GOD JUL

 
 
Tomtarna har flyttat in i sin grotta.
Dom har barmark tyvärr precis som vi.
Snön lyser med sin frånvaro.
Men jul blir det ändå var så säker.
Jag har fixat det sista med handling och annat i dag.
Det blir inte så mycket vi ska ju till barnen både julafton och juldagen.
Tar med lite var, det viktigaste är ju att träffas.
 
Jag har varit på kyrkogården i dag, tänt ljus och önskat dom god jul.
Våra kära föräldrar är ju inte med här längre.
Utan någonannan stans.
 
 
Lade en blomma hos dom till jul.
 
 
 
 
Jag var med på en julavslutning i fredags.
Har ju förmånen att vara så nära barnbarnen så jag är med där det händer när det händer.
 
 
Leia hade julavslutning i skolan.
Dom sjöng Rudolf med röda mulen för full hals.
Så duktiga dom är och det blev ju kramkalas naturligtvis. 
 
 
Jag hämtade gubben min på jobbet i dag eftersom jag hade bilen.
Fick då träffa dom här två charmtrollen.
FARMOR så sprang dom in i min famn....det är lycka. 
 
 
Nu ska vi snart äta lite jansson som står i ugnen och gottar till sig, och en öl till det. 
Fixa det sista ihop med tomten, ett par julklappar kvar att slå in.
Men vi jobbar riktigt bra ihop. 
 
 
Vi önskar er alla en riktigt God JUL.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Deciree

Kikar in och önskar er en trevlig jul. Kramar

Svar: Tack det samma. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lisa

Härliga bilder :) God fortsättning kram

Svar: Mysigt med jul. Ha en skön Juldag. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Pernilla

Så härligt och mysigt. Vi har också hunnit med barnbarns-mys och det är nog det bästa.
Önskat dej en god fortsättning.
/P

Svar: Visst är det så, härligt med lediga dagar med fam. Det samma till dig.
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :