlig Söndag!

Svar: Visst man blir så trött. I dag är det 24 grader här på morron, lite mer luft känns det som.Ha en bra dag. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :