Leias egen dag

 
I söndags var det den här tjejen som hade sin egen dag.
Det var Leias tur den här gången.
Jag hämtade henne på morgonen hon hade packat och gjort sig i ordning för en dag/natt hos oss.
Vi stannade på Ica Maxi och började med fika.
Köpa lite godis kan man ju också göra på sin egen dag.
 
 
Vi gick och handlade och så mysigt att bara gå och titta på saker i lugn och ro.
 
Hon ville göra sushi och så fick det bli naturligtvis.
Vi handlade lite till det med räkor, lax och annat gott.
Det var så fint väder så vi tog en långpromenad ut till Lager 157.
Ett bra ställe tycker jag, det finns mycket att välja på och det är ganska billigt.
Hon köpte sig ett par vita jeans som var så snygga och satt så bra på henne.
 
 
 
Sushin påbörjades och hon har gjort det förut så det var hon som var kökschef.
 
 
 
 
 
Jag har aldrig gjort det förut men det var ju inte så svårt och riktigt kul. 
Inte är jag väl nån vän av sushi men äter det gör jag ju.
 
 
Dom blev jättefina och gott var det Leia tyckte om det också.
Hon älskar sushi.
 
 
Vi tog en långpromenad efter vi ätit det var ju fint väder men blåste lite vid sjön.
 
 
Snitzel till middag på kvällen, lite fotvård och fotmassage, tvt tittande och en jättemysig stund när vi gick och lade oss.
Så härligt vi har det med deras egna dagar och vad kul det är att ha en i taget.
Anton hade ett förslag tills nästa gång dom ska ha sina dagar.
Han tyckte att jag skulle hämta dom en lördag och sen skjutsa dom till skolan på måndagen...ja varför inte, vi får väl se. 
Det är så kul att dom tycker om oss och vill vara hos oss.
Och det är ju det bästa vi har. 
 
 
 
 
Jag skjutsade henne till skolan på måndagsmorgonen och då var det kul att träffa kompisarna igen efter sportlovet. 
 
Ännu en härlig egen dag har vi gjort.
Nu har vi den största tjejen kvar till nästa helg.
Det blir kul att se vad hon vill göra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Millans Värld

Jag tycker att det är så mysigt att läsa om dina barnbarns egna dagar med dig.
Jag förstår att dom är uppskattade.

Kram och ha en fin dag!

Svar: Ja vi har det så mysigt tillsammans och det planeras in i minsta detalj vad vi ska göra. Så härligt att få riktigt rå om varann. Kram 💞
Birgitta Jacobsson

skriven
#2: Lotta

Underbart! Vilken duktig tjej, de där sushin blev ju proffsigt gjorda, fantastiskt. Vet många barn som är helt galna i sushi, vet inte varför men de smakar väl gott. Jag äter ju hellre annat. När jag och mitt näst äldsta pojkbarnbarn var på thairestaurang för en vecka sedan så blev han överlycklig av att de hade sushi.
Visst är det mysigt att få rå om de små älsklingarna och framförallt få egen tid med dem.

Kram

Svar: Ja det är lika med mig jag äter gärna nåt annat. Men visst smakade jag och dom var så fina. Livets efterrätt. Kram.
Birgitta Jacobsson

skriven
#3: Ditte

Kan tänka mig att det är extra mysigt med dessa dagar. Och fint att rå om ett barnbarn i taget. Vad duktigt Leia är på att göra sushi. Och fina blev de också. är att Jag har då och då våra barnbarn på sex och nio år men att ha den var för sig blir mer kvalitetstid. Eftersom vi inte ses så ofta blir det också lite av deras dagar då de kommer hit. Men en helt egen dag som ni har det har vi också någon gång. Gillas av både de och mig.
Kram!

Svar: Ja det är en mysig dag och så härligt att få rå om varann. Hon är en hejare i köket och förresten är hela familjen Berg det. Dom fixar mycket mat tillsammans. Kram
Birgitta Jacobsson

skriven

Kommentera inlägget här :