Lite smått och gott

 
Vi köpte ett rabarber stånd för ett par år sedan och nu som först börjar det växa.
Det blir nog en paj framöver, mums.
 
Vi var på ön och jobbade lite i helgen.
Eller ganska mycket faktiskt...gubben min tog bort ett grästak som ska bytas ut till plåt. 
 
 
Vår "kära vänner" canadagässen kommer och gör sina behov på vår badstrand, på våra gräsmattor.
Ja till och med uppe på vår altan är dom i bland.
 
 
Du ser.....Bläääää dom lämnar sina visitkort överallt. 
 
Vi tog med svärmor ut på en fisketur, lite strömming blev det och hon tyckte det var så kul att följa med.
Hon är "bara" 94 år men så pigg för sin ålder.
 
 
På fredagskvällen blev det mycket skratt.
Fängelsehotellet hade ett uppträdande av Ann Westin, Joaquim Nicander och Joakim Lindqvist. 
Britt Wimarsson var också med och presenterade det hela. 
En jätterolig kväll hade vi. 
 
 
Vi har också varit och kikat på en fin dansavslutning.
Fanny och Stella går på dans en gång i veckan och vad duktiga dom är. 
 
 
 
 
 
 
 
Och så till kvällen i dag då.
 
Jag skrev ju i förra inlägget att gubben min tog med mig på nåt som jag inte visste vad det var.
När vi kom dit vi skulle var det en husvagn vi tittade på, vi har pratat om det ett tag.
 
Vi tänkte väl som så att varför inte, kan väl va kul att åka nån liten tur och campa med husvagn...
Vi är ju ganska spontana bägge två ( tur att vi är lika ) 
Sagt och gjort, vi köpte den. Så i kväll fick den följa med oss hem.
Vi köpte med oss lite mat. Rostbiff, skinka och potatisallad. Grönsaker, meloner choklad och annat gott.  Det är klart att man ska campa om man har husvagn...eller hur.
Tog med oss Bettan och tjejerna drog i väg och hämtade den.
Stannade på ett jättmysigt ställe vid Händelöp vi åt och vi fikade och det var riktigt mysigt med 
"campinglivet" ha ha. 
 
 
 
Jag och mina tjejer. 
 
 
 
 
 
Här ser du pärlan.
 
 
 
 
Så nu är vi husvagnsägare...det är lite ovant faktiskt, har aldrig varit det förut.
Men det ska bli kul att prova det, för lite tid till det har vi väl....
 Men det kan va bra att åka iväg över en helg för då kan man inte göra något annat än att bara vara.
Och det kan vi behöva. 
 
I morgon ska jag hämta mina fyra gullungar för nya upptåg.
Det blir en härlig eftermiddag igen. 
 
Natti Natti. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Grattis till att ni blivit husvagnsägare.
Hoppas den kommer att bereda er mycket nöje.

Kram och ha en superfin dag!

Svar: Tack för det, ja det blir nog kul. Men som jag sa att tiden får vi väl försöka skaffa någonstans men det är nog skönt att bara vara. Man kan ju inte göra så mycket om man åker iväg. Är vi på ön finns det ju alltid nåt att pyssla med. Ha det skönt och stor kram till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Pernilla

Men va härligt! Grattis!
Vi har ju haft husvagn men har nu bil. Det passar oss bättre då vi far runt så men om man ska stå stilla ett tag, där är det mycket bättre med vagn.
/P

Svar: Ja det blir kul. Vi har väl inte den tiden egentligen men vi får väl skaffa lite tid till det. Kan va skönt att åka iväg ett par dar och bara vara, det blir inte så när man är hemma. På ön finns alltid något att pyssla med.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :