En pysseldag

 
I onsdagskväll var vi och tittade på dom här två när dom sprand vo joggen. 
Vi hejade på för fullt och det gör mycket när man står och klappar händerna och hejar bredvid spåret.
Här står dom och kollar resultatet för det är ju i alla fall lite intressant att se vart man kommer.
Jättebra gick det och viktigast är ju att man tycker det är kul. 
 
Dom följde med oss hem för dom skulle sova hos oss så det blev varm choklad och mackor till kvällsmat.
Det var en stängningsdag på skolan på torsdagen och då passade jag på att ha dom hos mig.
 
Efter frukost hämtade vi kusinerna i Gunnebo.
 
 
 Vi började med lite pyssel som jag hade förberett.
Vi pysslade hela förmiddagen.
 
 
Hemgjord pizza till lunch.
 
 
Som vi fick äta i vardagsrummet för köksbordet såg vi inte...
 
 
Ett tag såg vi inte golvet heller...
 
 
Pyssel pyssel pyssel.
 
 
Vi gjorde gubbar av toarullar med både hår och kläder.
Så kul vi hade och vad härligt att se dom när dom kommer på hur dom ska göra.
 
" gör du så, då ska jag göra det med" " min ska ha glasögon..." 
" kan du hjälpa mig med håret på min" 
 
Vilken härlig kreativitet dom har. 
 
 
 
Vi gjorde melodifetivalen, deras gubbar skulle sjunga var sin låt.
Jag var confransier och skötte det riktigt bra så jag fick godkänt. 
 
Sedan blev det röstning och det blev oavgjort så alla vann.
 
 
 
 
Här är publiken.
 
 
 
 
En jättehärlig dag med massor med pyssel, god mat, en hel del glass och mycket mys. 
 
Fyra trötta barn blev hämtade på kvällen och jag är säker på att alla somnade gott och kanske drömde om att dom var med i melodifetivalen. 
 
Det var en trött farmor/mormor som somnade ovaggad den kvällen vill jag lova,
Men vilken härlig dag som vi lever länge på. 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Pernilla

Vi gjorde också toarulls-gubbar som vi skickade till Barnkanalen för några veckor sen. Spännande och se om den kommer med i den nya sagan.
/P

Svar: Så spännande jag håller tummar och tår.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :