Borta bra men hemma bäst.

 
Är det påsk så är det...
Den här fina herren var ute och spatserade på gatan när vi var ute och gick en dag. 
Han väntade så snällt tills bilarna hade kört förbi, han var nog van att gå på vägen.
 
Turkiet är ett härligt land och väldigt trevliga människor.
 
 
 
 
 
 
Vi bodde på detta fina hotell.
God mat, trevlig personal och ett helt underbart spa med massage och hamam.
Jag gick och tog helkroppsmassage var annan dag.
Så duktig tjejen var som masserade mig.
Jag lärde mig en del som jag har tagit med mig hit till mitt jobb i Sverige.
Kommer tyvärr inte i håg vad hon heter men här står hon i mitten.
 
 
Vi åkte med en taxichaufför en hel dag.
Han var med till castle, en historisk plats med underbar utsikt över hela Alanya och Cleopatrastranden. 
 
 
Så högt och vilket jobb det måsta ha varit att bygga det.
 
Vi besökte en grotta också.
dim magarasi/dim cave.
Det var som en saga där inne vi gick hela vägen ända till slutet.
Där var det en liten sjö och där stod det några och sjöng, viken akustik.
Helt magiskt.
 
 
Utsikten på vägen var väldigt fin och så högt vi var uppe.
 
 
Stannade på ett ställe och köpte frukt av en dam.
Vi fick gå och plocka det vi ville ha på träden, snacka om färsk ekologisk frukt.
 
 
Vi kom fram till ett lika fint ställe där vi åt.
Det var en bäck som kom uppifrån bergen, så friskt och kallt vatten.
Det fanns bord som flöt i vattnet där man kunde sitta och äta.
 
 
Men vi tog det säkra och satt vad vanliga bord.
Men så häftig.
 
 
Vår egen taxikille var med oss hela långa dagen.
Så trevlig och duktig han var, berättade mycket om turkiet.
 
Vi har gjort mycket denna vecka som du ser.
 
 
Mina härliga spakompisar.
 
 
Klart att man måste bada i havet, friskt och skönt. 
 
 
Inte utan än att jag är lite trött i dag, sömnen har uteblivit sista dygnet på grund av hemresan i natt. 
Men i natt ska jag sova ska jag tala om, i min egen säng.
Borta bra men hemma bäst. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Ditte

Välkomna hem! Viken fin vecka ni hade. I Alanya har jag varit några gånger men nu var dte länge sedan senaste gången. Men grottorna och en del annat känner jag igen. Kul att du fått med dig en hel del hem härifrån på SPA området.
Kram!

Svar: Tack, ja det är jättebra att få lära sig lite mer. Det är fint i Alanya och så trevlig människor det är där. Ha en trevlig Valborg. Kram 💖
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :